5 mdr og vil ikke spise eller drikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.018 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. februar 2011

saxa

Oliver er nu 5 mdr. I fredags var han syg med opkast og har siden da ikke ville have grød, flaske eller vand af kop. Han tager desuden ikke ret meget mælk hos mig, hvilket betyder produktionen daler.

Han sover uroligt og ikke særlig længe af gangen i løbet af dagen (natten er der ingen problemer)

Han er et værre hængetræ for tiden og vil faktisk kun gåes rundt med på armen. Sætter vi os eller ligger ham på tæppet, bliver han utilfreds

Han er ved at få de første tænder, mon det kan være årsagen eller er det mon et tigerspring eller maveonden i fredags, der gør at han sætter sig fuldstændig på tværs?

Nogle af jer andre der har oplevet jeres unger pludselig ikke vil spise?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

muzen

jeg ville ringe til lægen med det samme. for fredags er sku længe siden og noget kunne tyde på at han er ved at dehydre og det må bare ikke ske for det lille pus.

så fat telefonen og ring til lægen med det samme :-)

godbedring med ham

Anmeld

10. februar 2011

saxa

muzen skriver:

jeg ville ringe til lægen med det samme. for fredags er sku længe siden og noget kunne tyde på at han er ved at dehydre og det må bare ikke ske for det lille pus.

så fat telefonen og ring til lægen med det samme :-)

godbedring med ham

Ja har tænkt tanken. Men han har tissebleer som han plejer, og han tager jo også godt nok fra ved brystet. Men det er ikke længe af gangen. Om natten spiser han en del..

Anmeld

10. februar 2011

XXSS

saxi skriver:

Oliver er nu 5 mdr. I fredags var han syg med opkast og har siden da ikke ville have grød, flaske eller vand af kop. Han tager desuden ikke ret meget mælk hos mig, hvilket betyder produktionen daler.

Han sover uroligt og ikke særlig længe af gangen i løbet af dagen (natten er der ingen problemer)

Han er et værre hængetræ for tiden og vil faktisk kun gåes rundt med på armen. Sætter vi os eller ligger ham på tæppet, bliver han utilfreds

Han er ved at få de første tænder, mon det kan være årsagen eller er det mon et tigerspring eller maveonden i fredags, der gør at han sætter sig fuldstændig på tværs?

Nogle af jer andre der har oplevet jeres unger pludselig ikke vil spise?

Det plejer at være når de er meget feberramte at de mister appetitten, i hvert fald her, min "store" pige på 1 år har lige haft en uge med høj feber, hvor hun ikke har fået meget vådt eller tørt. Min lille pige på snart 7 måneder har nu feber og mellemøresbetændelse og det har været samme procedure. Du skal holde øje med, at der er stadig er tunge bleer ellers skal du tage til lægen.

Anmeld

10. februar 2011

saxa

Det plejer at være når de er meget feberramte at de mister appetitten, i hvert fald her, min "store" pige på 1 år har lige haft en uge med høj feber, hvor hun ikke har fået meget vådt eller tørt. Min lille pige på snart 7 måneder har nu feber og mellemøresbetændelse og det har været samme procedure. Du skal holde øje med, at der er stadig er tunge bleer ellers skal du tage til lægen.

Der er ingen feber og bleerne er stadig våde.. Jeg er bare lidt i vildelse over hvad der gør at han ikke vil have grød eller flaske  Venter iøvrigt på opkald fra lægen - blev ski da nervøs over om han er dehydreret som muzen skrev...

Anmeld

10. februar 2011

FrkLarsen

Det lyder meget som min datter på 6mdr.

Hun vil heller ikke indtage noget, dog kan hun godt få lidt vand ned hvis hun får det i kop!

Hun har også tynd mave. 

Der er noget sygdom i omløb lige for tiden, det står ud af begge ender både hos baby, børn og voksne.. 

Så det kan vel godt være det? 

Tænderne kan også være en mulighed. 

Anmeld

10. februar 2011

XXSS

saxi skriver:

Der er ingen feber og bleerne er stadig våde.. Jeg er bare lidt i vildelse over hvad der gør at han ikke vil have grød eller flaske  Venter iøvrigt på opkald fra lægen - blev ski da nervøs over om han er dehydreret som muzen skrev...

Hvis der er våde og tunge bleer, så er det gode tegn og ikke tegn på at han er dehydreret, men ja det var en god ide lige at tage kontakt. Har du prøvet med lidt yoghurt bare for at se om han vil have det? Men det kan jo også være tænder eller blot alment ubehag, der er så mange virus i luften p.t. at det kan være svært at sige, præcis hvad det er....

Anmeld

10. februar 2011

saxa

FrkLarsen skriver:

Det lyder meget som min datter på 6mdr.

Hun vil heller ikke indtage noget, dog kan hun godt få lidt vand ned hvis hun får det i kop!

Hun har også tynd mave. 

Der er noget sygdom i omløb lige for tiden, det står ud af begge ender både hos baby, børn og voksne.. 

Så det kan vel godt være det? 

Tænderne kan også være en mulighed. 

Altså som skrevet kastede han op i fredags - og har været lidt sløj og ikke helt sig selv siden.. (Desuden var vi alle syge med opkast) Tynd mave har han dog ikke haft.. Men har jo bildt mig selv ind at det var pga maven han måske ikke lige havde haft appetit..

Øv syntes bare det er så træls når de små ikke er sig selv.. Men nu fik jeg da snakket med lægen, og han lød meget rolig, men kunne nok høre jeg ikke var det. Så vi kunne komme omkring i eftermiddag.

Anmeld

10. februar 2011

saxa

Tanja78 skriver:

Hvis der er våde og tunge bleer, så er det gode tegn og ikke tegn på at han er dehydreret, men ja det var en god ide lige at tage kontakt. Har du prøvet med lidt yoghurt bare for at se om han vil have det? Men det kan jo også være tænder eller blot alment ubehag, der er så mange virus i luften p.t. at det kan være svært at sige, præcis hvad det er....

Yoghurt? Det må han vel ikke få endnu... Eller.. Men nej det er ikke prøvet.. Lige nu sidder han og gnaver på et stykke tørret æble.. Har prøvet med lidt grød igen og det er det samme.. Han spytter det ud igen.. Men grøden er ikke så vigtig - det er værre med væsken/mælken..

Men nu må vi se hvad lægen siger i eftermiddag.

Anmeld

10. februar 2011

Cris

Ja, det har jeg med begge to. Når de bliver syge tager det et styk tid, indtil de spiser  normalt igen (hvis de ikke så bliver syge igen, som også skete for os!) vores den lille blev ammet og så da han blev 6 måneder ville jeg starte med at give ham mad stille og rollig. På det tidspunkt blev han syg, han har haft feber i ca 3 dag og han var utilpas. Han fik det godt igen, men han kunne ikke spise noget. Det endte med at jeg har ammet ham indtil han var 7 måneder og det var der, når vi begyndte med maden. Så bare rollig, han skal nok få det godt igen. Lav noget kamille te og put en lille smule sukker i. Eller giv ham en lille smule MME med også en lille smule saft i. Det ville måske hjælpe med at motivere ham at drikke noget. Og stille og rollig ville han blive godt igen   Og så er det bare at prøve igen og igen med at amme ham, det er altid det bedste, selv om han ikke kan meget (hans krop og maven skal have det godt igen) Din mælk vil ikke forsvinde, der vil altid være lidt, så længe han også tager lidt. Når han får lyst igen, så give ham noget mere og lidt oftere, så din produktion stiger igen og så skal I nok finde en rytme der passer til jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.