nintendo i børnehaven.. og hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2011

Mka

Jeg synes overhovede ikke nintendo hører til i en børnehave. Jeg synes at børn skal være sociale. Kan godt være at de er gode til at "hjælpe" hinanden med at spille, men det er stadig ikke en fælles ting. Børn skal da kunne lave alle mulige fælles ting, lære at være sammen med mange på en gang, hjælpe hinanden, lære at omgåes andre, de skal røre sig, brænde energi af, ud og lege, udvikle sig osv, synes der er mange grunde til de ikke skal have dem i BH..

Jeg har jo ingen børn selv i den alder, men kan se at spil fylder rigtig meget i børns hverdag, og de skal da også have lov at spille, men jeg synes fx. at det skulle være når de kom hjem fra BH og havde brug for at koble lidt af, og mor og far laver mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Munder

Jeg er godt nok rystet. Det har jeg aldrig hørt om

Jeg mener ikke at nintendo hører til i børnehaven. Jeg er glad for,  at det ikke er noget det dyrker i min datters børnehave.

Hun får lov til at sidde med den 15-20 minutter, når hun kommer hjem - en måde at koble af efter al larmen.

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

kan sagtens se, hvad I mener med at Nintendo ikke hører hjemme i børnehaven.. vores dreng har blot været meget genert og har derfor været lidt langsom til at få venner.. vil derfor ikke risikere at han står udenfor pga "gear" hvis I forstår.. 

Anmeld

11. februar 2011

Mi

I vores "gamle"børnehave måtte børnene have legetøj og nintendoer med hver dag. Det var op til forældrene at sætte grænserne. Til gengæld tog institutionen ikke ansvar for om tingene gik i stykker og jeg ved ikke af at der var egentlige regler om hvor meget de måtte spille. Jeg mener egentlig at det er forældrenes ansvar ikke at give dem nintendoer med, hvis de ikke vil have at de skal  spille. Det kan pædagogerne ikke bruge deres tid til at holde styr på. Jeg mener så ikke at det skal være tilladt at have nintendoer med overhovedet, ikke fordi jeg mener at de tager skade af at spille, men det skal være institutionen som bestemmer hvad der skal spilles. I den børnehave jeg i sin tid arbejdede i havde vi en computer. Der spillede børnene pixeline og magnus og myggen. Det er nogle gode spil som udfordre børnene, og det fungerede unden nogle særlige konflikter. De sad og ventede på tur, hjalp hinanden, og smålegede imens. Der var aldrig nogle børn som sad der så meget, at det optog tiden fra anden leg.

Men du kan jo lade være at give dit barn en nintendo med, og så spørge pædagogerne, hvorfor de er nødvendig at tillade nintendoer? De har garanteret diskuteret det på et tidspunkt, og har gjort sig nogle tanker om det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

Pikku Myy

Nu har min mand og jeg lige siddet og snakket lidt, og ja, det er nok muligt at skabe et forum hvor børnene låner og kigger med hos hinanden, men vi tænker at det barn der ikke har en nintendo er nødsaget til at underkaste sig de børn der har, for at få lov at være med i legen. Det må være svært at sige fra for et barn, når det ved at det kan resultere i udelukkelse fra fællesskabet når nintendoerne hives frem. Det skaber en forskydning i magtbalancen som kun kan købes af de forældre der har råd til at bruge over 1000 kr på et stykke legetøj. Den forskelsbehandlig kan man ikke være bekendt at opretholde i en institution for så små børn.

Anmeld

11. februar 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

kan sagtens se, hvad I mener med at Nintendo ikke hører hjemme i børnehaven.. vores dreng har blot været meget genert og har derfor været lidt langsom til at få venner.. vil derfor ikke risikere at han står udenfor pga "gear" hvis I forstår.. 

Præcis derfor er det ikke iorden

Anmeld

11. februar 2011

hyskystar

I vores bh er det os iorden med nitendo og hver gang vi henter ellers aflevere er der konstant børn der sidder spiller på dem..

Synes ikke det hører til i en børnehave.. Instutionen skulle gerne været et sted hvor man legede og skabte venskaber og ikke venskaber på bekostning af hvem der her råd til dyrt "legetøj"

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

I vores "gamle"børnehave måtte børnene have legetøj og nintendoer med hver dag. Det var op til forældrene at sætte grænserne. Til gengæld tog institutionen ikke ansvar for om tingene gik i stykker og jeg ved ikke af at der var egentlige regler om hvor meget de måtte spille. Jeg mener egentlig at det er forældrenes ansvar ikke at give dem nintendoer med, hvis de ikke vil have at de skal  spille. Det kan pædagogerne ikke bruge deres tid til at holde styr på. Jeg mener så ikke at det skal være tilladt at have nintendoer med overhovedet, ikke fordi jeg mener at de tager skade af at spille, men det skal være institutionen som bestemmer hvad der skal spilles. I den børnehave jeg i sin tid arbejdede i havde vi en computer. Der spillede børnene pixeline og magnus og myggen. Det er nogle gode spil som udfordre børnene, og det fungerede unden nogle særlige konflikter. De sad og ventede på tur, hjalp hinanden, og smålegede imens. Der var aldrig nogle børn som sad der så meget, at det optog tiden fra anden leg.

Men du kan jo lade være at give dit barn en nintendo med, og så spørge pædagogerne, hvorfor de er nødvendig at tillade nintendoer? De har garanteret diskuteret det på et tidspunkt, og har gjort sig nogle tanker om det.

Marianne

www.stjerneleg.dk

er valget mellem to onder..1: at lade en dreng, som har haft svært ved at få venner stå udenfor, men til gengæld ikke blive "pacificeret" af for meget spil.. eller 2: lade ham spille for meget, men den manglede aktive leg, men til gengæld være med i det åbenlyse fællesskab de har omkring Nintendoen... 

Anmeld

11. februar 2011

Lulle25

Jeg synes slet ikke det er i orden de må have nintendo med i børnehave.

Må indrømme jeg tænker lidt om det er fordi pædagogerne gerne vil have pause fra børnene?

Mine unger ville aldrig få nintendi med i børnehave, de skulle jo nødigt blive asociale fordi de sidder klinet til skærmen, synes slet ikke teknologien høre hjemme i en bh. De skal da ud og lege, lege rollespil, lege med modelervoks, tegne, grine, danse og hygge sig sammen.

Ved da ikke om jeg er gammeldags, men synes godt nok ikke børnene får noget ud af at spille på nintendo i  børnehavealderen. Jeg tænker også på sundhedsfremme i den situation, og de bliver jo så inaktive af at sidde stille så længe, og hvis vi i dk skal have bugt med overvægten er det jo her vi skal starte, altså i bh alderen

Anmeld

11. februar 2011

Anonym trådstarter

pokulati skriver:

Præcis derfor er det ikke iorden

enig.. undrer mig blot over at stå alene med den holdning i den børnehave...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.