Den der vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. september 2008

Tikki

Uf..er lige kommet ind sammen med Iza fra legepladsen og naboens børn var også ude. Der er 3 stk på omkring 2 år og for f.......hvor er jeg bare fuldstændig målløs over deres opførsel og måde at være sammen med andre mennesker på. Iza er en meget forsigtig pige og hun prøvede forgæves at sige: "ae ae" til dem, når de skubbede hende omkuld, tog hendes sut, rev hende i håret og rev hendes spænde ud af hendes hår. Ihhh altså :'( Hun blev bare så ulykkelige og stod helt paf over de her vanvittige små menneskers opførsel. Hvorfor bliver de sådan nogle monstre, når de starter i vuggestue?? Det væreste er, at forældrene står og ser på og intet siger. Så er det jeg ruller mig ud, hvortil jeg får at vide, at min lille forsigtige datter må lære at sige fra og give igen...for ellers får hun det svært i vuggestuen (de ved ikke jeg er pædagog ;)). Nej, nu må det da stoppe :-o Skal jeg lære min datter hævn? - at slå, bide, og sparke...?Det må sgu da være de andre børn, der skal lære at behandle andre omsorgsfuldt og godt...eller er det passé at lære sine børn det i dag? Jeg har selv arbejdet i vuggestue som pædagog og jeg er godt klar over de manglende hænder, der ofte er skyld i, at børnene ikke lærer at omgåes andre mennesker på andre måde end junglelovens vej......men de har vel også forældre sådanne børn og en holdning om, at sådan er det bare i en vuggestue, ændrer sgu da heller ikke noget. Ei undskyld, men er bare så harm over at få at vide, det er min opgave som mor at lære min gode, omsorgsfulde og rare datter at opføre sig som et ondskabsfuldt bæst, for at hun er rustet til at kunne klare sig i verden :(. Hvad har I erfaret om jeres børns opførsel efter de er kommet i dp eller vugger? /Jeanette, der lige måtte af med noget damp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2008

Marco2

Mon ikke det er forskelligt fra sted til sted? I Emilys vuggestue tolerer de ikke sådan en voldsom opførsel. Og hvis ét barn sidder og leger med et stykke legetøj og ét andet kommer og tager der, giver de det tilbage til det barn der først havde det med en forklaring på at nu legede han/hun med det, og så må man vente til han/hun er færdig. Og slå, spark mm. tolereres slet ikke. Jeg ville, som dig heller ikke acceptere at mit barn blev kanøflet på den måde. Og nej, selvfølgelig skal man ikke lære sit barn en sådan opførsel for at det kan klare sig i vuggestue. Og hvad er det en plat kommentar at dit barn kommer til at få det svært?? Er det ikke snarere deres børn der får det svært senere i livet hvis de bliver "oplært" at det er sådan man opfører sig, og at det er en acceptabel opførsel. Kommer sådanne børn ikke til at være dem, andre folk ikke kan holde ud at være sammen med, fordi de er så pisse uopdragne.. ja, vi kender jo alle de børn, hvor man bare hader at invitere forældrene fordi de har deres øgleyngel med....:$ sorry, men sådan tænker man nogle gange.. Jeg synes ikke Emily har ændret opførsel til det grovere. Hun er heller ikke den vilde, og er der én der gerne vil ha' det hun leger med, giver hun det gerne selv til vedkommende. Men bliver det bare revet ud af hænderne på hende, kan hun da godt blive lidt ked. Nå, men jeg vil bare sige at såden fungerer det ikke i den inst hvor Emily er og jeg kender en del af forældrene til de andre børn, og de tolererer heller ikke sådan en opførsel... Så tror det er dem du har mødt på legepladsen der er lidt galt afmacheret... men har også godt hørt lignende kommentarer.....skvatrøve ;) AG - som er superglad for den vugger Emily går i.

Anmeld

25. september 2008

Nadi

Ens fornemmeste opgave som forældre er da at lære sit barn at være omsorgsfuld og næstekærlighed. Men man skal også lærer sine børn at forsvare sig selv og lade dem vide at man godt må sige fra! Synes det er underligt at forældre der står og ser på at deres børn opførere sig sådan ikke griber ind. Synes ikke det kan være rigtig at andre mennesker skal opdrage på andre folks børn. Jeg synes nu ikke Oliver's opførsel har ændret sig siden han startede i dp, ihvertfald ikke hvad jeg har lagt mærke til. -Nadia

Anmeld

25. september 2008

Plysbjørnen

Kors i kasketten sikke da en opførsel fra børns side, jeg tror jeg var gået fuldstændig amok hvis nogen havde gjort det ved min datter... Kan godt forstå at du bliver vred og forarvet, tror du ikke det ville være en idé at vælge en Dagpleje i stedet for en Vuggestue...

