Århhhhh tilbagebetaling af kontanthjælp.. Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

klmf

milopilo skriver:

Tja kan jeg også godt se.. men kunne bedre forstå de ville gøre så meget ud af det hvis det var fordi jeg havde tjent penge og arbejdet mens jeg var på kontanthjælp.. Men det åbenbart bare sur r.. at løn perioden på sidste job gik fra 15-14 i måneden...

Men da det er der du har fået pengene til rådighed, synes jeg det er fair nok. Kan ikke se hvorfor man skulle have KH fra kommunen i samme periode som man får løn ind på kontoen... Så er den løn jo til at bruge og så skal KH 'tage over' derfra, den er jo til når der ikke er anden indkomst. Men synes da det ville være fint med en tilbagebetalingsplan, så de ikke skal falde på samme tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Den lykkelige

lotchen skriver:

Men da det er der du har fået pengene til rådighed, synes jeg det er fair nok. Kan ikke se hvorfor man skulle have KH fra kommunen i samme periode som man får løn ind på kontoen... Så er den løn jo til at bruge og så skal KH 'tage over' derfra, den er jo til når der ikke er anden indkomst. Men synes da det ville være fint med en tilbagebetalingsplan, så de ikke skal falde på samme tid.

Tja der er vi så ikke enige.. for i starten af jobbet gik jeg jo og havde lang tid inden jeg fik løn fordi man jo er bagudbetalt.. Så jeg fik næsten igen ting der.. hvis der havde været løn afregning fra d. 1-sidste dag i måneden havde jeg jo ikke stået i denne dumme situation.. Og sagde det jo til dem da jeg startede på kh.. så kunne de jo have sagt det til mig der.. Havde heller undværet pengene der end nu med en lille og barsel.. De får det til at lyde så "slemt" at jeg at tilbageholdt oplysninger og ikke har overholdt oplysningspligt.. men har sagt det flere gange og det står endda på ansøgning til kontanthjælp...

Anmeld

9. februar 2011

Chamomile

Hvis du fortæller om din situation, og at 500,- vil være for meget at afbetale med, så kan du være heldig at de godtager at du afbetaler med mindre. Evt. så at din restskat (er det navnet?), den får de, i stedet for at du får udbetalt de penge.Jeg håber at det løser sig, kram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.