Hvor ofte var dit barn sygt fra vuggestuestart - 2 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor ofte var dit barn sygt fra vuggestuestart til 2 år?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.521 visninger
27 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Rosa

Ja som spørgsmålet lyder, hvor ofte var dit barn / dine børn så syge? Her tænker jeg på alt fra forkølelse til MØB, skoldkopper, børneorm og hvad der ellers florerer i vuggestuerne...

Fortæl gerne hvad barnet fejlede og hvor længe der gik før han/hun var rask igen 

Kh

En bekymret soon-to-be vuggestuemor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

132319

Hjalte var konstant, som i KONSTANT syg med dårlig mave det første halve år efter han var startet. Hovedsageligt med dårlig mave 

Til gengæld har han lige ligget syg i en uge for første gang i 2 år hvor han ikke har haft så meget som én feberdag

Anmeld

11. februar 2011

Nalle

Sebastian har være syg non stop siden han startede for 14 dage siden!!

Anmeld

11. februar 2011

L-Mortil3

Rosa skriver:

Ja som spørgsmålet lyder, hvor ofte var dit barn / dine børn så syge? Her tænker jeg på alt fra forkølelse til MØB, skoldkopper, børneorm og hvad der ellers florerer i vuggestuerne...

Fortæl gerne hvad barnet fejlede og hvor længe der gik før han/hun var rask igen 

Kh

Nu kører vi jo DP, men siden han er startet har han ikke haft en uge uden sygdom, omgangskredsen fortæller mig at man ihvertfald det første år, skal regne med et sygt barn, on/off konstant, selvfølgelig er nogen mere modstandsdygtige, det kan jeg så konstatere at Liam IKKE er

Anmeld

11. februar 2011

forår

hej

Altså min datter har kun været i vuggeren siden 1 nov og hun er blevet ringet hjem 4 gange!

1gang hul i hovedet, dog ikke slemt, så det var bare den ene dag.

2gang feber som viste sig at vær MØB hun var hjemme i 4dage

3gang feber hun vær hjemme 1dag, da der intet var dagen efter.

4gang feber, men hun kom afsted dagen efter, da hun INTET fejlede da jeg kom hjem med hende og ingen feber havde.

hun var så syg i ugen mellem jul og nytår med MØB, men der var vuggerne jo lukket, så ved ikke om den tæller med.

Dea

Anmeld

11. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Rosa skriver:

Kh

Frederic går godt nok i dp. 

Han started som 8 mdr gammel og er idag 2,5 år. 

Ingen sygedag haft endnu.

Ikke blevet ringet hjem.

Vi har ikke prøvet at holde barnets 1 sygedag endnu.

Anmeld

11. februar 2011

forår

Mor til Frederic skriver:

Frederic går godt nok i dp. 

Han started som 8 mdr gammel og er idag 2,5 år. 

Ingen sygedag haft endnu.

Ikke blevet ringet hjem.

Vi har ikke prøvet at holde barnets 1 sygedag endnu.

wauo hvor sejt, håber at det fortsætter sådan for jer.

Er godt nok misundelig

Anmeld

11. februar 2011

Lise

Simon, Han var konstant snottet, men sjældent syg  Han havde dårlige ører, men ikke rigtigt mellemørebetændelse - Ikke noget der holdt ham hjemme fra vs. Han sik sjældent omgangssyge, når det florerede i vuggestuen. Men havde skarlagensfeber inden han blev 2 - og der var han satme syg!!! Jeg har stemt 2-5 gange, for kan ikke huske at han blev ramt når alle de andre var syge...

Casper har gået i vuggestue i 2,5 mdr nu, og var i januar ramt af både mellemørebetændelse og lungebetændelse (som han var upåvirket af mere eller mindre), har haft en dag med feber i december, og lidt i januar. Men alle (som i ALLE) har været mega meget syge i institutionen, så jeg synes faktisk han er sluppet billigt

Anmeld

11. februar 2011

D.B.L

Tøserne har begge været ramt af masiv vuggestuepest!!!

Men efter Ella startede i børnehave for 16 mdr. siden har det været mærkbart bedre med hendes helbred.

Tror desværre ikke man kan gøre så fandens meget 

Anmeld

11. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

wauo hvor sejt, håber at det fortsætter sådan for jer.

Er godt nok misundelig

Ja det er sejt. 

Men igen, så har han ikke prøvet de alle de børne sygdomme som de næsten 'skal' have. 

De 6 børnesygdomme - influenza - lunge/øre/hals betændelse mm. har gået vores hus forbi...

Han har været forkølet 5-6 gange, men ikke noget han som sådan har været påvirket af - hverken feber eller lign., kun lidt snot ud af næsen og hoste ved hurtig temp forskelle. Ude- inde og omvendt.

Så hverken vi eller ham aner hvordan han er når og hvis han bliver syg...

Jo han havde en eftermiddag med opkast, hvor alt kom op igen og opkast kramper da det blot fortsatte efter den mundfuld vand/ saft var kommet op.

Han sov hele natten som han plejer uden at vågne og næste morgen var han frisk igen.

Mange tror nemlig at med hans str. at han rager alt til sig. Men nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.