Livets gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
19 svar
0 synes godt om
13. februar 2011

Skouboe

En lille update på livet herfra:

Sidst jeg skrev noget, var Silja blevet henvist til børneambulatoriet på Hillerød pga. manglende trivsel, fordi hun oveni refluksen og ørene og motorikken også havde tabt sig.

De fremtryllede en tid 2 dage senere - jeg tror det var fordi min læge ringede til dem mens jeg var der og bad dem om at finde en tid samme dag... det kunne de ikke klare, men 2 dages ventetid var sådan set også okay.

Vi kommer derop og vores lille slyngel får øje på den her søde, unge læge der skal undersøge hende og ruller HELE charmeapparatet ud.. hun smiler og griner og vifter med øjenvipperne og gør sig rigtigt lækker... og vi stod så der: "Det her er så vores datter, der ikke trives..." 

Han undersøgte hende og han var ikke bekymret for hendes vægt.. han mente at den var alderssvarende - mit argument om at man ikke kan nøjes med at kigge på vægten og at den sammenholdt med hendes længde er på den nederste kurve og for nedadgående, blev fejet væk med et: "Når man isoleret kigger på vægten, er hun helt gennemsnitlig..."

Det gad jeg ikke diskutere med ham - jeg er ikke bekymret over hendes vægt - det var manden, der var det. Hun er slank, men ikke undervægtig. Jeg ville gerne at hun fik lidt mere sul på kroppen, så hun havde lidt at stå imod med hvis hun gik hen og blev syg, men det arbejder vi på. Vi snakkede om hvordan vi berigede hendes mad - masser af smør og olie og piskefløde, så det har vi arbejdet med siden vi kom hjem.

Den nye kostlinie har ført til at Silja og jeg i øjeblikket holder våbenhvile. Jeg accepterer at alting skal være enten pulvergrød eller med rigeligt sukker på eller blandet op med 50% frugtmos og til gengæld spiser Silja så. Om der virker ved jeg ikke endnu, men hun har ihvertfald ikke tabt sig yderligere (tror jeg). Den øgede mængde grød, har så (sammen med hendes Enfamil) medført massive problemer med forstoppelse, så nu prøver vi at give hende sveske mos fast hver dag, istedet for at hele tiden trappe hende ind og ud af lactulose. Nu må vi håbe at det virker.

Mht. til hendes refluks og hendes problem med at tåle Nexium, blev vi enige om at halvere hendes dosis til 5 mg, istedet for 10 og så se om hun bedre kunne tåle det.

Hendes ører ville han ikke kigge på - det mente han at ørelægen havde helt styr på (hvilket han også har). De nye stærkere antibiotika øredråber der ud til at have haft effekt, og der er nu passage gennem drænene på begge ører igen.

Motorisk gav han og ret i at hun ikke var alderssvarende - især fordi hun ikke ville stå på benene overhovedet. Hun prøver ikke engang. Han henviste os til evaluering af en fysioterapeut på Hospitalet, så det går vi nu og venter på.

Maden går som skrevet okay - søvnen er stadig ikke skide god. Hun er dog begyndt at sove 1½ time ad gangen istedet for 45 minutter, så man kan vel sige at hun sover dobbelt så godt? 

Hun har de sidste 14 dage på det bestemteste nægtet at lægge sig til at sove om aftenen - hun har flere dage først givet op mellem 23 og 01, hvilket til sidst resulterede i at hendes mor satte foden ned og tog kampen op... efter 2 dage med skrigeri, falder hun nu i søvn på ½ times tid eller deromkring.

Jeg har rigtigt nydt at have tid til at sy alle mine kreative ideer, fordi der ikke har været nogen bestillinger til at tage tiden. Det har resulteret i at jeg bl.a. har fået syet et par drengesæt og jeg har endelig fået prøvet at sy de bukser med wienerlæg, jeg har villet prøve at sy det sidste halve år. Nogle af resultaterne af mine anstrengelser er til salg på hjemmesiden ( www.daub-deluxe.dk ). Jeg har lavet en ny hjemmeside, der er meget nemmere at vedligeholde end den gamle, så det gør det lidt nemmere at holde den opdateret. Hvis I kigger forbi, må I meget gerne smide en hilsen i gæstebogen. Alle de gamle hilsner døde med den gamle hjemmeside.

Mit blodtryk er stadig forhøjet og jeg døjer stadig med mavesmerter, men jeg har nu købt mig et par gode sko, og meldt mig ind i Fitness World, så får vi at se om ikke lidt motion kan hjælpe på stressen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2011

bagger26

Dejligt at få en update fra jer..

Godt at i kom til så hurtigt, og lægen fik kigget på hende.. Dejligt i nu har en plan for havd i skal med hende, og så krydser jeg fingere for at tiden til fys snart kommer, så i også kan få lagt en evt plan for det. Man er meget mere rolig når der er styr på det hele..

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

bagger26 skriver:

Dejligt at få en update fra jer..

Godt at i kom til så hurtigt, og lægen fik kigget på hende.. Dejligt i nu har en plan for havd i skal med hende, og så krydser jeg fingere for at tiden til fys snart kommer, så i også kan få lagt en evt plan for det. Man er meget mere rolig når der er styr på det hele..

