Igangsættelse på tirsdag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.080 visninger
23 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

piadas

Nå, så har vi været en tur på fødegangen for at få tjekket lillesøster.

Jeg fik kørt CTG, blev scannet for fostervand (der skal være over 5 og mit tal var 8,61, så det var jo godt - hvad tallet står for, aner jeg ikke), tjekket urin, taget blodtryk osv. Alt så ud som det skulle.

Hun mærkede også indvendigt på mig, og jeg har stadig 2-3 cm. livmoderhals tilbage og hun kunne kun lige få en finger ind, så ingen hindeløsning til mig, selv om hun jo heldigvis ligger rigtigt nu...

Så nu er der ikke andet for end at vente til på tirsdag (42+0), hvor jeg skal møde op kl. 8.30 og have lagt et ballonkateder op. De sætter ikke i gang med piller, når jeg tidligere har fået kejsersnit. Det er også ok, men det er megatræls, at jeg ikke må komme hjem igen. Jeg skal blive på sygehuset, hvor de så fjerner katederet igen onsdag og efterfølgende tager vandet. Så det vil sige efter på tirsdag, kommer jeg nok ikke hjem, før jeg har født! Mærkeligt at tænke på!

Min største bekymring er faktisk, at jeg først føder d. 18. februar, og igangsættelse kan jo godt tage et par dage. Min far døde ved en arbejdsulykke for 12 år siden netop på d. 18. februar, så den dato vil jeg godt nok gerne slippe for. Jordemoderen mente heldigvis, at jeg har født inden.

Så I må gerne sende en MASSE vestøv, for jeg vil godt nok gerne slippe for at skulle igennem alt det. Nøj, hvor jeg håber, det bare går i gang af sig selv MEGET snart!!

Men jeg har bestemt mig for, at nu giiider jeg ikke mere vekage, ananas, sex, løbeture osv., for det virker ikke en skid alligevel. Vekagen er røget i skraldespanden, og nu vil jeg bare hygge mig med min mand og børn i weekenden, for under alle omstændigheder er det den sidste weekend, inden 4 bliver til 5!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

Marco2

Jamen så er der jo ENDELIG sat en streg i sandet. Senest tirsdag sker der noget.

Men skal ikke undre mig der sker noget før. For nu er du mentalt afslappet og vil ha' en god weekend med mand og børn og så sker det garanteret  

Lukker hver morgen op for at se om der er nyt fra dig og Multe, så er sikker på jeg snart læser at I har født. Om ikke andet så Multe da, for hun er jo igang, hvis ikke hun allerede har født

for at der snart sker noget.

AG

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

Årh puha - selvom tirsdag er lige om lidt, kan jeg godt forstå hvis du synes der er længe til!!

Dejligt at alt imidlertid er som det skal være hos lillesøster, selvom du godt nok har meget livmoderhals tilbage!! 

Min svigerinde blev sat igang med ballonkateder kl. ca. 20 om aftenen, også 14 dage over tid, og med "masser" af livmoderhals tilbage. Samme midnat fik hun veer, men det hele endte i AKS, så kan desværre ikke fortælle hvor længe det ville have varet

På en måde må det være rart at tage hjemmefra tirsdag og vide, at nu er det nu, vi kommer ikke hjem uden lillesøster uden for maven, men omvendt ville det være fedt at være hjemme hos sig selv når man alligevel bare skal vente... 

Nu vil jeg næsten ikke puste vestøv efter dig, for jeg synes du fortjener en HYGGELIG og AFSLAPPENDE weekend sammen med familien.. (så jeg hepper lidt i det skjulte i stedet for - så er der også håb for at ramme d. 14, istedet for 15./16.)

Jeg tipper på du har født senest torsdag morgen, og nemt går fri af den 18. Er ked af at høre om din far, kan godt forstå du nødig vil ramme samme dato! 

Anmeld

11. februar 2011

DK

Dejligt at de tjekkede det hele og alt var fint!

Jeg ved ikke hvad tallet mht fostervandet betyder. Til mig sagde de at der gerne skulle være minimum 0.5 liter vand, altså 5 dl, så måske er det det de mener? Altså at du har 8,61 dl? Men altså.. det kan de vel ikke sige SÅ præcist? Jeg ved det ikke... Men dejligt at der var nok i alt fald! Jeg mener at jeg havde lige knap 4 dl. da det først var blevet taget.

Uhh jeg kan godt forstå at der er LÆNGE til tirsdag. Men om ikke andet så VED du nu at hun kommer ud. Altså det kan man jo godt blive helt i tvivl om til sidst! Jeg håber for dig at hun kommer ud snart. Og inden d. 18! Jeg kan godt se at det må være en meget følsom dag for jer, som ikke lige harmonerer med baby-fødsel og senere fødselsdagsfester!

Har du endnu ikke modtaget mit vestøv? Jeg er bange for at det hele er blæst a h til i den der storm i mandags!!

Kæmpe krammer herfra!

Anmeld

11. februar 2011

piadas

Æj, altså! Hvor er I bare søde! Altså, hvad skulle man gøre uden baby.dk?!

Ja, det vigtigste er selvfølgelig, at hun har det godt, men jeg tror også, jeg var blevet overrasket, hvis ikke hun havde det, nu når jeg plejer at gå så lang tid over. Det var noget andet, hvis det var lige som DK, som lige pludselig er gravid næsten 4 uger længere, end hun plejer, hvis man kan sige det sådan!

