Lungemodner - Bimyrebarkhormon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2011

Vial

Tanja1234 skriver:

Pga. komplikationer i forbindelse med min graviditet skal jeg i næste uge have lungemodner, altså binyrebarkhormon. Lægerne siger at det er to sprøjter på 2 dage.

Det jeg vil høre er, om der er nogen af jer der har prøvet dette og hvordan det evt. påvirkede jer?

Ved at det selvfølgelig er det bedste for barnet, men vil bare gerne være forberedt på hvad jeg kan forvente af eventuelle bivirkninger. Jeg er i forvejen sygemeldt og sengeliggende, så jeg skal trods alt ikke op og på job

Kunne intet mærke andet end et prik. Ingen ting da jeg kom hjem. Jeg var nu også ret fokusret på at holde på børnene. Hvilket jeg heldigvis gjorde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Vial

de-wett skriver:

hey

Har ikke slev prøvet det, og er helt sikker på at det virker

MEN, Min søster som har gigt har fået sprøjtet det i kroppen, og det har gjort sådan at hvis hun sår og blå mæker tager det virkelig lang tid om at hele op.

Syntes bare du skal vide det, for er ikke sikker på de oplyser dig om hvor "skadeligt" det enlig er

MEN er stadig sikker på det nok skal hjælpe baby.

Jeg har også gigt og har fået disse sprøjter med binyrebarkhormon. Jeg har fået dem rigtig mange gange. Senest for ca. 4 år siden. Der fik jeg en psykisk reaktion. Derudover havde jeg altid uro og søvnbesvær, når jeg har fået dem.

Da jeg fik lungemodner havde jeg INGEN reaktion. Det er en hel anden dosis. Så det er slet ikke lige så slemt som det vi med gigt får.

Anmeld

14. februar 2011

VIPpigen

Jeg fik det i uge 33+ fordi der også var tegn på for tidlig fødsel, tror det var kl 2.30 om natten jeg fik det (var indlagt) og igen et døgn efter (præcis) fik jeg sprøjte nr 2. Sov nærmest fra det hele, og oplevede ingen bivirkninger. Fødte da jeg var 35+2, så jeg er glad for jeg fik det. Lilje måtte lige have lidt cpap for at blive hjulpet i gang efter fødslen, men efter 2 dage med cpap, så var det super.

Håber du kan holde på den lille så længe som muligt.

Jeg har forresten fået binyrebarkhormon mod slem allergi om sommeren, og har heller ikke der haft nogen bivirkninger

Anmeld

14. februar 2011

IAH

De slemme og farlige bivirkninger ved hormonbehandlinger sker slet ikke i samme grad, når det er indsprøjtninger og over kortere tid.

Binyrebarkhormon er berygtet for sine mange bivirkninger, men de kan ikke måle sig med, hvor effektivt det er. Så selv om der er en hel masse bivirkninger på listen er det jo de færreste der ikke kan klare at blive rastløse, pirrelige og evt søvnløse nogle dage og nætter..

Jeg ville ikke bekymre mig voldsomt over det.. bivirkninger går hurtigt væk igen

Kh Iben (der har fået hormonsprøjter månedligt i snart 9 år) 

Anmeld

14. februar 2011

Skouboe

Jeg har ikke prøvet at få binyrebarkhormon som lungemodner, men jeg får det i massive doser, når jeg har et sclerose attack og de bivirkninger jeg får af det er primært energi og uro i kroppen. Du kan også opleve humørsvingninger, men som gravid er det jo ikke noget nyt.

Anmeld

14. februar 2011

Majbriteriksen

Drømmer skriver:

Sådan oplevede jeg det også. plus at jeg fik noget udslet.

Men jeg fik noget medicin imod udslettet, og det forsvant lige så hurtigt som det var kommet igen.,

Døjede du med hedeturene i lang tid efter? Jeg syntes stadig efter et halvt år at jeg kunne vågne om natten og være badet i sved. Men om det var hormoner pga graviditet og fødsel vides jo ikke. De siger at lungemodner er ude af kroppen efter 5 dage ca, men det var der jeg fik bivirkningerne!

Anmeld

14. februar 2011

smokin

Tanja1234 skriver:

Pga. komplikationer i forbindelse med min graviditet skal jeg i næste uge have lungemodner, altså binyrebarkhormon. Lægerne siger at det er to sprøjter på 2 dage.

Det jeg vil høre er, om der er nogen af jer der har prøvet dette og hvordan det evt. påvirkede jer?

Ved at det selvfølgelig er det bedste for barnet, men vil bare gerne være forberedt på hvad jeg kan forvente af eventuelle bivirkninger. Jeg er i forvejen sygemeldt og sengeliggende, så jeg skal trods alt ikke op og på job

jeg fik det og havde ingen bivirkninger af det. Jeg fik det fordi jeg gik i fødsel i uge 32. Malou er født 37+4

Anmeld

14. februar 2011

FruEllingsen

Majbriteriksen skriver:

Døjede du med hedeturene i lang tid efter? Jeg syntes stadig efter et halvt år at jeg kunne vågne om natten og være badet i sved. Men om det var hormoner pga graviditet og fødsel vides jo ikke. De siger at lungemodner er ude af kroppen efter 5 dage ca, men det var der jeg fik bivirkningerne!

nej det holdte op efter et par dage heldigvis

Anmeld

25. februar 2011

SusanneK

Jeg havde vandafgang i uge 30 og fik de 2 sprøjter. Jeg havde ingen gener af det bortset fra, at mit lår var temmelig ømt, hvor de havde stukket.

Jeg syntes den gjorde lidt nas. Men ellers ikke noget.

Det skal du ikke være bekymret for.

Anmeld

25. februar 2011

morethanperfect

jeg faldt næsten i søvn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.