Århhhhh tilbagebetaling af kontanthjælp.. Er det ok??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2011

klmf

KH er vel kun til de perioder, hvor man ikke får udbetalt løn, så for mig virker det meget logisk at du ikke skal have udbetalt KH og løn samtidig. Prøv da at lave en afbetalingsplan med dem, så I ikke skal af med det fulde beløb på én gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

SpunkenJo

milopilo skriver:

Jeg har lige fået brev om jeg skal betale 10.000 kr tilbage i kontanthjælp..  Og de penge har vi ikke.. min kæreste ville have udbetalt 2 ugers ferie af mester, så vi kunne bruge dem på den lilles barnedåb.. Men nu må de gå til den dumme tilbagebetaling..

Men ved ikke om de kan tillade sig det....? Det er fordi jeg havde arbejde på novo nordisk indtil 31. august.. Startede så på kontanthjælp d. 1 september.. Men på novo nordisk gik løn perioden fra d. 15.-14. i måneden.. Så har fået udbetalt for 14 dage d. 30. september, samtidig med jeg fik kontant hjælp d. 30 september.. Så de mener jeg har tilbagehold oplysninger om a-indkomst.. Men det jo penge jeg tjente før jeg kom på kontanthjælp.. Føler ikke jeg hat gjort noget forkert.. men de holde på det nede på kommunen og siger jeg skal betale de penge  Noge der ved noget???

Jeg syns det lyder helt rimeligt!

Man kan ikke både få løn OG kontanthjælp på samme tid.

Kan du ikke lave en afdragsordning med dem? Eller få det lagt på skattekortet og delt ud?

Håber I finder en løsning.
Jo

Anmeld

9. februar 2011

henh01

milopilo skriver:

Næh har ikke haft to indtjeninger som sådan.. Det jo penge for timer der er arbejdet før kontant hjælp.. men den slages løn er jo bagudbetalt..

Ja men sådan ser kommunen ikke på det, desværre. de ser på din lønperiode medmindre du kan dokumentere at du er fratrådt din stilling pr. 31/8 og stået uden indkomst derefter.

Anmeld

9. februar 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

Ja men sådan ser kommunen ikke på det, desværre. de ser på din lønperiode medmindre du kan dokumentere at du er fratrådt din stilling pr. 31/8 og stået uden indkomst derefter.

Jamen jeg har jo opsigelse på hvor der står jeg har sidste da d. 31/8.. og har papir fra kommunen om at jeg tilmeldte mig på jobcenter d. 1. septemer..

Anmeld

9. februar 2011

Troldmanden

milopilo skriver:

De har forsslået jeg kan afdrage.. med f.eks. 500 kr.. men det godt nok mang måneder så  Og rigtig mange penge når man bare ikke har særlig meget rådighed pga jeg går på barsel..  Øv det bare surt.. men hvordan overgår det til økonomistyrelsen? Men får nok ikke bedre afdragsordning end det kommunen tilbyder

Kommunens forslag om 500 pr månede synes jeg du skal sige mange tak til. "Lånet" er rentefrit og selvfølgelig lidt surt at tilbagebetale - men de har desværre ret i deres formodning.

/Per

Anmeld

9. februar 2011

henh01

milopilo skriver:

Jamen jeg har jo opsigelse på hvor der står jeg har sidste da d. 31/8.. og har papir fra kommunen om at jeg tilmeldte mig på jobcenter d. 1. septemer..

Hmm men d. 1/9 har du da fået ½ mdr løn og en hel mdr kontanthjælp?

Anmeld

9. februar 2011

Den lykkelige

Sofia skriver:

Kontanthjælp er også bagudbetalt

Nå ja selvfølgelig...

Anmeld

9. februar 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

Hmm men d. 1/9 har du da fået ½ mdr løn og en hel mdr kontanthjælp?

Jeg meldte mig til kontanthjælp d. 1 september.. og fik første udbetaling d. 30/9.. Fik en løn fra mit arbejde d. 31/8.. Men havde jo så 14 dages timer tilgode fra jobbet som kom der d. 30/9 også.. Altså de timer som er arbejdet fra d. 15-31. august..

Anmeld

9. februar 2011

Den lykkelige

Troldmanden skriver:

Kommunens forslag om 500 pr månede synes jeg du skal sige mange tak til. "Lånet" er rentefrit og selvfølgelig lidt surt at tilbagebetale - men de har desværre ret i deres formodning.

/Per

Ja har de jo nok  Øvvv.. 500 kr er bare mange penge når man i forvejen kun har lidt.. pga hus, bil og barsel..  de 500 kr kunne jo gå til tøj til den lille.. ihh synes det så øv.. havde de bare fortalt mig det dengang jeg meldte mig til..  

Anmeld

9. februar 2011

Den lykkelige

lotchen skriver:

KH er vel kun til de perioder, hvor man ikke får udbetalt løn, så for mig virker det meget logisk at du ikke skal have udbetalt KH og løn samtidig. Prøv da at lave en afbetalingsplan med dem, så I ikke skal af med det fulde beløb på én gang

Tja kan jeg også godt se.. men kunne bedre forstå de ville gøre så meget ud af det hvis det var fordi jeg havde tjent penge og arbejdet mens jeg var på kontanthjælp.. Men det åbenbart bare sur r.. at løn perioden på sidste job gik fra 15-14 i måneden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.