Spørgsmål til jer der har født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. februar 2011

Multebær

Hej piger

jeg er begyndt at undre mig over at jeg ikke har blødt bare den mindste smule. Dvs efter JM lavede GU i omkring uge 40 kom der lidt meget brunt (gammelt) blod mange timer efter - men ellers absolut nada! JM fortalte at jeg på daværende tidspunkt havde 1,5 cm livmoderhals tilbage og var 1 cm åben så det er sådan det som minimum stadig er her når jeg går runder uge 42 imorgen. 

Mit spørgsmål er: Blødte i inden i gik i fødsel og tror i det kan være realsitisk at tro jeg kan gå spontant i fødsel altså få veer når det ikke har blødt i graviditeten overhovedet? Jeg synes altså det er meget mærkeligt det her og tænker alle mulige håbløse tanker. Nok fordi jeg har alt for meget tid til at lave hjernespin i disse dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2011

Stine Raaholt

Hej

Tilhører godt nok ikke denne gruppe, men har født et par gange før... der er mange måder en fødsel kan gå i gang på og det er langt fra alle der får tegn-blødning...

Det er også meget individuelt hvordan det føles når fødslen går i gang, fordi veer og dermed udvidelsen føles forskelligt - jeg har en svigerinde, der slet ikke kan mærke sine udvidelsesveer og kun har en let murren i maven - så der er ingen sikre tegn.

men har du ikke en plan for igangsætning fra i morgen??

Held og lykke

S

Anmeld

9. februar 2011

Multebær

Stine Raaholt skriver:

Hej

Tilhører godt nok ikke denne gruppe, men har født et par gange før... der er mange måder en fødsel kan gå i gang på og det er langt fra alle der får tegn-blødning...

Det er også meget individuelt hvordan det føles når fødslen går i gang, fordi veer og dermed udvidelsen føles forskelligt - jeg har en svigerinde, der slet ikke kan mærke sine udvidelsesveer og kun har en let murren i maven - så der er ingen sikre tegn.

men har du ikke en plan for igangsætning fra i morgen??

Held og lykke

S

Mange tak for svar det er rigtig rart at kunne spørge mødre der har været igennem det. Jeg går bare og tænker og tænker dagen lang og torr der er noget galt med min krop siden jeg næsten ingen tegn har på at fødslen er nær. Den lille dreng derinde er så aktiv som aldrig før men det er det eneste jeg mærker og det er jo ikke et tegn på snarlig fødsel. 

Lige nu venter jeg på at Herlev Hospital skal ringe til mig og give mig informationer om hvor og hvornår jeg skal møde til igangsættelseskonsultation imorgen. Det lovede de da jeg var til tjek mandag så jeg håber ikke de har glemt mig 

Endnu engang tak for dit svar

Anmeld

9. februar 2011

Diana...

Jeg havde ingen tegnblødning første gang da jeg fødte med Lucas. Men det havde jeg så denne gang da jeg fødte Nadia ca 4 dage før. 

Skal du ikke sættes igang i morgen. 14 dage er da max man må gå over? 

Anmeld

9. februar 2011

Multebær

Diana... skriver:

Jeg havde ingen tegnblødning første gang da jeg fødte med Lucas. Men det havde jeg så denne gang da jeg fødte Nadia ca 4 dage før. 

Skal du ikke sættes igang i morgen. 14 dage er da max man må gå over? 

Jo planen er at de vil starte imorgen når jeg har været til undersøgelse. Men det siges at der godt kan gå 3 dage med igangsættelse  

Anmeld

9. februar 2011

Diana...

Multebær skriver:

Jo planen er at de vil starte imorgen når jeg har været til undersøgelse. Men det siges at der godt kan gå 3 dage med igangsættelse  

Jeg forstår ikke de ikke har sat dig i gang allerede. Men det jo også forskelligt fra afdeling til afdeling. på silkeborg hedder det 10 dage så begynder de at rode. 

Anmeld

9. februar 2011

Multebær

Diana... skriver:

Jeg forstår ikke de ikke har sat dig i gang allerede. Men det jo også forskelligt fra afdeling til afdeling. på silkeborg hedder det 10 dage så begynder de at rode. 

Den læge jeg var til samtale hos var overhovedet ikke en man kunne diskutere det med. Han undersøgte mig ikke - han så på den strimmel som JM havde kørt i et andet lokale forinden og gav mig så pulsmålet bånd på og sagde at jeg ikke måtte snakke mens han målede blodtryk " du må bare lytte " dernæst fortalte han at proceduren på Herlev var ikke at sætte igang før 14 dage  over når tallene fra CTG'en var så fine. Helt klart et trick han havde tillært sig de med at sætte pulsmåleren på så han kunne få taletid inden jeg lavde indvendinger. Når det er sagt virker de kompetente og jeg er ok tryk fordi CTG, blodtryk og mit helbred er godt - det er mere det psykiske i at gå så mange dage over. Man bliver total bims i hovedet af det.  

Anmeld

9. februar 2011

blomst84

Ej din stakkel efterhånden det må være ulideligt at vente SÅ længe, og man begynder vel at analysere hvert lille stik i kroppen?! Jeg blødte jo meget meget voldsomt inden jeg fødte, men det var fordi moderkagen havde revet sig løs fra livmoderen, men det er vidst ikke særlig normalt men har da også hørt at det ikke er alle der har tegn blødning. Jeg sender en masse ve-støv afsted og håber de om ikke andet sætter dig igang snart!

Anmeld

9. februar 2011

Multebær

blomst84 skriver:

Ej din stakkel efterhånden det må være ulideligt at vente SÅ længe, og man begynder vel at analysere hvert lille stik i kroppen?! Jeg blødte jo meget meget voldsomt inden jeg fødte, men det var fordi moderkagen havde revet sig løs fra livmoderen, men det er vidst ikke særlig normalt men har da også hørt at det ikke er alle der har tegn blødning. Jeg sender en masse ve-støv afsted og håber de om ikke andet sætter dig igang snart!

Det er de længste 14 dage i mit liv. Og så er det lidt trist at man sådan skal fortælle folk ar der ikke er sket noget og virke overpå. 

Jeg ringede til hopitalet og de har åbenbart samtale om igangsættelserne nu her mellem 14 og 15. Derefter skulle jeg blive ringet op og få at vide hvornår jeg skal møde til konsultation imorgen 

Anmeld

9. februar 2011

Marco2

Det bliver så spændende imorgen. Og skal vi ikke håbe at du er en af dem hvor der stort set sker noget med det samme så du ikke skal vente yderligere 3 dage før du får dit guld i armene?

Jeg blødte ikke ved min første fødsel. Der kom veerne bare ligeså stille af sig selv, og blev langsomt kraftigere og kraftigere. Tror først der var blod da hun kom ud. 

Her 2. gang havde jeg en meget meget lille klat blod på et tidspunkt om aftenen hvor vandet var gået. Men hvis ikke jeg virkelig havde siddet med "snotten i papiret" for at tjekke alle tegnene min krop gav mig den dag, er jeg ikke sikker på jeg havde opdaget det.

Så 2 forskellige starter. èn hvor veerne bare ligeså stille blev kraftigere og kraftigere og én anden hvor det startede med vandafgang. Men intet blod af betydning nogen af gangene.

for at du snart føder.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.