Svigermonster og fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

SSL

Anonym skriver:

Hejsa Piger

Har brug for gode råd og for at høre jeg måske bare ikke er helt galt på den....

Er ano da jeg jo ikke helt ved hvem der kigger med!

Sagen er den at jeg er gravid igen og for 3 gang. Da min ældste ikke ser sin far var min mor med til min første fødsel, og da hun var en KÆMPE støtte kom hun også med til mit 2 barns fødsel sammen med barnets far, og det fungerede bare super godt... Nu er jeg jo så gravid igen og min mand og jeg har allerede bestemt at det skal være os to igen og min mor.

Den anden dag er mine svigerforældre her så og pludselig ud i den blå luft siger min svigermor... Jaaaa, denne her gang der må det jo så være min tur til at komme med til fødsel, andet er vist ikke rimeligt!!

Jeg har på INGEN måde overhovedet lyst til at skulle have hende med til min fødsel. Der er nogen gnidninger mellem os, som gør jeg ikke føler mig tryg ved at have hende ved min side den dag.

Helt ærligt er det helt forkert at sige fra, og sige til hende at det ønsker jeg ikke, og at det håber jeg hun vil acceptere? Eller må jeg bare give og og tænke "Det er jo ikke mere end rimeligt"

Skal lige siges at jeg har vendt det med min mand, og han mener det er helt op til mig. Han ville egentlig allerhelst vi bare skal være ham og mig. Men min første fødsel var ved at ende galt, og derofr ved jeg min mor er den som bedst ville kunne tale mig til ro hvis der bliver det mindste. Og det syntes min mand er helt iorden, og forstår godt det betyder meget for mig min mor er med...

Knus

Du skal være helt ærlig! Jeg synes virkelig du skal gøre præcis som du føler for!

Jeg personligt, ahr valgt at min svigermor skal med den dag det er min tur, og min mor og kæreste selvf. men af den årsag at jeg ønsker hende der, vi er såå tætte og derfor SKAL hun med.. Men var vi ikke dét, ville jeg nok ikke ønske hende der, og det synes jeg også er grænseoverskridende at HUN 'forlanger', det er dig der skal ligge med smerterne og bære det tunge læs, ergo - du bestemmer

Held og lykke herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

CeViss

Hvis du er den mindste smule i tvivl, skal du ikke tage hende med.

Det er dig der skal føde og dig der bestemmer hvem du vil have med.

Og hun kan da ikke bare invitere sig selv, bliver helt gal

Anmeld

10. februar 2011

Fru.Mäes <3

MÅTTE simpelthen læse dette indlæg, da der stod SVIGERMONSTER  Sådan én har jeg nemlig OSSE!!

Du skal følge dit hjerte når du skal tage den beslutning. Synes det er helt i orden at du kun vil have din mand og din mor med - man har altså et LIDT andet forhold til sin sviger MONSTER - min skulle dælme ikke med ind da!!!

Held og lykke herfra - hvad du end beslutter..

Anmeld

10. februar 2011

Lolli

Holbæktrunten skriver:

Aj, bliver faktisk helt forarget over din svigermor! Hvad fanden bilder hun sig ind at trænge sig på, på den måde?

Selvfølgelig kan det være at hun ikke har ment det på den måde, og haft til hensigt at mase sig på. Derfor skal du selvfølgelig være pæn når du fortæller hende at hun ikke skal med.

FOR DET SKAL HUN IKKE!

Nemlig!!!

Anmeld

10. februar 2011

Henriette1973

Pyh ha jeg synes det er en svær situation. Jeg synes selvfølgelig osgå at det det er din og din mands beslutning. Og i skal gøre det som i ønsker. Jeg vil selv fortrække at have min egen mor med frem for min svigermor.... Men hvis man vender det lidt om. Så kan jeg godt forstå din svigermors ønske om at være med til den store oplevelse. Og hun måske gerne ville ses på lige fod med din mor(som mor til barnets far og en bedsteforældre). Hvis du forstår hvad jeg mener??? Men det gør det ikke rigtigt at kræve at være en del af oplevelsen, det bestemmer DU og din mand.

Jeg synes du skal sige til hende, at din mor, i kraft af at være din mor, skal med til fødslen. På grund af det tillids forhold der er mellem dig og din mor. Men hun jo må komme og se den lille hurtigst muligt efter fødslen.

Håber det giver mening

Held og lykke

Henriette

Anmeld

11. februar 2011

mor til 2 skønne piger .

hvis du ik vil have hende så vil du ikke have hende med ! , så synes jeg du skal sige det og forklare at du gerne vil have din egen mor med .. husk det er din fødsel og dig som skal ligge der .

Anmeld

11. februar 2011

mth1987

Først vil jeg sige at din svigermor absolut intet har at gøre til jeres fødsel hvis ikk du vil ha hende der. Men samtidig syntes jeg måske også bare du ska ha oplevelsen med din mand og ingen andre. Det lyder til han godt ku tænke sig det. Og så ville der ikk være nogen sure miner hvilket der alligevel ikk burde være hvis hun bare er lidt normal.

Anmeld

11. februar 2011

Clisolka

Selvfølgelig skal du da ikke have din svigermor med til fødslen - det ville jeg heller ikke have gjort nogensinde! Det er for intimt for mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.