Har I introduceret sutten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

IAH

Vores Frederik tager sutten, eller kender den. Han spytter den ud ret hurtigt. Vi bruger den kun i de 1½ - 2 minutter det tager at varme modermælkserstatningen. For dér kan han virkelig skrige.

Det med at bekymre sig er ubehageligt. Frederik havde en dag, hvor han bare græd meget mere end ellers. Og jeg var helt forvirret og trist, for jeg troede det var noget alvorligt og det var min skyld. Det viste sig at være forstoppelse pga. skift fra brydt til modermælkserstatning. Men fornemmelsen er modbydelig.

Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Mettemus

Laurits er nu næsten 6 uger og vi har øvet os i at bruge sut i.... næsten 6 uger. Først havde vi købt de der sutter til nyfødte, men dem spyttede han ud med det samme fordi de er for små. Nu er vi gået en størrelse op, men han er ikke vild med den. Den godtages kun når alle andre muligheder (mors madkasser, hans egen hånd/arm eller far og mors lillefinger) er opbrugt. Desuden glemmer han den fra dag til dag, så succes en dag er ikke lig med at han overgiver sig nemmere dagen efter. Men vi er ret stædige, jeg vil nemlig meget gerne undgå at han sådan for alvor begynder at sutte på tommelfinger. 

Anmeld

14. februar 2011

PeruBaby

Her tager Sofia ikke sutten - hun gider ikke engang at holde den, men vil bare spytte den ud med det samme. Hun vil kun have bryst, men hun er ikke ked af det særlig tit, så det er egentligt ikke noget problem indtil videre - men det kan det selvfølgelig blive

Anmeld

16. februar 2011

Kats

Marco2 skriver:

Vi har slet ikke tænkt over det endnu. 

For hun græder aldrig og ser den som en "trøster" og til hvis hun så søger den trøst ved at ville hænge i mine babser hele tiden.

Og det gør hun ikke. Hun sover bare … hele tiden. Så havde egentligt glemt det med sutten …

Men nu har jeg da kogt et par stykker yil hvis behovet opstår.

Fårk hvor jeg bekymrer mig om alt ting. Skulle absolut ikke tro at jeg er 2. gangs …

AG

Hej AG.

Vi har også glemt alt om sutten... eller dvs at vi havde købt og klargjort nogen før fødslen, men de er  endnu ikke taget i anvendelse.  Hun er dog begyndt at give lidt mere lyd fra sig.. 

Det er ikke et must for mig at hun skal bruge sut, så nu ser vi..

Håber ellers alt vel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.