Svigermonster og fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2011

Bom

Jeg kunne aldrig drømme om at tage min svigermor med til min næste fødsel, det er bare for grænseoverskridende, vi har det fint sammen og hygger os da også når vi er sammen, men fra det og så til at hun skal se mig NØGEN OG HA ONDT, det er ski noget andet..

Så jeg synes at du sagtens kan afvise din svigermor, selvfølgelig på en pæn måde..
Har hun ingen pige børn?? For det var da mere nærliggende at hun kom med til deres fødsler..

Held og lykke med jeres 3 barn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hejsa Piger

Har brug for gode råd og for at høre jeg måske bare ikke er helt galt på den....

Er ano da jeg jo ikke helt ved hvem der kigger med!

Sagen er den at jeg er gravid igen og for 3 gang. Da min ældste ikke ser sin far var min mor med til min første fødsel, og da hun var en KÆMPE støtte kom hun også med til mit 2 barns fødsel sammen med barnets far, og det fungerede bare super godt... Nu er jeg jo så gravid igen og min mand og jeg har allerede bestemt at det skal være os to igen og min mor.

Den anden dag er mine svigerforældre her så og pludselig ud i den blå luft siger min svigermor... Jaaaa, denne her gang der må det jo så være min tur til at komme med til fødsel, andet er vist ikke rimeligt!!

Jeg har på INGEN måde overhovedet lyst til at skulle have hende med til min fødsel. Der er nogen gnidninger mellem os, som gør jeg ikke føler mig tryg ved at have hende ved min side den dag.

Helt ærligt er det helt forkert at sige fra, og sige til hende at det ønsker jeg ikke, og at det håber jeg hun vil acceptere? Eller må jeg bare give og og tænke "Det er jo ikke mere end rimeligt"

Skal lige siges at jeg har vendt det med min mand, og han mener det er helt op til mig. Han ville egentlig allerhelst vi bare skal være ham og mig. Men min første fødsel var ved at ende galt, og derofr ved jeg min mor er den som bedst ville kunne tale mig til ro hvis der bliver det mindste. Og det syntes min mand er helt iorden, og forstår godt det betyder meget for mig min mor er med...

Knus

SIG FRA... Bliver hun mopset, er det hendes problem...

Anmeld

10. februar 2011

2babygirls

Hun skal ikke med, når det er sådan du har det. Det er kun op til DIG OG DIN MAND at beslutte, og mest dig, da du jo ligesom skal udstilles meget !!!

Anmeld

10. februar 2011

Majbriteriksen

Jeg kan godt forstår at du reagere når hun slynger sådan en ud, men samtidig kan jeg også godt forstå at hun også gerne vil med! Jeg tror at jeg ville tage begge med hvis jeg skulle vælge (har en rigtig godt forhold til min svigermor).

Da vi skulle have vores børn valgte vi at det kun var for os (kæresten og jeg) Det var nok mest min kæreste der helst ville være kun os-er faktisk lidt ked af at min mor og svigermor ikke fik den oplevelse. Men jeg er på ingen måde blufærdig-tror hele Aab fodboldhold kunne have været med uden jeg havde tænkt over det

Anmeld

10. februar 2011

tinasmor

Tulle Mus skriver:

Har hun ingen pige børn?? For det var da mere nærliggende at hun kom med til deres fødsler..

God ide. Har hun pigebørn kan du netop bruge den: Jeg vil gerne have min mor med, men så kan xxx jo tage dig med når det bliver hendes tur til at føde

Anmeld

10. februar 2011

Tennamor

Det er da jeres beslutning.. Og KUN jeres beslutning..

Jeg har ikke noget tæt forhold til min mor (langt fra) så jeg har besluttet at svigermor skal med til fødslen (hun har kun 3 drenge, så er ikke sikkert hun får muligheden igen).

Både min mand og jeg synes det er meget rart at have lidt støtte, i hvert tilfælde til den første 

Anmeld

10. februar 2011

Lotus86

Ej jeg bliver helt forarget over at hun kan komme med sådan en kommentar - "det må da være mest rimeligt" Hvad f***** er det for noget at sige... Hun skal da på INGEN måde blande sig i hvem du skal have med til din fødsel.. Det jo ikke en teaterforestilling hun kan sidde og nyde, det er DIN fødsel og DIG det handler om, ikke din svigermor...!!

Anmeld

10. februar 2011

Christine

Det er BESTEMT ikk eforkert at du ikke har lyst til at have vsigermor med!! SELVFØLGELIG skal hun ikke det. Jeg er, ligesom andre, chokeret over at hun overhovedet foreslår det!

Og jeg er sikker på at hun må kunne fatte det når hun får det forklaret. Jeg er selv sådan en der slet ikke har lyst til at have nogen med til fødsel og hvis min svigermor, af alle, FORLANGTE at komme med, så ville hun simpelthen ikke vide hvad der ramte hende  
Jeg ville med andre ord blive stiktosset. Hvis hun ikke accepterer og respekterer at det er DIT valg, så er hun altså ikke normal oveni bøtten. Undskyld, men sådan er det.

Anmeld

10. februar 2011

Ciss

Man inviterer da ikke sig selv med på en fødsel som om det var en biograftur!

Det er rigtig kedeligt, at hun har sat dig i en situation, hvor hun tvinger dig til at være afvisende. For selvfølgelig skal hun ikke med sålænge du ikke ønsker det! Men det er jo absolut ikke morsomt at måtte sige det til hende, når hun åbenbart ikke har forståelse for situationen. Jeg tror, det var et godt råd, at lade din mand snakke med hende.

Anmeld

10. februar 2011

Corn

Der er kæmpe forskel på at have mor og svigermor med.... SÅ vær helt ærlig overfor hende, og sig at du ikke ønsker at andre end din mand og din mor skal deltage, og at hun derfor ikke skal med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.