Hvad skal vi til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.048 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Kofoed.

Hvad er forskellen i forhold til scanninger og jordmor osv. fra tvillinger og ener?

Synes jeg har læst man skal til 1-2 flere læge samtaler og 1 mere MD scanning, men kan hverken finde hvor det stod eller finde det andre steder. Men måske er det også bare min hukommelse der driller igen, hehe.

Og er der stor forskel når det er en føstegangsfødene og flergangsfødene? Der er jo ikke den store forskel normalt og kunne heller ikke forstille mig, at der er det, når man venter flerlinger.

Forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Louise mortil4

jeg fik mange mange scanninger, vi ventede enægede tvillinger der lagde i samme fostersæk og delte moderkage. Fra MD scanning og til de kom gik jeg til scanning hver 14 dag  men ikke ekstra lægesamtaler hos egen læge men havde samtale med en læge på sygehuset efter hver scanning.

Anmeld

6. februar 2011

Kofoed.

Louise mortil4 skriver:

jeg fik mange mange scanninger, vi ventede enægede tvillinger der lagde i samme fostersæk og delte moderkage. Fra MD scanning og til de kom gik jeg til scanning hver 14 dag  men ikke ekstra lægesamtaler hos egen læge men havde samtale med en læge på sygehuset efter hver scanning.

Var det "kun" fordi de er enæggende, eller tror du, at det er normal?

venter tveæggende.

Anmeld

6. februar 2011

Louise mortil4

Kofoed33 skriver:

Var det "kun" fordi de er enæggende, eller tror du, at det er normal?

venter tveæggende.

jeg tror det er normalt at man bliver fuldt tættere med tvillinger så trr i hvertfald du skal regne med ekstra scanninger.

Anmeld

6. februar 2011

Mi

For syv år siden da jeg ventede tvillinger blev man tilbudt scanninger hver anden uge den sidste halvdel af graviditeten. Jeg ventede tveæggede. Jeg mindes ikke at jeg havde flere samtaler med læge eller jm, omvendt så havde jeg jo ikke noget at sammenligne med. Efter hver scanning kom der en læge og snakkede med mig om hvordan jeg havde det generelt. Man bliver også normalt sygemeldt, jeg mener at det er omkring 24. - 26. uge for at forhindre for tidlig fødsel. På det tidspunkt har man jo en del vægt at bære rundt på

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. februar 2011

Louise mortil4

MarianneSonne skriver:

For syv år siden da jeg ventede tvillinger blev man tilbudt scanninger hver anden uge den sidste halvdel af graviditeten. Jeg ventede tveæggede. Jeg mindes ikke at jeg havde flere samtaler med læge eller jm, omvendt så havde jeg jo ikke noget at sammenligne med. Efter hver scanning kom der en læge og snakkede med mig om hvordan jeg havde det generelt. Man bliver også normalt sygemeldt, jeg mener at det er omkring 24. - 26. uge for at forhindre for tidlig fødsel. På det tidspunkt har man jo en del vægt at bære rundt på

Marianne

www.stjerneleg.dk

ja i herning bliver man sygemeldt senest i uge 24.

Anmeld

6. februar 2011

Kofoed.

Louise mortil4 skriver:

jeg tror det er normalt at man bliver fuldt tættere med tvillinger så trr i hvertfald du skal regne med ekstra scanninger.

Det regner jeg også med, men tænker bare på ca hvor meget mere det så er.

Anmeld

6. februar 2011

Mi

Louise mortil4 skriver:

ja i herning bliver man sygemeldt senest i uge 24.

Ja, jeg mener også at jeg blev sygemeldt i uge 24, men der var jeg også seriøs stor

Anmeld

6. februar 2011

Kofoed.

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

det tror jeg gerne på man har, hehe. Fik afvide til scanning, at jeg vil blive sygemeldt fra senest uge 28.

Er der nogen af jer, der har problemer med fx. hofte eller knæ? Jeg er tre gange opereret i hofte og kan allerede nu mærke mange smerter og viste godt det ville føgle med en graviditet, men tvillinger vejer sjovt nok mere og tror udenlige det bliver et smerte helved.

Anmeld

6. februar 2011

Mi

Kofoed33 skriver:

det tror jeg gerne på man har, hehe. Fik afvide til scanning, at jeg vil blive sygemeldt fra senest uge 28.

Er der nogen af jer, der har problemer med fx. hofte eller knæ? Jeg er tre gange opereret i hofte og kan allerede nu mærke mange smerter og viste godt det ville føgle med en graviditet, men tvillinger vejer sjovt nok mere og tror udenlige det bliver et smerte helved.

Jeg har ikke problemer med noget, men havde mange plukveer. Fødte også to måneder for tidlig, men jeg var ikke god til at få slappet af og lytte til kroppens signaler. Men jeg kan da forestille mig at du vil kunne mærke at det er hårdt at bære rundt på alt den vægt, samtidig med at hormonerne jo også blødgøre ledene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.