Hjalte har de sidste par dage været sløj, men ingen læge ville kigge på ham da han ikke havde feber, han spiste ingenting og sov hele tiden, jeg målte hans temp. til 34,1, men stadig ville ingen læge se ham, selvom jeg forklarede manden at min dreng kun er 6 uger og oveni købet er født 5 uger for tidligt.
Han begyndte at blive blå og jeg kørte til lægen og krævede han skulle se ham NU, det gjorde han så og sagde det nok bare var en forkølelse??????
Jeg kørte som død og helvede med en hvid stofble ud af vinduet ind på Akut børnemodtagelsen i Viborg, da jeg var sikker på min dreng var meget syg, da vi kommer ind på børnemodtagelsen og jeg siger at han skal ses på NU kommer overlægen og tager imod os, de får ham at se og pludselig står de 7 læger og rykker i Hjalte, hans temp. er nu nede på 33,4 og han trækker næsten ikke vejret, lægen kigger på mig uforstående overfor jeg ikke var kommet ind med udrykning - "Jamen simpelthen fordi min læge ikke mente jeg skulle herind", han skulle hjælpes og det var nu, de lægger han i C-PAP, overvågning, venflon, og han blir pumpet med medicin.
Lægen kigger på mig og siger, det er sgu da godt der er nogle der kan tænke selv, hvis jeg havde lyttet efter egen læge og bare var kørt hjem, så var det gået galt.
Vi lægger nu på børnemodtagelsen og de har undersøgt ham fra top til tå, røngtenbilledet viste så infektion på begge lunger og han lægger nu med C-papen og overvågningerne, blodprøver blir taget hver 2 time og de blir pænere og pænere, antibiotikakuren er også startet og Hjalte ligner sig selv igen.
Så nu venter vi på overlægen kommer ind og kigger til os igen, men vi skal nok være her nogle dage endnu....