Grød opstart og sart mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.132 visninger
14 svar
0 synes godt om
8. februar 2011

Mia&Allan

Er der nogle af jer fantastiske kvinder herinde, der har børn med meget sart mave?? Vi vil gerne til at starte op på grød til vores datter, men hun har så sart en mave - så hvad er bedst at starte med og hvor meget???

Hun skal starte i dp til april hvor hun bliver 6mdr, så ved ikke om det er dumt at starte nu eller om jeg skal lade DP stå for det eller hvordan jeg skal gøre det  

Er bange for at give hende for mange indtryk på en gang, da hun sammetid er en meget følsom pige

Nogle gode råd/erfaringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

regalprime

Min pige havde/har til tider stadig meget sart mave. Jeg startede stille op med en most banan, også fik hun mellem 2-5 teskeer af det. Også fik hun mere og mere af det, derefter gjorde jeg det sammme med ris grød, lidt af gangen ogå mere med tiden. Hun spiser stadig ikk en hel potion græd som mange andre gør når de er 6 mdr. Men som sagt har hun meget sart mave, og jeg vil ikk risikere noget!!!

Hgeld og lykke

Anmeld

8. februar 2011

Mia&Allan

regalprime skriver:

Min pige havde/har til tider stadig meget sart mave. Jeg startede stille op med en most banan, også fik hun mellem 2-5 teskeer af det. Også fik hun mere og mere af det, derefter gjorde jeg det sammme med ris grød, lidt af gangen ogå mere med tiden. Hun spiser stadig ikk en hel potion græd som mange andre gør når de er 6 mdr. Men som sagt har hun meget sart mave, og jeg vil ikk risikere noget!!!

Hgeld og lykke

Kan de ikke få hård mave af banan??

Anmeld

8. februar 2011

Rockertand

Vi har startet med hirsegrød med sveskemos, ingen problemer.

Over tid trapper man så sveskemosen ud.

Anmeld

8. februar 2011

Simone J

Mia&Tonny skriver:

Det med hård mave af banan er en gammel skrøne

Anmeld

8. februar 2011

Simone J

Mia&Tonny skriver:

Er der nogle af jer fantastiske kvinder herinde, der har børn med meget sart mave?? Vi vil gerne til at starte op på grød til vores datter, men hun har så sart en mave - så hvad er bedst at starte med og hvor meget???

Hun skal starte i dp til april hvor hun bliver 6mdr, så ved ikke om det er dumt at starte nu eller om jeg skal lade DP stå for det eller hvordan jeg skal gøre det  

Er bange for at give hende for mange indtryk på en gang, da hun sammetid er en meget følsom pige

Nogle gode råd/erfaringer??

Hvis hun ikke selv er klar til at begynde på grød vil jeg vente til hun er 5 mdr. med at starte på det.. Det handler ikke om hvornår vi forældre synes at vores barn skal begynde på grød, men hvornår barnet har behov for det og viser interesse, når det ikke er 6 mdr.

I starten skal de ikke have så meget. Nogle børn skal kun lige have et par tsk. og så kan man evt. give lidt mælk bagefter. Det gjorde jeg i starten.. Det der jo er noget helt andet og de skal lige vende sig til det

Anmeld

8. februar 2011

regalprime

Mia&Tonny skriver:

Altså nej ikke her faktisk. For at gøre en lang historie kort har vi bøvlet meget med hendes afføring, det var lige så tynd som vand og var svært for hende at komme af med. Så hun sku have været opereret for noget der hedder hirsprongs (staves) Men det er hvor der mangler nerver i tarmen, men da vi begyndte med banan gik det bedre og vi aflyste tiden i Odense i samråd med overlægen på børneafdeling på kolding. Og siden er det gået helt godt. Der er dog ting hun endnu ikk må få, fekx det extra jern osv hvis det er noget der kan slå maven ud. Men her hjalp banan modsat hvis det skal give hård mave i hvert falde

Anmeld

8. februar 2011

Mia&Allan

regalprime skriver:

Altså nej ikke her faktisk. For at gøre en lang historie kort har vi bøvlet meget med hendes afføring, det var lige så tynd som vand og var svært for hende at komme af med. Så hun sku have været opereret for noget der hedder hirsprongs (staves) Men det er hvor der mangler nerver i tarmen, men da vi begyndte med banan gik det bedre og vi aflyste tiden i Odense i samråd med overlægen på børneafdeling på kolding. Og siden er det gået helt godt. Der er dog ting hun endnu ikk må få, fekx det extra jern osv hvis det er noget der kan slå maven ud. Men her hjalp banan modsat hvis det skal give hård mave i hvert falde

Nå okay... Hmm... Vores datter døjer nemlig også en del og får regelmæssig zoneterapi, så er så bange for at give hende noget som måske kan gøre det værre...

Anmeld

8. februar 2011

Mia&Allan

Simone J skriver:

Hvis hun ikke selv er klar til at begynde på grød vil jeg vente til hun er 5 mdr. med at starte på det.. Det handler ikke om hvornår vi forældre synes at vores barn skal begynde på grød, men hvornår barnet har behov for det og viser interesse, når det ikke er 6 mdr.

I starten skal de ikke have så meget. Nogle børn skal kun lige have et par tsk. og så kan man evt. give lidt mælk bagefter. Det gjorde jeg i starten.. Det der jo er noget helt andet og de skal lige vende sig til det

Vores datter har i noget tid nu være meget interesseret i os når vi spiser og hun er begyndt ikke at være så glad for flasken mere, derfor tænker jeg om det er tid til at starte ligeså stille op med grød

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

køb noget rismel og lav noget tynd tynd grød til hende med MME i... husk olie eller smør 1 tsk pr.portion...

pærer er milde for maven, du kan lave en portion pæremos og fryse ned i siterningebakker... skræl pærerne, skær dem i mindre stykker og kog med 1 dl vand under låg... hold øje med at det ikke koger fast... kog det godt igennem og stavblend det... put det i isterninge bakker og i en frysepose...

begynd stille og roligt med 1 tsk smagsprøve.. måske 2 tsk... og så flaske bagefter, det er vigtigt at starte meget stille ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.