Er her nogle friske øjne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
13 svar
0 synes godt om
26. september 2008

linemus

For jeg mangler godt nok et par 8D Så skulle der være nogen derude, der har lyst til at kigge min problemformulering igennem med et lidt mindre sløret syn et mit, vil jeg blive jublende glad. Fik at vide af vejleder, at den rummede øh... de rigtige ting (kan ikke huske hans fine formulering), men at jeg lige skulle kigge på den igen med friske øjne (men hvor hulen er de?).

Knus Line - der er blevet alt for gammel til at sidde hele natten :$

PS. skal aflevere kl.12

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2008

Anja

Kan du ikke lige smide den her ind ?

Vil gerne kigge på den, men har jo ikke forstand på "dit" fag, men har da læst dansk i 3 år på AAU og har en læreruddannelse :)

Anmeld

26. september 2008

linemus

Super! For at opsummere meget enkelt: jeg skal lave en form for "pillebeholder" for gigtpatienter :)

---------------

(indledning)
For et betydeligt antal mennesker, der er ramt af leddegigt, volder det store smerter at åbne den medicin, de dagligt skal have for at kunne leve et tilnærmelsesvis normalt eller blot tåleligt liv - hvis ikke det er helt umuligt for dem at åbne emballagen. De er nødsaget til at bede om hjælp på apoteket og i hjemmet til at åbne for deres medicin og offentligt udstille dem selv og deres sygdom, der gør dem unødigt afhængige og uselvstændige. Ydermere kan de uhensigtsmæssige stillinger hånden og fingrene bliver tvunget ud i ved åbningen af medicin emballage resultere i vedvarende fejlstillinger i leddene og give funktionshæmmende deformationer.

(problemformulering)
Hvorledes optimeres tilgængeligheden til leddegigtpatienters medicin gennem en emballage, som tager hensyn til deres fysiologiske begrænsninger og ikke volder ledskader, samtidig med den varetager patientens emotionelle behov.

Delproblemer
At skabe et produkt, der i prioriteret rækkefølge forbedrer og letter følgende:

TILGÆNGELIGHEDEN I MEDICIN EMBALLAGE
Det skal være muligt for personer, der lider af leddegigt, at åbne den medicin, de skal bruge uden at få hjælp fra andre, samtidig med der tages hensyn til deres fysiske formåen.

NEUTRALE LEDSTILLINGER
Gigtpatienten skal kunne åbne medicin emballagen uden at leddene i hånd og fingre kommer i uhensigtsmæssige yder- eller fejlstillinger, der kan give seriøse skader og varige mén.

EMOTIONELLE BEHOV
Det er vigtigt for gigtpatienten at kunne bevare sin selvstændighed så vidt muligt - at kunne klare sig selv og ikke være afhængig af andre. Det betyder meget for selvrespekten, og det ønskes derfor via design i funktionalitet og æstetik ikke at sygeliggøre den gigtramte, hvor det kan undgås.

Anmeld

26. september 2008

Anja

Er det "kun"problemformuleringen eller er det hele stykket ??

Ellers interessant problematik !

Anmeld

26. september 2008

Anja

Hvorledes optimeres tilgængeligheden til leddegigtpatienters medicin gennem en emballage, som tager hensyn til deres fysiologiske begrænsninger og ikke volder ledskader, samtidig med den varetager patientens emotionelle behov.

Jeg vil helt klart vælge blot at skrive fysiske begrænsninger - specielt fordi der er tale om en udøvende handling.

Anmeld

26. september 2008

linemus

Jeps, den er noteret :) Du må meget gerne kigge på det hele, så det ikke er en gang gentagende volepyk.

Anmeld

26. september 2008

Anja

Det skal være muligt for personer, der lider af leddegigt, at åbne den medicin, de skal bruge uden at få hjælp fra andre, samtidig med der tages hensyn til deres fysiske formåen.

Er det ikke nok at skrive:
Det skal være muligt for personer, der lider af leddegigt, at åbne den medicin, de skal bruge uden at få hjælp fra andre.

(Hvis de formår at åbne emballagen, så er der vel allerede taget hensyn til deres fysiske begrænsninger)

Anmeld

26. september 2008

Anja

Beklager det kommer lidt i brudstykker, men jeg vil jo gerne give ordentligt feedback - specielt når det er så tæt på aflevering - OG jeg har lige to drenge der skal gøres klar til aflevering i bh/dp mens jeg går og tænker over dine formuleringer :)

Anmeld

26. september 2008

linemus

Jamen det er helt i orden, jeg er bare lykkelig for at du gider :D Det er virkelig dejligt!

Og du har helt ret i den med tilgængeligheden i medicin emballagen.

Anmeld

26. september 2008

Anja

EMOTIONELLE BEHOV
Det er vigtigt for gigtpatienten at kunne bevare sin selvstændighed så vidt muligt - at kunne klare sig selv og ikke være afhængig af andre. Det betyder meget for selvrespekten, og det ønskes derfor via design i funktionalitet og æstetik ikke at sygeliggøre den gigtramte, hvor det kan undgås

Kunne det istedet lyde sådan her : (?)

Så vidt muligt bør gigtpatienten kunne bevare sin selvstændighed og selvrespekt. Det er derfor ønskeligt, at den gigtramte undgår unødig synliggørelse i det offentlige rum. Dette kan opnåes via funktionel design.

(Det er bare et forslag, der forkorter lidt - men vel siger det samme. ?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.