Vil ikke spise og drikke (9 mdr.)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.834 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Henri84

Min lille pige driver os snart til vanvid herhjemme
Hun sover virkelig virkelig dårligt, og nu er ørelægen endelig gået med til at give hende dræn i ørerne før hun bliver et år så vi kan se om det hjælper.. Has krav er dog at hun vejer over 10 kg! Hun har tid til dræn på fredag, og hun vejede 10,1 kg i fredags.. Men nu har hun ikke rigtig villet spise eller drikke, og har derfor tabt sig 300 g til 9,8 kg Hun er jo heldigvis en stor pige i forvejen, men hun skal bare veje de 10 kg på fredag, ellers vil de ikke lægge hende i narkose og give hende dræn
Hun spiser 1-2 skefulde mad og så nægter hun.. Det samme med drikke.. Hun drikker 1-2 små slurke og så vil hun ikke have mere
Hun tisser ikke om dagen mere nu, og det er jeg ved at være lidt bekymret for.. Hendes natble er heller ikke særlig tung mere...
Men hun er ikke syg, og hun er glad og leger...
Anyway jeg skal have fyldt noget mad og drikke i hende NU med hvordan gør jeg? Hun vil ikke have vand, saft, mælk, juice.. Når hun vågner vil jeg forsøge mig med smoothie...
Hun vil heller ikke spise, hverken alm. aftensmad, grød, rugbrød eller yoghurt
Hun har ellers altid været så glad for mad så ved ikke lige hvad der sker for hende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

lisesp83

Det kunne have været mig der havde skrevet dette indlæg!!

Har en pige på 9 1/2 mdr, og hun gider intet mad, hun spytter det ud eller vender hovedet. Og det er ALT mad.. Også det hun plejer at elske. .. Det samme med vand..

Så jeg følger lige med her. Og håber der kommer nogle svar..

Anmeld

8. februar 2011

Henri84

lisesp83 skriver:

Det kunne have været mig der havde skrevet dette indlæg!!

Har en pige på 9 1/2 mdr, og hun gider intet mad, hun spytter det ud eller vender hovedet. Og det er ALT mad.. Også det hun plejer at elske. .. Det samme med vand..

Så jeg følger lige med her. Og håber der kommer nogle svar..

PRÆCIS! Det er SÅ frustrerende!!

Anmeld

8. februar 2011

Eliza/lykke

Også her - både mad og ørelæge...............

Elizabeth skal ikke have dræn i, endnu - hun vejer ikke mere end 8 kg. Så det er kun pencillin hele tiden :-( Hun vil slet ikke spise noget, og skriger i stolen................................ jeg hader det.

Mad: forsøger at lege flyvemaskine, laver sød mad til hende, gir hende kiks mens hun selv leger, sætter musik på mens vi spiser så hun rokker frem og tilbage i stolen mens jeg lige får en ske ind. Så ser hun Teletuppies mens jeg gir hende mad, så opdager hun det ikke.

Drikke: æblejuice i sutteflaske/tudekop som hun ligger ned med og hygger på en pude.

Øv altså..........

Anmeld

8. februar 2011

Maise

Min lille pige driver os snart til vanvid herhjemme
Hun sover virkelig virkelig dårligt, og nu er ørelægen endelig gået med til at give hende dræn i ørerne før hun bliver et år så vi kan se om det hjælper.. Has krav er dog at hun vejer over 10 kg! Hun har tid til dræn på fredag, og hun vejede 10,1 kg i fredags.. Men nu har hun ikke rigtig villet spise eller drikke, og har derfor tabt sig 300 g til 9,8 kg Hun er jo heldigvis en stor pige i forvejen, men hun skal bare veje de 10 kg på fredag, ellers vil de ikke lægge hende i narkose og give hende dræn
Hun spiser 1-2 skefulde mad og så nægter hun.. Det samme med drikke.. Hun drikker 1-2 små slurke og så vil hun ikke have mere
Hun tisser ikke om dagen mere nu, og det er jeg ved at være lidt bekymret for.. Hendes natble er heller ikke særlig tung mere...
Men hun er ikke syg, og hun er glad og leger...
Anyway jeg skal have fyldt noget mad og drikke i hende NU med hvordan gør jeg? Hun vil ikke have vand, saft, mælk, juice.. Når hun vågner vil jeg forsøge mig med smoothie...
Hun vil heller ikke spise, hverken alm. aftensmad, grød, rugbrød eller yoghurt
Hun har ellers altid været så glad for mad så ved ikke lige hvad der sker for hende...

