Hvem har kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

566 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. september 2008

ivfmarie

Vi har jo haft et tilløbet/afsat kat boende i skuret hvor vi boede før. Vi har fodret på ham, og kunne derfor ikke bare rejse fra ham. Nu har vi flyttet ham med med, og han har fint accepteret det nye sted og kommer forbi flere gange om dagen for at snakke og spise.

Nu har vi snakket om at lade ham komme ind når det begynder at blive koldt om natten - men hva så!?

Hvordan har I kat? Er den inde nat eller dag? Hvordan lærer man den at gå "på toilet" indenfor... hjææælp!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

Loggidut

hvorfor skal den på toilettet inden for?...mine har altid gået til døren og hylet for at komme ud!

og hurra....vores IVFér er tilbage!

Anmeld

27. september 2008

BellaT

Jeg ved ikke om det måske kan blive svært at vænne den til kattebakke, hvis den i mange år har været udekat. Men kunne forestille mig det.(?)

Men I kan gøre det, at I, når den går miavende rundt eller lægger an til at besørge i potteplanten8(, så bære den hen i kattebakken. Hver gang. Tror det ville være en god ide at holde den indendørs under "pottetræningen".
Og (selvom det er ulækkert) lad være med at gøre kattebakken ren for tit indtil den er renlig.

Anmeld

27. september 2008

Mary

Skal den nødvendigvis gå på 'wc' indendøre? Vores to katte har ikke en kattebakke, men har stort set ubegrænset adgang ind og ud. Så derfor valgte vi at droppe bakken, og det er jeg glad for. Her lugter ikke sådan af kat mere.... ;) Men hvis I vil ha den til at bruge bakken, så skal I gøre bakken klar med kattegrus (anbefaler at I bruger det der klumper) og når I ser den skal til at tisse, så skal I putte den ind eller ned i bakken. Husk også at vise katten hvor bakken står, og lad den gravde lidt rundt derinde, så vil jeg tro det kommer af sig selv. Hvis I efterfølgende flytter bakken et andet sted hen, er det vigtigt I igen viser hvor bakken er ved at proppen den derind :D Dejligt I har taget den dejlige misser til jer (L) Hvad kalder I den? Kærligst Maria - med kattene Arven & Legolas (L) Vi har også haft en Frodo engang...

Anmeld

27. september 2008

Plysbjørnen

jeg har en kat, og det kan godt være noget af en opgave at vænne en udekat til at besørge i en bakke... I skal konstant være på stikkerne for holde øje med den... men start med at parkere den på bakken, så den finder ud af at den er der, og hvis du kan se den er ved at gøre klar til at lave smid den på bakken... Ellers er alternativet at i laver et hul i døren og så sætter en kattelem i, ja så snart den har fundet ud af hvad den er til så skal den nok udnytte den, og så burde den lave uden for...

Betina

Anmeld

27. september 2008

ivfmarie

Jamen vi vil da helst være fri for bakken!!! Men jeg vil fame ikke ha den skider herinde hvis den pludselig bliver trængende.

Hvad gør jeres katte når I ikke er hjemme? Er den inde eller ude? Hvad med natten?
Hvor fodrer I - inde eller ude?

Katten hedder vel Mis.. eller Katten.. Jeg har aldrig kaldt på den, så jeg har ikke tænkt over at den sku ha et navn :))

Marie - helt grøn på katte-området...

Anmeld

27. september 2008

Lise

Jeg havde engang en kat der hed Mis - den var søøøøj (L)

Anmeld

27. september 2008

Mie A

Hos os kan kattene komme og gå som det passer dem, da de har egen indgang, i form af en kattelem - Så her er der ingen kattebakke... De kan bruge det store toilet :)

Knus Mie

Anmeld

27. september 2008

heaven

altså her har vi 2 katte, som vi egentlig har anskaffet til at fange mus mv, da vores grund er omringet af marker.

De "bor" i garagen - der er sat en kattelem i garageporten, så de frit kan gå ud og ind.... Derovre har de hver en gammel stol med et gammelt tæppe på, og de står ved siden af fyret, så de får ekstra varme. Og derud over har de selvfølgelig vand og mad.

De er ude om natten og når vi er på job, og så kommer de ind i stuen om aftenen og kæles med..... det er ikke hver aften, de styrer det faktisk selv - de stiller sig ved terassedøren, og mijaver når de vil have selskab. Men de har jo selvfølgelig også hinanden....

Ang det med at besørge, tror jeg ikke det er noget du skal frygte den gør inde - ikke når den egentlig er udekat. Vores stiller sig hen til døren, kradser og mijaver, når de vil ud....

Jannie

Anmeld

28. september 2008

Muffinmus

Hmm.. vi har 3 stk. Men har en kattelem så de selv kan bestemme hvornår de vil være ude og inde:)
har også kattebakke indenfor oven på, men mest fordi min ene hunkat er nervøst anlagt og en smule ustabil psykisk. så hun tør ikke altid gå ud og tisse osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.