Lungemodner - Bimyrebarkhormon

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.653 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

Tanja1234

Pga. komplikationer i forbindelse med min graviditet skal jeg i næste uge have lungemodner, altså binyrebarkhormon. Lægerne siger at det er to sprøjter på 2 dage.

Det jeg vil høre er, om der er nogen af jer der har prøvet dette og hvordan det evt. påvirkede jer?

Ved at det selvfølgelig er det bedste for barnet, men vil bare gerne være forberedt på hvad jeg kan forvente af eventuelle bivirkninger. Jeg er i forvejen sygemeldt og sengeliggende, så jeg skal trods alt ikke op og på job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

132319

Pga. komplikationer i forbindelse med min graviditet skal jeg i næste uge have lungemodner, altså binyrebarkhormon. Lægerne siger at det er to sprøjter på 2 dage.

Det jeg vil høre er, om der er nogen af jer der har prøvet dette og hvordan det evt. påvirkede jer?

Ved at det selvfølgelig er det bedste for barnet, men vil bare gerne være forberedt på hvad jeg kan forvente af eventuelle bivirkninger. Jeg er i forvejen sygemeldt og sengeliggende, så jeg skal trods alt ikke op og på job

Jeg fik det da jeg blev indlagt med sivende vandafgang 33+2. Jeg blev slet ikke påvirket af det  

Jeg blev dog først sat i gang 34+0 så kunne reelt godt have undværet det men de ville være på den sikre side, hvis jeg nu fik veer af mig selv.

Krydser fingre for at din baby bliver i maven så længe som muligt, det er ikke sjovt at føde for tidligt 

Anmeld

11. februar 2011

Mi

Jeg har ikke prøvet at få det, men ville bare lige skrive at jeg syntes du er heldig at du ved i god tid, at der er risiko for tidlig fødsel og kan få lungemodnende. Jeg fødte pludselig i uge 31+ og nåede jo ikke  at få lungemodnende.

Held og lykke

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. februar 2011

KajaHH

Jeg har fået det ved 2 af mine graviditeter, og jeg var ikke påvirket af det overhovedet.

Anmeld

11. februar 2011

Ranarupta

Tanja1234 skriver:

Jeg fik det og ingen reaktion herfra.

Anmeld

11. februar 2011

Christina.78

Også her og ingen reaktion..(.i uge 28+4)

Anmeld

11. februar 2011

Majbriteriksen

Jeg fik det ved anden graviditet, jeg var i uge 32. Jeg fik nogle hedeture-også sådan for alvor. og fik uro i kroppen. Men det var ingenting i forhold til at det hjælper baby. Jeg fik en sprøjte tidlig morgen og igen om aftenen.

Anmeld

11. februar 2011

de-wett

hey

Har ikke slev prøvet det, og er helt sikker på at det virker

MEN, Min søster som har gigt har fået sprøjtet det i kroppen, og det har gjort sådan at hvis hun sår og blå mæker tager det virkelig lang tid om at hele op.

Syntes bare du skal vide det, for er ikke sikker på de oplyser dig om hvor "skadeligt" det enlig er

MEN er stadig sikker på det nok skal hjælpe baby.

Anmeld

11. februar 2011

Tanja1234

Det er skønt at høre så mange hvor det ikke har haft nogle videre bivirkninger. Jeg må jo bare tage det som det komer og håbe på det bedste.

Har kunne læse mig frem til at ved længerevarende behandling med binyrebarkhormon (af andre årsager) er der nogle helt andre bivirkninger at tage hensyn til. Så heldigt ar jeg "slipper" med kun de to sprøjter.

Anmeld

14. februar 2011

FruEllingsen

Majbriteriksen skriver:

Jeg fik det ved anden graviditet, jeg var i uge 32. Jeg fik nogle hedeture-også sådan for alvor. og fik uro i kroppen. Men det var ingenting i forhold til at det hjælper baby. Jeg fik en sprøjte tidlig morgen og igen om aftenen.

Sådan oplevede jeg det også. plus at jeg fik noget udslet.

Men jeg fik noget medicin imod udslettet, og det forsvant lige så hurtigt som det var kommet igen.,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.