Så skal Bimmeren have et navn. Dåben er på plads!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. februar 2011

DK

Til Pia, der hovedsageligt kun læser herinde, he he:

Nu fik vi endelig puslespillet til at gå op! Det blev ikke heeelt som jeg allerhelst ville det, men tæt på! Mikkel er lykkelig fordi han slipper for at lave noget (vi holder det på en restaurant, he he).  

Læs flere detaljer her: https://www.baby.dk/debat/89635pi1/daab-og-navngivningsfest/update-paa-jeg-faar-pip.aspx 

Hvordan går det med i andres planlægning af dåben?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2011

CA

He he... Jeg læser faktisk også med... i hvert fald lige i dag, hvor trøffelgrisen sover og sover.

Synes det lyder som en rigtig hyggelig fest i har fået arrangeret!Fedt at I ikke selv skal lave noget Det er i øvrigt vores bryllupsdag han skal døbes på Flotte indbydelser! Ser meget sødt og elegant ud!

Her er vi også ved at være på plads med dåben. Det skal være d. 20/3 og vi har besluttet at invitere de venner vi var lidt i tvivl om, så det blir en fest med de nærmeste venner og familie og vi kommer op på 47. 

Jeg havde jo håbet at vi kunne holde festen på den efterskole vi bor på, men de har ikke rigtig nogen ferier i nærmeste fremtid og det kan ikke blive i påsken, hvor de jo selvfølgelig ikke er på skolen.

Så vi skal være i missionhuset, hvor vi skal have et ta selv frokostbord og derefter kaffebord. Der er ikke de vilde muligheder som der havde været på skolen med hal osv., men man kan da gå en tur ved tange sø

Johannes og jeg var hjemme hos mine forældre i går, og mor og jeg gik i krig med at stemple indbydelser med sovende drengs fod. Havde nogen af os haft hænder fri til at tage billeder havde jeg kunnet vise jer, hvor sjovt det var, men det må I tænke jer til

Jeg glæder mig rigtig meget og håber det blir en dejlig og afslappet dag.

Anmeld

11. februar 2011

DK

Carina87 skriver:

He he... Jeg læser faktisk også med... i hvert fald lige i dag, hvor trøffelgrisen sover og sover.

Synes det lyder som en rigtig hyggelig fest i har fået arrangeret!Fedt at I ikke selv skal lave noget Det er i øvrigt vores bryllupsdag han skal døbes på Flotte indbydelser! Ser meget sødt og elegant ud!

Her er vi også ved at være på plads med dåben. Det skal være d. 20/3 og vi har besluttet at invitere de venner vi var lidt i tvivl om, så det blir en fest med de nærmeste venner og familie og vi kommer op på 47. 

Jeg havde jo håbet at vi kunne holde festen på den efterskole vi bor på, men de har ikke rigtig nogen ferier i nærmeste fremtid og det kan ikke blive i påsken, hvor de jo selvfølgelig ikke er på skolen.

Så vi skal være i missionhuset, hvor vi skal have et ta selv frokostbord og derefter kaffebord. Der er ikke de vilde muligheder som der havde været på skolen med hal osv., men man kan da gå en tur ved tange sø

Johannes og jeg var hjemme hos mine forældre i går, og mor og jeg gik i krig med at stemple indbydelser med sovende drengs fod. Havde nogen af os haft hænder fri til at tage billeder havde jeg kunnet vise jer, hvor sjovt det var, men det må I tænke jer til

Jeg glæder mig rigtig meget og håber det blir en dejlig og afslappet dag.

Nårrr, nej jeg mente ikke at det KUN var Pia der læste i vores mødregruppe. Jeg mente at Pia i en anden tråd jeg havde lavet der ikke var skrevet/oprettet her i mødregruppen, havde brokket sig over at den lå der, da hun kun læste i mødregruppen. Så ad den vej -Det var bare fis

Men dejligt at jeres er på plads. Det i skal holde var jo liiige det jeg kunne tænke mig. På Kirstines dåbsinvitationer havde vi også fodaftryk, og det var SÅ hyggeligt, så jeg kan sagtens tænke mig til hvordan det var! Jeg tror at vi denne gang laver et fodaftryk på kuverten! Det er nu altså bare så fint!!

