Fødes den dårlige samvittighed sammen med barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Eliza/lykke

Ja, det er mit spørgsmål.

Jeg vil vælge mine unger frem for alt i verden - men nogen gange skal man arbejde, eller blir selv syg eller så sker der et eller andet, som gør at man blir nødt til at sætte ungerne som nr. 2 - og hvad sker der så???

DÅRLIG SAMVITTIGHED.

Jeg kan næsten ikke holde til det. Hvorfor kan man ikke gå hjemme mere, som i gamle dage? Livet i dag i mange tilfælde gør at begge forældre må arbejde. Vi oplevede mens jeg var på barsel, at vi ikke har råd til at jeg går hjemme................. ihhhh altså........................ jeg er fortvivlet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Mumto3

hmm....jeg ved ikke om den dårlige samvittighed fødes med barnet...eller om jeg overhovedet vil klade det dårlig samvittighed. Jeg tænker mere at man som mor 'er programmeret ' til at passe på sit barn og det er der en grund til at man er! Det lille barn er så skrøbelig og sårbar i forhold til hvad det oplever, og det har konsekvenser langt op i livet hvordan de første år går, og derfor er det så vigtigt at vi passer godt på vores børn.

Det er lidt ligesom hvis man får en rigtig dårlig kæreste som 15årig, en som behandler en rigtig dårligt, så sætter det meget dybere spor fordi man er ung og modtagelig på det tidspunkt, end hvis man som 40årige løber ind i et dårligt forhold (og det er det første forhold hvor man oplever at ens grænser og behov bare bliver ignoreret) Som 40årige, når man er stærk og klog og livserfaren vil man bare skynde sig væk og ryste det af sig, mens man som ung tager det ind, og gør det til en del af egen identitet (jeg er sådan en der ikke er noget værd og som selv min kæreste bare tramper på). På samme måde med det lille barn, de kan slet ikke holde til lige så meget som et stort barn eller en ung/voksen kan. Derfor bliver det lille barns behov vigtigere end vores behov, og det er derfor vi konstant tilsidesætter vores egne behov. vi kan nemlig godt holde til det (alt med måde selvfølgelig), men det kan det lille barn ikke.

Hmm...håber det gav mening, det er lidt svært at forklare.

Anmeld

7. februar 2011

Lone Jakobsen

ja den dårlige samvittighed fødes med børnene.

du kan altid finde noget at have dårlig samvittighed over. men du bliver nød til at tro på at du er en rigtig god forældre. der gør det allerbedste for dit barn/børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.