Bør jeg være mere hys?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.888 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Filippa & Liva

Hej damer...

Nu har jeg ikke haft menstruation i over 4 måneder!

Jeg er 100% klar over at ens krop kan drille én lidt efter endt p pille stop, men 4 hele måneder uden noget som helst??

Jeg læser og snakker med andre herinde som fortæller mig at de har oplevet én enkel måned måske er sprunget over, eller at deres menstruation blot er forsinket nogle dage eller uger..

Men ikke nogle som har prøvet det samme som jeg, hvilket jo selvfølgelig gør mig rigtig bekymret.

Jeg har været ved lægen et par gange og hun siger at hun ikke vil sende mig videre til en gynækolog før der er gået 3 måneder endnu!!??  jeg synes det virker som ufattelig lang tid at skulle vente, især nu hvor min kæreste og jeg ønsker os et barn sammen.

Er jeg hys, bekymrer jeg mig uden grund eller burde jeg egentlig være endnu mere hys for at få tjekket hvad der kan være grunden til min ikke eksisterende menstruation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

WantingBaby2012

BigBabyWish skriver:

Hej damer...

Jeg er 100% klar over at ens krop kan drille én lidt efter endt p pille stop, men 4 hele måneder uden noget som helst??

Jeg læser og snakker med andre herinde som fortæller mig at de har oplevet én enkel måned måske er sprunget over, eller at deres menstruation blot er forsinket nogle dage eller uger..

Men ikke nogle som har prøvet det samme som jeg, hvilket jo selvfølgelig gør mig rigtig bekymret.

Jeg har været ved lægen et par gange og hun siger at hun ikke vil sende mig videre til en gynækolog før der er gået 3 måneder endnu!!??  jeg synes det virker som ufattelig lang tid at skulle vente, især nu hvor min kæreste og jeg ønsker os et barn sammen.

Er jeg hys, bekymrer jeg mig uden grund eller burde jeg egentlig være endnu mere hys for at få tjekket hvad der kan være grunden til min ikke eksisterende menstruation?

Hmm... Synes det er en rigtig svær situation! Også fordi jeg selv ved hvilken frustration du går rundt med... Heldigvis ventede jeg "kun" 51 dage på min, men man nåede da at blive godt og grundigt bekymret alligevel.. 

Jeg har læst andre steder at for nogle er det helt normalt at der går op til 6 mdr. fra p-pille stop til første mens kommer... Alle kroppe reagerer forskelligt og hvis din lærer mener at der ikke er nogen grund til at gøre noget før yderligere 3 mdr. så er der vel desværre ikke så meget at gøre? 

Krydser fingre for at din krop snart falder til ro, så i rigtig kan begynde Projekt Baby! 

Anmeld

6. februar 2011

WantingBaby2012

Mente selvfølgelig læge og ikke lærer 

Anmeld

6. februar 2011

Filippa & Liva

WantingBaby2011 skriver:

Hmm... Synes det er en rigtig svær situation! Også fordi jeg selv ved hvilken frustration du går rundt med... Heldigvis ventede jeg "kun" 51 dage på min, men man nåede da at blive godt og grundigt bekymret alligevel.. 

Jeg har læst andre steder at for nogle er det helt normalt at der går op til 6 mdr. fra p-pille stop til første mens kommer... Alle kroppe reagerer forskelligt og hvis din lærer mener at der ikke er nogen grund til at gøre noget før yderligere 3 mdr. så er der vel desværre ikke så meget at gøre? 

Krydser fingre for at din krop snart falder til ro, så i rigtig kan begynde Projekt Baby! 

Ja, jeg kan jo desværre ikke gøre så meget andet end at vente og ellers være super tålmodig selvom det er svært..

Blev din cyklus "normal" igen da du først fik din menstruation igen?? Håber også snart der sker noget, så vi rigtig kan komme igang med projekt baby.

Det er svært at blive gravide når kroppen ikke fungerer som den skal.

Anmeld

6. februar 2011

Sof

Jeg gik 5 måneder uden skyggen af min menstruation og tog så for at tjekke, en test. Den viste sig så at være positiv og der var jeg kun 8 uger henne, så det kan godt lade sig gøre at blive gravid selvom du ikke får din menstruation efter p-pille stop, men kan godt forstå du synes det er træls, men jeg ville nok også vente og se hvad der sker. Kroppen skal lige ovenpå efter alle de hormoner 

Anmeld

6. februar 2011

Filippa & Liva

Sof skriver:

Jeg gik 5 måneder uden skyggen af min menstruation og tog så for at tjekke, en test. Den viste sig så at være positiv og der var jeg kun 8 uger henne, så det kan godt lade sig gøre at blive gravid selvom du ikke får din menstruation efter p-pille stop, men kan godt forstå du synes det er træls, men jeg ville nok også vente og se hvad der sker. Kroppen skal lige ovenpå efter alle de hormoner 

Tak for svar..

Og dejligt at høre at det lykkedes dig at blive gravid, trods din også ikke eksisterende menstruation.

Jeg krydser  og ber bare til at min cyklus meget snart vil gå igang igen!

Anmeld

6. februar 2011

Sof

BigBabyWish skriver:

Tak for svar..

Og dejligt at høre at det lykkedes dig at blive gravid, trods din også ikke eksisterende menstruation.

Jeg krydser  og ber bare til at min cyklus meget snart vil gå igang igen!

Denne gang blev jeg også gravid trods manglende mens. Det var dog kun 1 den nåede at springe over og det endte så i en MA desværre, men der udeblev min mens også, men kunne mærke mine ægløsninger som sædvanligt

Anmeld

6. februar 2011

Filippa & Liva

Sof skriver:

Denne gang blev jeg også gravid trods manglende mens. Det var dog kun 1 den nåede at springe over og det endte så i en MA desværre, men der udeblev min mens også, men kunne mærke mine ægløsninger som sædvanligt

Det gør mig rigtig ondt at høre om din MA..

Jeg håber du er OK..

Var det ikke svært at finde ÆL tidspunkt når du ingen mens havde? Brugte du test, eller var du bare sammen med manden ca. hveranden dag?

Anmeld

6. februar 2011

Sof

BigBabyWish skriver:

Det gør mig rigtig ondt at høre om din MA..

Jeg håber du er OK..

Var det ikke svært at finde ÆL tidspunkt når du ingen mens havde? Brugte du test, eller var du bare sammen med manden ca. hveranden dag?

Tak og jeg er ved at være okay. Begge gange var uplanlagte, men jeg har altid kunne mærke min ÆL og mærke hvilken side den var i, så på den måde vidste jeg det, men første gang troede jeg jo ikke det kunne lade sig gøre, for det havde jeg jo fået at vide at så længe min mens ikke kom, så skulle jeg ikke regne med at blive gravid, men snydt, det blev jeg og har nu en datter på knap 5 år 

Anmeld

7. februar 2011

babyblyp

BigBabyWish skriver:

Hej damer...

Jeg har stået i samme situation. Altså ingen mens i laaang tid. Det viste sig så at skyldes PCOS. Jeg pressede meget på for at blive undersøgt af gynækolog.

Hvis din læge ikke vil give dig en henvisning til gynækolog, kan du eventuelt overveje selv at betale for en konsultation hos en gynækolog.

Jeg ved hvor frustrerende det er at vente på mens og man bliver jo usikker på, om der er noget i vejen med én. Desværre var det tilfældet for mig. Jeg håber på dine vegne, at din krop bare skal finde sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.