Anmeld

11. februar 2011

Marco2

Tak for det. Jeg læser nu også kun herinde … stort set. Har sat visningen så det kun er mine favoritter der bliver vist og det er denne gruppe og så den jeg har med Emily. Så det er da kun hvis jeg engang imellem slår "visningen" til standard, at jeg kommer ud i det "offentlige" rum. 

Men det lyder da til at blive en super hyggelig barnedåb. Synes det er sådan en god dag. Og kan da kun gi' Mikkel ret i at det er dejligt ikke selv at skulle stå med noget som helst. Så kan I bare nyde dagen, hinanden og jeres gæster uden at skulle tænke på en masse praktisk.

Og når stedet nu også har lidt historie med Jer, er det da super.

Her er vi ikke igang endnu. Mangler jo stadig det essentielle … navnet. Og det bliver bestemt ikke nemmere jo længere tid der går. Nu er det jo sådan en gortisk knude … eller hvad det kaldes. Og pinligt at vi ikke har det på plads endnu. SÅ det er stadig lillesøster eller sveske  Selv Emily kalder hende sveske nu …

Men vi er da gået i praktisk-løsning-af-barnedåben-overvejelses-mode. Vi vil gerne ha' den samme præst som døbte Emily, og fik lige sogneblad igår hvor vi kunne se hvilke søndage han har. Kan man egentligt blive døbt på en lørdag?

Og så har vi overvejet det samme sted som vi holdt Emilys. Det hedder Thors Mølle og er et super hyggeligt skovridder sted ved Marselisskoven og de laver en pragtfuld brunch. Men det kan jo være vi ikke kan få det sted pga konfirkationer. Men nu må vi se.

Inbydelserne skal jeg selv lave da jeg jo er grafisk designer.

Mht gæsterne er vi lidt uenige. T synes bare vi skal ha' det nærmeste familie med. Hvilket vil sige forældre og søskende. Men jeg har ingen søskende og kun min mor, så det vil stort set kun bestå af hans familie, som er to fraskilte forældre med nye partnere og hans 3 søskende med påhæng. Jeg vil gerne ha' nogle med som også betyder noget for mig. Altså ikke forstået sådan at hans fmailie ikke betyder noget, for han har en fantastisk familie som selvfølgelig betyder utroligt meget for mig, men vil bare gerne ha' nogle med der er "mine" … hvis I forstår. Så jeg vil gerne ha' nogle af vores venner med som betyder meget for mig. Og så er vi jo ude i det med at hvorfor skal de med når de der ikke skal med-problematikken.

Og så har T nogle onkler som var med til Emilys, men den ene har vi ikke engang hørt noget fra endnu, og den anden som T er lidt tættere med, har ikke engang været her og set hende endnu. Så dem synes vi ikke vi skal ha' med denne gang.

En anden ting jeg tænker over mht kun at invitere T's familie plus min mor, er at Emily havde en "stor" barnedåb og så får svesken en lille … hvorfor gøre forskel? Vil hun undre sig over det når hun bliver større? AT storesøster fik en stor barnedåb og hun en lille? Eller også tænker hendes mor for meget over det 

Nå, men tilbage til barnedåben. Efter den kan man gå en tur i dyrehaven som ligger lige tæt ve, og senere vil der så være øl, soda snacks til dem som har lyst til lidt længere seance hjemme hos os.

Vi har da heller ikke noget palads, men folk må tage det som det er. Og på den måde bliver det jo også hyggeligere. ALt afhængig af datoen kan man jo håbe på godt vejr, så vi kan åbne til vores have og store terasse.

En længere beretning, men det er mine tanker omkring dåb. Og har nu fået sovet lidt 

AG

Anmeld

11. februar 2011

piadas

DK skriver:

Til Pia, der hovedsageligt kun læser herinde, he he:

Nu fik vi endelig puslespillet til at gå op! Det blev ikke heeelt som jeg allerhelst ville det, men tæt på! Mikkel er lykkelig fordi han slipper for at lave noget (vi holder det på en restaurant, he he).  

Læs flere detaljer her: https://www.baby.dk/debat/89635pi1/daab-og-navngivningsfest/update-paa-jeg-faar-pip.aspx 

Hvordan går det med i andres planlægning af dåben?

Tak, Ditte!