Jeg har selv arbejdet i vuggestue som pædagog og jeg er godt klar over de manglende hænder, der ofte er skyld i, at børnene ikke lærer at omgåes andre mennesker på andre måde end junglelovens vej......

Det kan da aldrig nogensinde blive vuggestuens opgave at lære børn hvordan man opfører sig... Det er og bliver sgu da forældrenes ansvar... Ellers bliver det jo netop som TV2 synger (tror jeg det er, altså gruppen) det er samfundets skyld, hver gang der sker det mindste, og det kan da ikke være rigtigt...

Vi som forældre har ansvaret for vores børn, og det vil have ind til den dag de bliver 18, og det er da ved den søde grød mit ansvar hvordan min datter opføre sig når hun er ude i samfundet...

Betina

Anmeld

25. september 2008

Tikki

Trold skriver:

Kors i kasketten sikke da en opførsel fra børns side, jeg tror jeg var gået fuldstændig amok hvis nogen havde gjort det ved min datter... Kan godt forstå at du bliver vred og forarvet, tror du ikke det ville være en idé at vælge en Dagpleje i stedet for en Vuggestue...

Jeg har selv arbejdet i vuggestue som pædagog og jeg er godt klar over de manglende hænder, der ofte er skyld i, at børnene ikke lærer at omgåes andre mennesker på andre måde end junglelovens vej......

Det kan da aldrig nogensinde blive vuggestuens opgave at lære børn hvordan man opfører sig... Det er og bliver sgu da forældrenes ansvar... Ellers bliver det jo netop som TV2 synger (tror jeg det er, altså gruppen) det er samfundets skyld, hver gang der sker det mindste, og det kan da ikke være rigtigt...

Vi som forældre har ansvaret for vores børn, og det vil have ind til den dag de bliver 18, og det er da ved den søde grød mit ansvar hvordan min datter opføre sig når hun er ude i samfundet...

Betina

Ja, det er også min holdning, men tro mig...mange forældre mener noget andet ;) Jeg har mange mange gange stået med forældre, der mener vi som pædagoger skal både det ene og det andet...og som pædagog må man jo også tage det ansvar, man er uddannet til, men det kan være svært at gøre tilstrækkeligt, hvis man meget ofte er 2 til 23 børn...og det er desværre virkeligheden i mange kommunale institutioner her ;)

Ang. dagpleje, så er jeg meget kritisk - her i Kbh har vi ikke de bedste - mange helt uden uddannelse i at passe børn...ikke en gang et kursus (ja, jeg er fagskadet :P)....jeg ser dem tit vade rundt med en tvillingebarnevogn med 4 unger nede i centret med en smøg i hånden :-o:D....det passer virkelig...selv min mand har kommenteret det, når vi har set dem. Og her ved vi jo ikke hvad vi får og kan ikke selv vælge. Det område vi bor i, er heller ikke byens bedste område og der er mange virkelige dårlige institutioner i København....så vi har brugt lang tid på at finde en vuggestue, vi synes om. Der er kun 25 børn i hele institutionen, hvoraf de 10 af pladserne er vuggestuepladser og en super-pædagogik ;) Det er en lille perle.....så derfor venter vi stadig på en plads :) Hellere vente end at min datter skal på shopping hver dag 8D

Anmeld

25. september 2008

linemus

Hellere vente end at min datter skal på shopping hver dag

Hun kan da lige så godt lære det nu, Jeanette ;)

Anmeld

25. september 2008

Tikki

linemus skriver:

Hellere vente end at min datter skal på shopping hver dag

Hun kan da lige så godt lære det nu, Jeanette ;)

ha ha ha 8D nå ja, det er rigtigt...men tror hun får sin dosis sammen med mig 8D

Anmeld

25. september 2008

Plysbjørnen

[citat]Ang. dagpleje, så er jeg meget kritisk - her i Kbh har vi ikke de bedste - mange helt uden uddannelse i at passe børn...ikke en gang et kursus (ja, jeg er fagskadet:P)[/citat] Ja okay glemte lige det var Kjøwenhavnstrup du boede i... Jeg er i hvert fald glad for min DP'er, og hun er i hvert fald tit på kursus, hun skal afsted det meste af oktober... Men håber da snart i får den helt rigtigt plads... Til din datter... Men jo det er rigtigt nok at mange forældre mener at det er samfundets opgave at opdrage deres børn, og ja det er jo detsvære nok derfor at samfundet er ved at bevæge i den retning det gør... Her tænker jeg på Ungdomshuset, og de der forældre der dagen efter står og ikke kan forstå at deres 14 årige søn/datter er blevet anholt for gadeoptøjer (jeg siger bare hvad f.... laver ungen ude kl. bæ om nattet)??? Betina

