hrum.... er sgu lidt træt af min mand for tiden - som jeg ikke har været før faktisk.
Hvorfor er egentlig en lidt længere historie, men sådan kort er problematikken bla.:
Vi har et gør det selv hus, som vi har boet i i lidt over 5 år pt. Jeg er SÅÅÅ træt af vi ikk er færdige med vores overetage - vi har ikke noget værelse til vores søn, som jo dermed er i soveværelset. Han (altså manden) starter 117 projekter op på en gang, og gør ikke tingene færdig, og jeg er virkelig ved at være fyldt op. Han kan ikke bestemme sig hvilket firma vi skal bruge for at komme igang (vi skal have firma på til de grove ting, da det er omfattende)... ringer til 117 mennesker, tjekker aldrig op på tingene og får aldrig aftalt noget konkret. Nogen dage siger han et, andre dage noget andet - f.eks hvilket firma vi skal bruge, skal vi have mere hældning på taget eller ej, skal vi have 1 eller 2 nye kviste osv osv..... og jeg er så træt af det!! der sker bare ikke noget...
Nogen vil måske sige, hvorfor gør du ikke noegt selv: Jeg har bare ikke forstand på alt det her byggehalløj, så ved ikke hvad jeg skal være på vagt med mht ventetider, materialer, firmaer osv, og i og med min mand er håndværker er det meget pålæggende for ham.
Men det er ikke så meget det, han vil undersøge tingene, det er jo egentlig fint nok, men jeg får SPAT AF HANS UBESLUTSOMHED.
En anden "lille ting" er - vi har ingen gulvvarme i huset fordi vi skulle have skiftet det gamle oliefyr ud med noget kombi-fyr tamtam, men det er så ikke sat til. Dvs at der især på badeværelset, der hvor vi pusler sønnen og i bryggerset med vores overtøj og sko, er PIIIISSE koldt. Faktisk så koldt at sønnen jævnligt får gåsehud under bleskift - og manden fatter det ikke.... Så nu tager jeg konsekvent og skifter i stuen, hvor der trods alt er bare lidt lunere....>( DET FATTER HAN SÅ HELLER IKKE...
Jeg er en ilter person til tider og meget snakkesagelig, og normalt ikke bleg for at sige min mening - men jeg har bare sagt de her ting så mange gange på alle mulige båder - både pædagogiske og upædagogiske, hehe... men jeg taler til en dør, og jeg gir snart op!!! Jeg mere eller mindre ignorerer ham pt, svare pænt hvis han spørger om noget, men ellers er han luft. Ingen kys og kram, ingen sex, ingen øjenkontakt - nada!!! Og jeg vender ryggen til ham når vi går i seng, og siger ikke godnat med mindre han siger det først... Sætningen "jeg elsker dig" er en by i rusland.... men han fatter det ganske enkelt ikke, - ellers VIL han ikke...
Men det væreste er at min reaktion jo ikke skyldes at jeg er sur - jeg er mere opgivende og ked, og det synes jeg faktisk er værre end et regulær vredesudbrud/skænderi. Og at han ikk reagerer på det, er skiseme da tankevækkende!!
Jeg har bestemt mig for at jeg ikke giver mig ikke, før han kommer direkte og spørger, - hvad er der med dig???
Hvordan får jeg ham til at forstå at jeg er fyldt op "for real" denne gang?? Synes som sagt jeg har sagt tingene så mange gange, jeg giiiider bare ikke mere??
Skal for en god ordens skyld lige sige - dette overetageprojekt har stået på/ikke stået på i langt over et år, så det er ikke fordi jeg reagerer sådan her efter 3 dage eller uger...
Men jeg elsker min mand, det gør jeg jo. Men jeg ville ønske der snart kom en reaktion fra ham, for jeg kan ikke forstå han ikke spørger ind til min ændrede opførsel...
hvordan får jeg ham til at forstå alvoren, og hvordan kommer vi videre??
Mig - ano
Anmeld