Hæhæ, det er jo ikk nemt at følge med i jeres indlæg med mindre man sidder og følger med på forsiden hele tiden om hvilke nye indlæg, der er lavet! Nej, det er bare pjat!

Men nu vil jeg fluks hen og læse, hvad I har fundet på til barnedåben - i hvert fald dejligt at I har fået det til at gå op!!

Anmeld

11. februar 2011

Mettemus

Jeg synes det lyder som en super hyggelig barnedåb. Hvem har i inviteret og hvor mange? Det kunne da være fedt med en tur til Himmelbjerget - så sker der også lidt i stedet for en hel dag omkring bordet.

Vi er også godt igang med planlægningen. Han skal døbes d. 24/4 - påskedag - i kirken hvor jeg også er døbt og konfirmeret. Da ingen af os oprindeligt er fra Århus, vi ikke har noget forhold til kirken, som vi hører til her og ikke har plads til gæster i lejligheden, har vi bestemt at holde festen hos mine forældre. Så er der nemlig plads til alle, hjemlige omgivelser og have, så vi kan komme ud, hvis vejret er godt (det er det selvføglelig!). Der udover er begge vores familier fra ca. samme område, så det er nemmest for dem også at skulle køre 10-20 km i stedet for hele vejen herned.

Jens' familie har dåbskjole som vi kan låne. Jeg er dog lidt spændt på om Laurits kan passe den med den eksplosive fart han vokser med (dobbelthagerne vokser mest, men de skal heldigvis ikke være inden i kjolen ). Vi krydser fingre, ellers kan det være han ikke skal have kjole på?7

Vi havde ellers tænkt os selv at lave mad, men mine forældre tilbød at betale for noget udefra, og det siger man jo ikke nej til? Så laver vi selv forret og dessert, det er til at overskue. Jens har lige købt en ismaskine og er mere end ivrig efter at bruge den (vi har spist is ca. hver anden dag siden den kom inden for døren - jeg slipper jo ALDRIG af med de sidste graviditetskilo).

Af gæster har vi valgt kun at invitere familie. Vi ville ellers gerne have haft venner med, men det ville blive til alt for mange mennesker (=alt for dyrt, da vi så også ville skulle leje lokaler + mad og drikke til mange flere mennesker). Så har vi tænkt, at vi kunne tage venner med på picknik til sommer og spille rundbold, kongespil osv. i en park her i Århus.

Jeg er ved at lægge sidste hånd på hjemmelavede invitationer. Det hænger mig efterhånden langt ud af halsen, men jeg er blevet stædig og VIL have dem gjort færdige, når jeg nu har lagt så meget arbejde i dem. Jeg ved ikke hvordan i alverden det er faldet mig ind at jeg har så kreative evner at jeg "bare lige" kan bikse invitationer sammen til 35 mennesker, samtidig med at jeg hygger om mand og barn. Jøsses! Skyd mig...

MEN! Ellers har vi nogenlunde styr på det største poster, så det er dejligt

Anmeld

11. februar 2011

AnneBJ

piadas skriver:

Tak, Ditte!

Hæhæ, det er jo ikk nemt at følge med i jeres indlæg med mindre man sidder og følger med på forsiden hele tiden om hvilke nye indlæg, der er lavet! Nej, det er bare pjat!

Men hvad er også din undskyldning for ikke at sidde og følge med på forsiden hele tiden??! 

Anmeld

11. februar 2011

piadas

AnneBJ skriver:

Men hvad er også din undskyldning for ikke at sidde og følge med på forsiden hele tiden??! 

Hæhæ, nej det er sgu også lige før, jeg gør, fordi jeg bare sidder og venter....!

Anmeld

12. februar 2011

Diana...

Jeg følger nu også næsten kun med her og kikker ud på forsiden en gang i mellem  Så tak 

Hvor lyder det bare super hyggeligt. Himmelbjerget er altså også bare et hyggeligt sted jeg elsker en tur der ud. Virkelig et smukt sted så jeg krydser for i får godt vejr. 