Anmeld

26. september 2008

Tikki

[citat][f][småt]Trold skriver:[/småt][/f] [citat]Ang. dagpleje, så er jeg meget kritisk - her i Kbh har vi ikke de bedste - mange helt uden uddannelse i at passe børn...ikke en gang et kursus (ja, jeg er fagskadet:P)[/citat] Ja okay glemte lige det var Kjøwenhavnstrup du boede i... Jeg er i hvert fald glad for min DP'er, og hun er i hvert fald tit på kursus, hun skal afsted det meste af oktober... Men håber da snart i får den helt rigtigt plads... Til din datter... Men jo det er rigtigt nok at mange forældre mener at det er samfundets opgave at opdrage deres børn, og ja det er jo detsvære nok derfor at samfundet er ved at bevæge i den retning det gør... Her tænker jeg på Ungdomshuset, og de der forældre der dagen efter står og ikke kan forstå at deres 14 årige søn/datter er blevet anholt for gadeoptøjer (jeg siger bare hvad f.... laver ungen ude kl. bæ om nattet)??? Betina[/citat] Ja, det har vi også talt om herhjemme og mange her er også dybt forarget - det væreste er, at deres forældre lavede en demonstration mod politivold og der var billeder af forældrene, der stod foran det hele og beskyttede deres børn, der bare hærgede byen. Vi bor tæt på hvor det hele skete - heldigvis nåede det helt vilde ikke herud, men jeg har bare SÅ lidt til overs for den opførsel. Jeg forstår, de unge er kede af at skulle af med huset, men det kunne jo ikke komme bag på dem at et ville ske på et tidspunkt, eftersom det stod i deres kontrakt, at huset var ejet af kommunen.....Nu bor vi ret tæt på det nye ungdomshus.......når priserne bliver lidt bedre med tiden, så er vi dem, der flyttet, selvom vi er glade for vores lejlighed - det er ikke et sted for børn at vokse op :( ....ja, og for at det ikke skal være løgn, så bor vi også lige klods op og ned af glasvej....der hvor der blev anholdt terrorfolk med springstoffer...vi kunne se fra vores vinduer, at politi og medier var mødt op...uf:-o Så ja, det er ikke byens bedste område her 8(:P

Anmeld

26. september 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Jeanette skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Trold skriver:[/småt][/f] [citat]Ang. dagpleje, så er jeg meget kritisk - her i Kbh har vi ikke de bedste - mange helt uden uddannelse i at passe børn...ikke en gang et kursus (ja, jeg er fagskadet:P)[/citat] Ja okay glemte lige det var Kjøwenhavnstrup du boede i... Jeg er i hvert fald glad for min DP'er, og hun er i hvert fald tit på kursus, hun skal afsted det meste af oktober... Men håber da snart i får den helt rigtigt plads... Til din datter... Men jo det er rigtigt nok at mange forældre mener at det er samfundets opgave at opdrage deres børn, og ja det er jo detsvære nok derfor at samfundet er ved at bevæge i den retning det gør... Her tænker jeg på Ungdomshuset, og de der forældre der dagen efter står og ikke kan forstå at deres 14 årige søn/datter er blevet anholt for gadeoptøjer (jeg siger bare hvad f.... laver ungen ude kl. bæ om nattet)??? Betina[/citat] Ja, det har vi også talt om herhjemme og mange her er også dybt forarget - det væreste er, at deres forældre lavede en demonstration mod politivold og der var billeder af forældrene, der stod foran det hele og beskyttede deres børn, der bare hærgede byen. Vi bor tæt på hvor det hele skete - heldigvis nåede det helt vilde ikke herud, men jeg har bare SÅ lidt til overs for den opførsel. Jeg forstår, de unge er kede af at skulle af med huset, men det kunne jo ikke komme bag på dem at et ville ske på et tidspunkt, eftersom det stod i deres kontrakt, at huset var ejet af kommunen.....Nu bor vi ret tæt på det nye ungdomshus.......når priserne bliver lidt bedre med tiden, så er vi dem, der flyttet, selvom vi er glade for vores lejlighed - det er ikke et sted for børn at vokse op :( ....ja, og for at det ikke skal være løgn, så bor vi også lige klods op og ned af glasvej....der hvor der blev anholdt terrorfolk med springstoffer...vi kunne se fra vores vinduer, at politi og medier var mødt op...uf:-o Så ja, det er ikke byens bedste område her 8(:P[/citat] okay, jeg kan helt ærligt godt forstå at i gerne vil flytte... Det var da just ikke et hyggeligt kvarter at bo i... Jeg må ærligt tilstå at lige på det punkt er jeg glad for at jeg bor herude på bøh-landet... Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.