Ja, det hjælper meget at have en plan. Det værste er næsten at føle at man famler rundt og ikke kan finde ud af hvad man stiller op.

Anmeld

13. februar 2011

bagger26

Skouboe skriver:

Ja, det hjælper meget at have en plan. Det værste er næsten at føle at man famler rundt og ikke kan finde ud af hvad man stiller op.

Ja det må være svært at stå med, når man ikke ved hvad det er der er i vejen, hvis der jo er noget i vejen..

Fik du en plan af sygehuset med hensyn til mad osv.. Er jo lidt nysgerrig, skal selv på sygehus med sofia d. 7 marts med det samme...

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Godt at høre, at den lille mor ikke helt har tabt pippet..og at din lille trold er ved godt mod.
Ak ja..de charmetrolde.
Mine piger har også altid flirtet uhæmmet med alt hvad der hed hankøn, så man har tænkt at det forhåbentligt ikke holder sig så voldsomt...hehe!
Men eftersigende har de det ikke fra fremmede, jævnfør nogle *host* historier om deres egen mor som lille
Stort knus

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

bagger26 skriver:

Ja det må være svært at stå med, når man ikke ved hvad det er der er i vejen, hvis der jo er noget i vejen..

Fik du en plan af sygehuset med hensyn til mad osv.. Er jo lidt nysgerrig, skal selv på sygehus med sofia d. 7 marts med det samme...

Nej, ingen plan. Vi fik bare at vide at vi skulle kræse mere om maden og tilsætte ekstra kalorier (smør, piskefløde, olie osv) og så ellers fokusere mere på at hun spiste NOGET istedet for at fokusere på HAVD hun spiste. Her mente han pulvergrød (noget jeg ikke er fan af) og frugtmos (igen noget jeg ikke mener skal i babymad i så store mængder) og sukker (heller ikke noget der i min verden hører hjemme i babymad) og det har hjulpet. 

Det er trods alt vigtigere at hun får noget mad indenbords, så må moderens holdninger vige pladsen..

Anmeld

13. februar 2011

Skouboe

SussieThyssen skriver:

Godt at høre, at den lille mor ikke helt har tabt pippet..og at din lille trold er ved godt mod.
Ak ja..de charmetrolde.
Mine piger har også altid flirtet uhæmmet med alt hvad der hed hankøn, så man har tænkt at det forhåbentligt ikke holder sig så voldsomt...hehe!
Men eftersigende har de det ikke fra fremmede, jævnfør nogle *host* historier om deres egen mor som lille
Stort knus

Kærligst
Sussie

Jamen Sussie dog... jeg fornemmer et helt skab fyld med morsomme historier der? 

Anmeld

13. februar 2011

SussieThyssen

Skouboe skriver:

Jamen Sussie dog... jeg fornemmer et helt skab fyld med morsomme historier der? 

Hehe..ja det kunne du sikkert godt tænke dig at høre

Vil bare sige, at mine forældre korsede sig ombord på storebæltsfærgen, da jeg sad 10 måneder gammel og flirtede med et helt kompani soldater på vej hjem fra weekend

Anmeld

13. februar 2011

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Du skrev Den øgede mængde grød, har så (sammen med hendes Enfamil) medført massive problemer med forstoppelse, så nu prøver vi at give hende sveske mos fast hver dag, istedet for at hele tiden trappe hende ind og ud af lactulose.

Vi har gjort det samme med vores søn, men min søster fortalte mig at hvis du giver dit barn sveskemos/grød ofte ender de med at skulle have det hver dag, for ellers kan de ikke komme af med deres afføring... Vi stoppede hurtigt med sveskegrøden, men jeg syntes lige at jeg ville fortælle dig det så du evt. kunne høre hos lægen... Bare så du ikke får flere problemer...

Håber det hele bliver bedre snart...

Anmeld

13. februar 2011

bagger26

Skouboe skriver:

Nej, ingen plan. Vi fik bare at vide at vi skulle kræse mere om maden og tilsætte ekstra kalorier (smør, piskefløde, olie osv) og så ellers fokusere mere på at hun spiste NOGET istedet for at fokusere på HAVD hun spiste. Her mente han pulvergrød (noget jeg ikke er fan af) og frugtmos (igen noget jeg ikke mener skal i babymad i så store mængder) og sukker (heller ikke noget der i min verden hører hjemme i babymad) og det har hjulpet. 

Det er trods alt vigtigere at hun får noget mad indenbords, så må moderens holdninger vige pladsen..

Okay, kunne du ikke have tænkt dig en "madplan", altså forstået på den måde, at de evt kom med en masse forslag til hvad de mener der mangler.. Kunne jo være de havde en masse ideer man ikke lige selv havde tænkt på, men okay hvis de mener det bare er fedtstoffer der mangler, så er det jo ikke relevant..

Jeg tænker nemlig, at jeg godt kunne håbe lidt at få et enkelt møde med en diætist til sofia, jeg putter nemlig i forvejen en masse fedt i hendes mad, og hun spiser normalt og varieret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.