Grød opstart og sart mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Mia&Allan

Ni-ko-li-ne skriver:

køb noget rismel og lav noget tynd tynd grød til hende med MME i... husk olie eller smør 1 tsk pr.portion...

pærer er milde for maven, du kan lave en portion pæremos og fryse ned i siterningebakker... skræl pærerne, skær dem i mindre stykker og kog med 1 dl vand under låg... hold øje med at det ikke koger fast... kog det godt igennem og stavblend det... put det i isterninge bakker og i en frysepose...

begynd stille og roligt med 1 tsk smagsprøve.. måske 2 tsk... og så flaske bagefter, det er vigtigt at starte meget stille ud

Super, tusind tak... Det var lige det jeg havde brug for at høre, noget der var mildt for maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Mia&Tonny skriver:

Super, tusind tak... Det var lige det jeg havde brug for at høre, noget der var mildt for maven

og så skal du ikke tænke på om hun får det sammen igen og igen... det skal hun gerne... i lang tid!

de små opfatter ikke så meget smagsnuancerne, men konsistensen, den første lange tid... så derfor skal hun helst have det samme i en rum tid...

på apoteket kan du købe sundhedsstyrelsens bog, den er god mht hvad de kan få hvornår og der er opskrifter i...

Anmeld

8. februar 2011

Mia&Allan

Ni-ko-li-ne skriver:

og så skal du ikke tænke på om hun får det sammen igen og igen... det skal hun gerne... i lang tid!

de små opfatter ikke så meget smagsnuancerne, men konsistensen, den første lange tid... så derfor skal hun helst have det samme i en rum tid...

på apoteket kan du købe sundhedsstyrelsens bog, den er god mht hvad de kan få hvornår og der er opskrifter i...

Jeg tror primært det bliver pærer hun får den første tid, da jeg er så ufattelig bange for at give hende noget som kan give hende hård mave  Hvad med kartoffelmos???

Og tak for tippet, den vil jeg få fat i..

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Mia&Tonny skriver:

Jeg tror primært det bliver pærer hun får den første tid, da jeg er så ufattelig bange for at give hende noget som kan give hende hård mave  Hvad med kartoffelmos???

Og tak for tippet, den vil jeg få fat i..

det er bedst at starte med noget rismelsgrød.... ellers kan du risikere at venne hende til ikke at ville have andet end sødt... du skal lave det ret tyndt og hvis du begynder med 1-3 tsk fulde så kan du se hvordan maven reagerer....

kartofler skal du nok vente lidt med... 1 mdrs tid endnu ville jeg sige, eller 14 dage alt efter hvor godt det går med grøden

Anmeld

8. februar 2011

Mia&Allan

Ni-ko-li-ne skriver:

det er bedst at starte med noget rismelsgrød.... ellers kan du risikere at venne hende til ikke at ville have andet end sødt... du skal lave det ret tyndt og hvis du begynder med 1-3 tsk fulde så kan du se hvordan maven reagerer....

kartofler skal du nok vente lidt med... 1 mdrs tid endnu ville jeg sige, eller 14 dage alt efter hvor godt det går med grøden

Okay, så prøver jeg at starte op med rismelsgrød  Tusind tak for hjælpen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.