Tandbørstning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Tulle28

Kommer du tandpasta på tandbørsten? Jeg har nemlig OGSÅ længe tænkt over at lave et indlæg om emnet, min datter er 10 mdr. Vi har indtil for et par dage siden børstet uden tandpasta og der blev hun helt hysterisk, men MED tandpasta går det helt fint. Tror godt hun kan lide smagen (det er med mint-smag)? Der bliver ikke børstet i mange minutter, men lidt er bedre end ingenting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

SHERO

ELias har en legetøjs tandbørste så det hjælper lidt. Har købt børnetandpasta fra zendium. Havde egentlig svoret han bare skulle lære at bruge min, men nu går det noget bedre, jeg børster og så får han lov at gumle på den bag efter... Han eeeelsker sin tandpasta

Anmeld

5. august 2011

*A*

Fejl...

Anmeld

5. august 2011

Malli

Her havde vi også noget af et show! Jeg begyndte at sætte mig foran spejlet med hende, så hun kunne se inde i spejlet når jeg børstede hendes tænder, det gjorde det hele meget nemmere, og tandbørstningen blev meget nemmere. Selvfølgelig er der stadig dage hun ikke lige hopper på den, men så må vi bare holde fast i hende, man gør dem jo kun en tjeneste, ved at børste deres tænder - i hvertfald på længere sigt  pøj, pøj med det!

Anmeld

5. august 2011

Malli

og husk nu at børn endelig ikke må få for meget tandpasta. kun hvad der svarer til barnets lille fingernegl! Det kan give større skader, end man lige tror! Kan huske jeg fik et chok da min tandlæge fortalte om det! Prøver lige at smide et lille udpluk at noget af det ind!

Kan mit barn få for meget fluor?
Små børn kan ikke kontrollere deres synkebevægelser og har tilbøjelighed til at synke al tandpastaen. Dermed er der risiko for, at små børn kan komme til at indtage for store mængder fluor, som kan give dental fluorose.

Dental fluorose er en mineraliseringsforstyrrelse, som opstår på de blivende tænder, hvis barnet indtager for meget fluor, når det er mellem 0-6 år. Dental fluorose er kosmetisk skæmmende og kan forekomme i varierende grader, fra små hvide pletter til store mørke porøse partier på tænderne

Hvor meget fluor dit barn indtager, afhænger naturligvis både af fluorindholdet i tandpastaen og hvor meget fluortandpasta, der anvendes ved hver tandbørstning. Brug ikke mere end den mængde fluortandpasta, der kan ligge på barnets lillefingernegl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.