Her er det også på plads vi skal holde det d. 14 maj på sjælland vi har leget et forsamlingshus i min barndoms by næsten ved siden af kirken så vi starter i kirken kl 12.30 og så over i forsamlings huset bagefter til smørbrød og kaffe og kage senere. Det er præcis på samme måde som med Lucas men det var bare super godt og billigt så det gør vi igen. Vi har også kjolen klar dog mangler vi lige en lyserød sløjfe stedet for en en blå  og så et bånd med en sløjfe i til hoved  hvis man kan får sådan noget 

Vi holder det på sjælland fordi alt vores familie er der ovre 

Knus Diana der elsker brunch. 

Anmeld

12. februar 2011

Diana...

Marco2 skriver:

Tak for det. Jeg læser nu også kun herinde … stort set. Har sat visningen så det kun er mine favoritter der bliver vist og det er denne gruppe og så den jeg har med Emily. Så det er da kun hvis jeg engang imellem slår "visningen" til standard, at jeg kommer ud i det "offentlige" rum. 

Men det lyder da til at blive en super hyggelig barnedåb. Synes det er sådan en god dag. Og kan da kun gi' Mikkel ret i at det er dejligt ikke selv at skulle stå med noget som helst. Så kan I bare nyde dagen, hinanden og jeres gæster uden at skulle tænke på en masse praktisk.

Og når stedet nu også har lidt historie med Jer, er det da super.

Her er vi ikke igang endnu. Mangler jo stadig det essentielle … navnet. Og det bliver bestemt ikke nemmere jo længere tid der går. Nu er det jo sådan en gortisk knude … eller hvad det kaldes. Og pinligt at vi ikke har det på plads endnu. SÅ det er stadig lillesøster eller sveske  Selv Emily kalder hende sveske nu …

Men vi er da gået i praktisk-løsning-af-barnedåben-overvejelses-mode. Vi vil gerne ha' den samme præst som døbte Emily, og fik lige sogneblad igår hvor vi kunne se hvilke søndage han har. Kan man egentligt blive døbt på en lørdag?

Og så har vi overvejet det samme sted som vi holdt Emilys. Det hedder Thors Mølle og er et super hyggeligt skovridder sted ved Marselisskoven og de laver en pragtfuld brunch. Men det kan jo være vi ikke kan få det sted pga konfirkationer. Men nu må vi se.

Inbydelserne skal jeg selv lave da jeg jo er grafisk designer.

Mht gæsterne er vi lidt uenige. T synes bare vi skal ha' det nærmeste familie med. Hvilket vil sige forældre og søskende. Men jeg har ingen søskende og kun min mor, så det vil stort set kun bestå af hans familie, som er to fraskilte forældre med nye partnere og hans 3 søskende med påhæng. Jeg vil gerne ha' nogle med som også betyder noget for mig. Altså ikke forstået sådan at hans fmailie ikke betyder noget, for han har en fantastisk familie som selvfølgelig betyder utroligt meget for mig, men vil bare gerne ha' nogle med der er "mine" … hvis I forstår. Så jeg vil gerne ha' nogle af vores venner med som betyder meget for mig. Og så er vi jo ude i det med at hvorfor skal de med når de der ikke skal med-problematikken.

Og så har T nogle onkler som var med til Emilys, men den ene har vi ikke engang hørt noget fra endnu, og den anden som T er lidt tættere med, har ikke engang været her og set hende endnu. Så dem synes vi ikke vi skal ha' med denne gang.

En anden ting jeg tænker over mht kun at invitere T's familie plus min mor, er at Emily havde en "stor" barnedåb og så får svesken en lille … hvorfor gøre forskel? Vil hun undre sig over det når hun bliver større? AT storesøster fik en stor barnedåb og hun en lille? Eller også tænker hendes mor for meget over det 

Nå, men tilbage til barnedåben. Efter den kan man gå en tur i dyrehaven som ligger lige tæt ve, og senere vil der så være øl, soda snacks til dem som har lyst til lidt længere seance hjemme hos os.

Vi har da heller ikke noget palads, men folk må tage det som det er. Og på den måde bliver det jo også hyggeligere. ALt afhængig af datoen kan man jo håbe på godt vejr, så vi kan åbne til vores have og store terasse.

En længere beretning, men det er mine tanker omkring dåb. Og har nu fået sovet lidt 

AG

Ja man kan sagtens blive døbt en lørdag. He he det med gæsterne det har jeg også tænkt over så her bliver de lige store med samme mennesker he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.