Gave til dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

389 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. september 2008

Helle30

Sofies dp, som vi er så glade for, bliver 50 i morgen, og jeg går og spekulerer på, om Sofie skulle give hende en gave i den anledning. Dp'en holder ferie i næste uge, så jeg jeg har lidt tid til at beslutte mig i - og evt. købe en lille ting til hende. Da Sofie blev et år fik hun to Lotte-bøger og en sandsæt af dp'en. Jeg var meget overrasket og også rørt over, at der overhovedet blev givet en gave. Jeg har længe gået og tænkt at jeg liiige måtte hive fat i de andre børns foreller, - så vi evt. kunne lægge sammen. Men jeg har selvfølgelig udskudt det, og tænk hvis de ikke ville være med osv. osv. Og nu aner jeg ikke, om nogen af de andre giver hende noget. Hvis nu jeg beslutter at Sofie skal give hende en lille ting, hvad dælan skal det så være? Egentlig ville jeg jo gerne, at det var en personlig ting fra Sofie - som f.eks. sådan et billede lavet ved at jeg putter maling på et lærrede, Sofie fordeler det med sine kunstneriske evner, og jeg rammer det ind i en svæveramme. Men er det dødens pølse at få sådan et billede, man føler, man bør hænge op for giverens skyld? Skal jeg hellere finde en blå glasseret keramikting til haven elle huset (dem samler hun på - lader det til). Hun og hendes mand er til camping. - Det kunne også være en gave, der tilgodeser den interesse - men jeg aner intet om camping, så: what to do???. Har I givet jeres dp'ere gaver, og hvad har I givet? Hvilket beløb bør man holde sig til? Det nemmeste ville jo være at smække hende to flasker god vin, men det synes jeg sgi også er lidt for nemt - og desuden får hun garanteret masser af den slags "receptionsbaskere". Blomster er helt ude af listen: De pynter i et par dage, og derefter står de bare og venter på at blive skilt fra vasen. - Helle(?)(?)(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2008

Anja

Jeg synes da helt klart, at du skal give hende en gave.

Vores dp har endnu ikke haft fødselsdag eller noget, men i sidste uge gave jeg hende alligevel en buket blomster til godt 100kr som tak for at hun siden 1. august har taget så godt imod Elias. Hun blev vildt glad :)

Anmeld

27. september 2008

Tynen

Jeg ville da købe en gave :)

Vi lavede den nemme og smed 2 flasker rødvin af ved DPén dengang hun fejrede et eller andet.
Synes det var svært at finde på noget, når man ikke kender hende personligt.

Havde tænkt lidt i gavekort.
Man kan få sådan et Viborg gavekort som man kan bruge i hele byen, men vidste ikke hvilket beløb det skulle være på.
Måske en 200kr.?!

Anmeld

27. september 2008

Mie A

Da Eas dagpleje skulle have en gave - tog jeg i matas og fandt en lækker creme - tænkte at hun jo kunne bytte den til noget andet, hvis den ikke lige var hende.

Knus Mie

Anmeld

27. september 2008

heaven

en af mine kollegaer lavede et diplom, til sine tvillingers dp... Og sat det i en fed ramme.

diplomet var sådan noget med: Kære X - du udnævnes hermed til verdens bedste dp fordi: du er sød, du er kærlig, du trøster mig når jeg er ked, du lærer mig ting, du hjælper mig, du krammer mig OSV OSV....

Ved så ikke om det var total hjemmelevet fra a-z, eller om det skrevne evt er inspireret fra nettet f.eks... og så havde hun suppleret med et gavekort på 2 bio.billetter med tilhørende popcorn og sodavand, hehe...

Efter sigende vakte det meget lykke, og jeg kunne snildt selv finde på at kopiere ideeen:P

Jannie

Anmeld

28. september 2008

Lene76

Da Mille stoppede hos hendes gamle dp før jeg selv blev ;) gav vi hende et gavekort til en fodbehandling/ el anden skønhedsbeh. samt en orkide da de jo holde længe og derfro vil være et lille minde om mille.....

som dp har jeg selv fået rødvin, blomster og en kande med 4 glas (i plastik) samt en orkide om har måtte lade livet pga for meget vand..... min slemme mor som gav den vand selvom jeg sagde at hun ik sku (imens vi var på ferie)

men lyd lidt til hva hun er til hvis hun altså snakker om sig selv.......ellers må du jo være krativ;)

knus Lene

Anmeld

28. september 2008

Nadi

Jeg ville også give en gave. Da Oliver's dp skulle giftes blev jeg kontaktet at en af de andre børns mor, som ville høre om vi ville være med i en blomst til dp'en og hendes mand. Og jeg regner også med at hendes lille bebs og hende skal have en ting når hun føder, selvom han ikke går der mere. Men jeg ville enten give en flaske vin, blomst eller en eller anden brugskunst ting. -Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.