min pige gjorde det samme. vi gik til lægen og hun havde stafylikokinfektion i halsen. er i blevet undersøgt for dette ved egen læge ved en podning. ?? men ja ørene kan det også værre.

Anmeld

8. februar 2011

lisesp83

Eliza/lykke skriver:

Det er så frustrende.. For det kan da ikke passe, at de ikke vil spise noget som helst..

Her hjælper ingen afledningsmanøvre.. Tv, musik eller andet, nej nej ingen mad på trods af det.. Hmm.

Anmeld

8. februar 2011

lisesp83

Maise skriver:

min pige gjorde det samme. vi gik til lægen og hun havde stafilukokinfektion i halsen. er i blevet undersøgt for dette ved egen læge ved en podning. ?? men ja ørene kan det også værre.

Vi har næsten lige været ved lægen, asmatisk bronkitis var diagnosen.

Men det kunne da være, jeg skulle få dem til, at pode hende i halsen eller tjekke hendes ører. Det gjorde lægen nemlig slet ikke, han lyttede hende bare på bryst og ryg, og så var recepten udskrevet.

Anmeld

8. februar 2011

Henri84

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth skal ikke have dræn i, endnu - hun vejer ikke mere end 8 kg. Så det er kun pencillin hele tiden :-( Hun vil slet ikke spise noget, og skriger i stolen................................ jeg hader det.

Mad: forsøger at lege flyvemaskine, laver sød mad til hende, gir hende kiks mens hun selv leger, sætter musik på mens vi spiser så hun rokker frem og tilbage i stolen mens jeg lige får en ske ind. Så ser hun Teletuppies mens jeg gir hende mad, så opdager hun det ikke.

Drikke: æblejuice i sutteflaske/tudekop som hun ligger ned med og hygger på en pude.

Øv altså..........

Alberte kan ikke finde ud af hverken sutteflaske eller tudkop Kun babs og så drikke fra glas.. Men det skal hun jo stadig have hjælp til! Før virkede det altid hvis hun fik lov til at spise selv, men nu spytter hun det bare ud når det har være i munden!
Argh det er sgu træls når maden skal være en kamp

Anmeld

8. februar 2011

Henri84

Maise skriver:

min pige gjorde det samme. vi gik til lægen og hun havde stafylikokinfektion i halsen. er i blevet undersøgt for dette ved egen læge ved en podning. ?? men ja ørene kan det også værre.

Uden at virke syg eller have feber??
For så vil jeg da bestemt give lægen et kald i morgen!

Anmeld

8. februar 2011

Maise

Vi har næsten lige været ved lægen, asmatisk bronkitis var diagnosen.

Men det kunne da være, jeg skulle få dem til, at pode hende i halsen eller tjekke hendes ører. Det gjorde lægen nemlig slet ikke, han lyttede hende bare på bryst og ryg, og så var recepten udskrevet.

og stfylikokker i halsen kan give mellemørebetændelse fordi det eustatiske rør bliver inficeres af bakterierne og lukker til. Det skete for Clara og hendes trommehinde sprang hun er nu på imacillin (bredspektret) men har lidt let feber, ikke noget hun selv mærker til (37,7-37,8 stykker) men hun er så også snottet oveni.

jeg får altid tjekket, øre, hals og lunger hver gang hun bliver syg og jeg ikke ved hvad det er. god bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.