Har jeg forstået det her SU-noget, rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.648 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Sees

Hej piger.

Jeg håber en, eller nogen, af jer kan svare på det her.

Jeg skal snart til at studere, og da jeg jo er enlig er det noget med noget dobbelt SU og noget.

Har jeg forstået det rigtigt, når jeg siger at man får dobbelt SU
2x5.486 kr. (før skat) og så kan man få nogle specielle SU-lån, som vidst går op i 4.212 kr. alt i alt?

Så altså ca. 10-12.000 hvis man vælger disse lån med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

N&J

Jep, det passer meget godt, du får nok omkring 8200-8500 udbetalt (alt efter dine fradrag).. og lånene ligger rigtig nok deromrking

Anmeld

6. februar 2011

Sees

N&J skriver:

Jep, det passer meget godt, du får nok omkring 8200-8500 udbetalt (alt efter dine fradrag).. og lånene ligger rigtig nok deromrking

Tusinde tak for svar - Så var jeg slet ikke så dum, som jeg selv gik og troede

Men så tænkte jeg på, kan man stadig få fuld boligstøtte når man er studerende? Eller har de ting slet ikke noget med hinanden at gøre?

Anmeld

6. februar 2011

N&J

Sees. skriver:

Tusinde tak for svar - Så var jeg slet ikke så dum, som jeg selv gik og troede

Men så tænkte jeg på, kan man stadig få fuld boligstøtte når man er studerende? Eller har de ting slet ikke noget med hinanden at gøre?

Jeg ved ikke om du kan få fuld (begge SU'er bliver medregnet i din indkomst), jeg får, men min husleje er også voldsom høj, og får ikke andet end SU'en. 

Anmeld

6. februar 2011

Sees

N&J skriver:

Jeg ved ikke om du kan få fuld (begge SU'er bliver medregnet i din indkomst), jeg får, men min husleje er også voldsom høj, og får ikke andet end SU'en. 

Nu står jeg og skal muligvis flytte, og den husleje den nye lejlighed har vil ligge på 7300 kr. + 800 kr. i a/c vand og varme ..

Kender du et sted man kan regne sin boligstøtte ud, måske?

Anmeld

6. februar 2011

ekzunz

Sees. skriver:

Nu står jeg og skal muligvis flytte, og den husleje den nye lejlighed har vil ligge på 7300 kr. + 800 kr. i a/c vand og varme ..

Du kan lave en foreløbig beregning på din boligstøtte på borger.dk

Anmeld

6. februar 2011

Sees

Znuzke skriver:

Du kan lave en foreløbig beregning på din boligstøtte på borger.dk

Ja, det fandt jeg ud af.
Eller det vil sige, den tjeneste var så ikke tilgængelig på min (måske) nye kommunes hjemmeside

Men tak for svar

Anmeld

6. februar 2011

ekzunz

Sees. skriver:

Ja, det fandt jeg ud af.
Eller det vil sige, den tjeneste var så ikke tilgængelig på min (måske) nye kommunes hjemmeside

Men tak for svar

Men er reglerne for boligsikring ikke nogenlunde ens fra kommune til kommune? Det er jo Socialministeriet der har fastsat nogle satser, og jeg vil da tro at de er ens for alle kommuner.

Jeg har selv lige brugt den, men valgte bare en nabo kommune i stedet - det kan ihvertfald give en indikation af beløbet.

Anmeld

6. februar 2011

Sees

Znuzke skriver:

Men er reglerne for boligsikring ikke nogenlunde ens fra kommune til kommune? Det er jo Socialministeriet der har fastsat nogle satser, og jeg vil da tro at de er ens for alle kommuner.

Jeg har selv lige brugt den, men valgte bare en nabo kommune i stedet - det kan ihvertfald give en indikation af beløbet.

Joo, det har du da egentlig nok ret i.
Tak for det, det vil jeg da lige prøve

Anmeld

7. februar 2011

N&J

Sees. skriver:

Så kan du forhåbentlig få de 3000 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.