Oliver skal ud at spille fodbold to steder imorgen - vi er begge totalt fodboldfreaks, så nu har jeg bestemt mig for, at jeg tager med ham, så hele dagen kommer til at stå i fodboldens tegn!  Så skulle jeg måske planlægge noget biografværk med Lea på søndag - hun vil gerne se "to på flugt". De siger jo man skal planlægge, så det tror jeg, jeg vil gøre...meeen jeg tror nu alligevel ikke, jeg tør bestille biografbilletter før søndag! Det er jo sidste chance for noget kvalitetstid sammen, inden lillesøster kommer og tager det meste af min tid!

Og ja, jeg har ikke lyst til at føde d. 18. Min mor mener, det kan være lige meget, for så sker der da noget glædeligt den dato, men for mig vil den dato bare altid være en rigtig træls dato, så jeg håber, jeg slipper for den!

AG - vi er nogle træge nogle at heppe på, Kristine og jeg, men altså bare hep videre...det må da lykkes på et tidspunkt!

Hmm, kan I ikke sende noget mere af det der vestøv - jeg tror sgu det blev væk i stormen!

Det der med 5 og 8,61...hmm, det var også min tanke, at 5 betyder ½ liter - det lyder da meget fornuftigt?!!

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Æj, altså! Hvor er I bare søde! Altså, hvad skulle man gøre uden baby.dk?!

Ja, det vigtigste er selvfølgelig, at hun har det godt, men jeg tror også, jeg var blevet overrasket, hvis ikke hun havde det, nu når jeg plejer at gå så lang tid over. Det var noget andet, hvis det var lige som DK, som lige pludselig er gravid næsten 4 uger længere, end hun plejer, hvis man kan sige det sådan!

Oliver skal ud at spille fodbold to steder imorgen - vi er begge totalt fodboldfreaks, så nu har jeg bestemt mig for, at jeg tager med ham, så hele dagen kommer til at stå i fodboldens tegn!  Så skulle jeg måske planlægge noget biografværk med Lea på søndag - hun vil gerne se "to på flugt". De siger jo man skal planlægge, så det tror jeg, jeg vil gøre...meeen jeg tror nu alligevel ikke, jeg tør bestille biografbilletter før søndag! Det er jo sidste chance for noget kvalitetstid sammen, inden lillesøster kommer og tager det meste af min tid!

Og ja, jeg har ikke lyst til at føde d. 18. Min mor mener, det kan være lige meget, for så sker der da noget glædeligt den dato, men for mig vil den dato bare altid være en rigtig træls dato, så jeg håber, jeg slipper for den!

AG - vi er nogle træge nogle at heppe på, Kristine og jeg, men altså bare hep videre...det må da lykkes på et tidspunkt!

Hmm, kan I ikke sende noget mere af det der vestøv - jeg tror sgu det blev væk i stormen!

Det der med 5 og 8,61...hmm, det var også min tanke, at 5 betyder ½ liter - det lyder da meget fornuftigt?!!

Okay okay, vestøv din vej alligevel så!

Lyder som en hyggelig weekend med både fodbold og bif!

***********Vestøv**********Vestøv************Vestøv***

Anmeld

11. februar 2011

Sofia

Ønsker dig rigtig meget held og lykke og håber du føder SNART! Kan virkelig godt forstå du gerne vil springe den 18. feb over. Min kære bedstefar døde på min kærestes fødselsdag, og jeg synes det er et miks af følelser den dag, så kan godt sætte mig ind i dine tanker. Selvom det selvfølgelig er noget helt andet med ens far og barn! Jeg krydser finger og sender en masse vestøv KNUS

Anmeld

11. februar 2011

Diana...

Uhh endelig en dato for hvornår der sker noget. Men som AG skriver skulle det heller ikke undre mig hvis det sker før. 

Ihh hvor er det spændende glæder mig til der er en besked om du har født. Det er så ulideligt at gå over tid. Utroligt at du alligevel har gjort det med alle tre. 

super det hele ser fint ud. 

for det hele kommer af sig selv i weekenden 

Anmeld

11. februar 2011

piadas

Sofia skriver:

Ønsker dig rigtig meget held og lykke og håber du føder SNART! Kan virkelig godt forstå du gerne vil springe den 18. feb over. Min kære bedstefar døde på min kærestes fødselsdag, og jeg synes det er et miks af følelser den dag, så kan godt sætte mig ind i dine tanker. Selvom det selvfølgelig er noget helt andet med ens far og barn! Jeg krydser finger og sender en masse vestøv KNUS

Jamen, så ved du jo, hvordan jeg har det - og det skulle ikke undre mig, om jeg føder d. 18.! Vi er rigtig gode til at ramme hinandens fødselsdage, mærkedage osv. i min familie!

Tak for vestøv!

Anmeld

11. februar 2011

piadas

Diana... skriver:

Uhh endelig en dato for hvornår der sker noget. Men som AG skriver skulle det heller ikke undre mig hvis det sker før. 

Ihh hvor er det spændende glæder mig til der er en besked om du har født. Det er så ulideligt at gå over tid. Utroligt at du alligevel har gjort det med alle tre. 

super det hele ser fint ud. 

for det hele kommer af sig selv i weekenden 

Ja, det er megatræls, at jeg altid skal gå så lang tid over, men jeg har da et lille håb. Sidste gang gik jeg i gang på 14. dagen to dage før, jeg skulle have været sat i gang, så det håber jeg virkelig også sker denne gang!

Jeg er åbenbart langsom til at ruge!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.