Tandbørstning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.238 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

BabyThilde

Hvordan gør i?

Min datter er 9 måneder og har nummer 3 tand på vej, og hun vil IKKE ha børstet tænder?! Vi har kæmpet kampen i 2 måneder nu, og jeg ved bare ikke hva jeg skal gøre længere, det ender altid med at hun bliver vildt ked af det  men de skal jo børstes så har da aldrig givet op, men ville da være rart hvis det kunne blive til noget hyggeligt.

Håber i vil komme med jeres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

BabyThilde

BabyThilde skriver:

Hvordan gør i?

Min datter er 9 måneder og har nummer 3 tand på vej, og hun vil IKKE ha børstet tænder?! Vi har kæmpet kampen i 2 måneder nu, og jeg ved bare ikke hva jeg skal gøre længere, det ender altid med at hun bliver vildt ked af det  men de skal jo børstes så har da aldrig givet op, men ville da være rart hvis det kunne blive til noget hyggeligt.

Anmeld

7. februar 2011

Manakauapo

Proev at lade hende lege lidt med tandbørsten, og tag saa over.

Min soester koerer der paa samme maade med min nevoe. Han hyler godt nok lidt, når hun tager over, men det er jo overstaeet paa et splitsekund.

Anmeld

7. februar 2011

BabyThilde

Valkyrien skriver:

Proev at lade hende lege lidt med tandbørsten, og tag saa over.

Min soester koerer der paa samme maade med min nevoe. Han hyler godt nok lidt, når hun tager over, men det er jo overstaeet paa et splitsekund.

Ja det kan godt være det er en god ide, det skal da ihverfald lige prøves

Anmeld

7. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er ikke sjovt når de ikke vil have børstet tænder. Luka skreg det første år han fik børstet tænder. Vi måtte holde ham fast ellers ville han ikke. Vi prøvede alt - lige indtil han fik en elektrisk tandbørste, så blev det bedre. Jeg ved godt, at det er en ringe trøst - men det er bare en fase som går over på et tidspunkt

Anmeld

7. februar 2011

BabyThilde

MoarHvidovre skriver:

Det er ikke sjovt når de ikke vil have børstet tænder. Luka skreg det første år han fik børstet tænder. Vi måtte holde ham fast ellers ville han ikke. Vi prøvede alt - lige indtil han fik en elektrisk tandbørste, så blev det bedre. Jeg ved godt, at det er en ringe trøst - men det er bare en fase som går over på et tidspunkt

Det er bare så hårdt, synes også vi har prøvet rigtig meget men her ender det også altid med at vi må holde hende  

Altså bare man ved det er en fase så overlever man nok, men nøjj.. det ville være nemere hvis hun bare gad altså!

Anmeld

7. februar 2011

MariaJ

Jeg har haft tænkt på at lave samme indlæg. Johanna, der også er 9 måneder, vil heller ikke have børstet tænder. Det kan gå med fortænderne i undermunden, som hun efterhånden har haft længe, men fortænderne i overmunden, der stadig er på vej frem, er bare total no go. Hun skriger som en stukken gris, hvis man rører dem. Jeg har faktisk bestemt mig for at lade det få lidt tid. Jeg tror det måske gør ondt på hende, der hvor tandkødet er ømt. Jeg giver hende altid selv tandbørsten først. Så sidder hun og bider lidt i den i en fem minutters tid, så på den måde bliver tænderne jo faktisk børstet lidt.

Anmeld

7. februar 2011

L.J.L

BabyThilde skriver:

Hvordan gør i?

prøv at give hende din tandbørste og leg at hun børster dine tænder, imens du børster hendes tænder, det har hjulpet meget her, også fordi hun så ved refleks åbner munden, fordi du gør det når hun skal børste dine tænder.

gav det mening?

Anmeld

8. februar 2011

Brams

BabyThilde skriver:

Hvordan gør i?

Vi havde et godt stykke tid før Lærke fik tænder, en tandbørste liggende ved puslebordet som hun legede med derinde. Tror det har gjort hende tryg ved tandbørsten, for hun altid gerne have børstet tænder

Anmeld

8. februar 2011

B&J

daniel har en tandbrøste han kan lege med så ved han den ikke er farlig og en magen til på badeværelset han elsker af komme på badeværelset han forbinder det med han skal i bad og børste tænder tager ham op til mig og synger en tandbørste sang ikke sikkert han forstår det så meget men nyder det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.