Har jeg forstået det her SU-noget, rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

nissen51@ofir.dk

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg håber en, eller nogen, af jer kan svare på det her.

Jeg skal snart til at studere, og da jeg jo er enlig er det noget med noget dobbelt SU og noget.

Har jeg forstået det rigtigt, når jeg siger at man får dobbelt SU
2x5.486 kr. (før skat) og så kan man få nogle specielle SU-lån, som vidst går op i 4.212 kr. alt i alt?

Så altså ca. 10-12.000 hvis man vælger disse lån med?

Nu tænker jeg bare lige.... I en anden tråd, står der en enlig mor, som kun kan få én gang su også su-lån + forhøjet su-lån.

Dvs. hun kan få 5483kr. (eller hva det nu er) og 4212kr.

Og det får jeg også, men jeg mener også bare at man skal ha som du siger... det har jeg da også læst et sted men det går vejlederen ski ikke med til...

Så nogen der kan svare på hvad der er rigtigt at få?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Halbschön

nissen51 skriver:

Nu tænker jeg bare lige.... I en anden tråd, står der en enlig mor, som kun kan få én gang su også su-lån + forhøjet su-lån.

Og det får jeg også, men jeg mener også bare at man skal ha som du siger... det har jeg da også læst et sted men det går vejlederen ski ikke med til...

Hvis man er enlig får man dobbelt.... Bor man med en gør man ikke

Anmeld

8. marts 2011

N&J

nissen51 skriver:

Er det ikke hende der skulle på barsel nu her, som havde fået lidt misvisende informationer at vide af sin SU vejleder?

Enlige studerende får et forsørgertillæg (som svarer til en ekstra SU)

Anmeld

10. marts 2011

nissen51@ofir.dk

R&N skriver:

Hvis man er enlig får man dobbelt.... Bor man med en gør man ikke

Okay - er der så én der gider at forklare min su vejleder det????? det har jeg simpelthen prøvet at forklare hende at jeg er enlig mor, min husleje ligger på 6200kr. og får lige nu; 5461 + 4212kr. og boligstøtte på 3400kr.

Efter alt betalt, har min søn, datter og jeg selv 2.118kr. til en måned. Her skal der også gå penge af til tandlæge, bil, tøj og hjemmet.

Er der én der har en su støtte meddelse, jeg kan få pr. mail som jeg må bruge til min vejleder? Bare så jeg kan blive lidt muggen og hun kan se med egne øjne at der er forskel - og ikke mindst HVORFOR??

På forhånd tak!

Anmeld

10. marts 2011

nissen51@ofir.dk

N&J skriver:

Er det ikke hende der skulle på barsel nu her, som havde fået lidt misvisende informationer at vide af sin SU vejleder?

Enlige studerende får et forsørgertillæg (som svarer til en ekstra SU)

Nej - hun var lige startet - her i januar tror jeg nok... men skidt pyt, ville lige høre jo...

Anmeld

10. marts 2011

N&J

nissen51 skriver:

Okay - er der så én der gider at forklare min su vejleder det????? det har jeg simpelthen prøvet at forklare hende at jeg er enlig mor, min husleje ligger på 6200kr. og får lige nu; 5461 + 4212kr. og boligstøtte på 3400kr.

Efter alt betalt, har min søn, datter og jeg selv 2.118kr. til en måned. Her skal der også gå penge af til tandlæge, bil, tøj og hjemmet.

Er der én der har en su støtte meddelse, jeg kan få pr. mail som jeg må bruge til min vejleder? Bare så jeg kan blive lidt muggen og hun kan se med egne øjne at der er forskel - og ikke mindst HVORFOR??

På forhånd tak!

Men det skal din vejleder egentlig slet ikke blandes ind i, du skal selv logge ind på din SU side (kan gøres med nem id) og så søge om forsørgertillæget, det der kræves fra SU's side (og er det som de tjekker) er om du får de ekstra tillæg fra kommunen, gør du det er du enlig forsørger og derfor berettigede, så bare ind og søg, og bland hende helt udenom (nogen gange tror jeg ikke helt de helt ved de enkelte muligheder for ydelser) du har samtidigt også mulighed for at tage det almindelige lån oveni og et ekstra til enlige forsøger hvis det er nødvendigt..  

Anmeld

23. marts 2011

nissen51@ofir.dk

N&J skriver:

Men det skal din vejleder egentlig slet ikke blandes ind i, du skal selv logge ind på din SU side (kan gøres med nem id) og så søge om forsørgertillæget, det der kræves fra SU's side (og er det som de tjekker) er om du får de ekstra tillæg fra kommunen, gør du det er du enlig forsørger og derfor berettigede, så bare ind og søg, og bland hende helt udenom (nogen gange tror jeg ikke helt de helt ved de enkelte muligheder for ydelser) du har samtidigt også mulighed for at tage det almindelige lån oveni og et ekstra til enlige forsøger hvis det er nødvendigt..  

Er klaret - er fået

Alt er i orden nu - jeg kan se på min su udbetalinger at jeg har fået det dobbelte su og dobbelte su lån  så det svar til lidt over min kontanthjælp... Skønt!

Jeg gik bare ud fra, at når man som nystartet su modtager, man så kan modtage lidt hjælp og vejledning af sin su vejleder på uddannelsesstedet, men tilsydenladende ikke så...

Men nu er alt klaret og jeg er da godt nok blevet sat ind i tingene her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.