misslea skriver:
Hej derude....
JAAA endnu ét af mine utallige indlæg... hahah!!!
Nårh... men, vi er begyndt på projekt grød herhjemme på opfordring af min SP 
Wilma er en sulten lille pige, og pludselig er hun begyndt at vågne om natten for at spise...!! Hun har ellers sovet ca 10-11 timer i streg siden hun var 6 uger, men nu hvor hun er knapt 4 mdr, er hun begyndt at have behov for mad om natten igen!
Derfor er vi så msåt begyndt at introducere hende for grød!
De første dage åbnede hun gladeligt munden og syntes, at det var utroligt sjovt det dér grød! Det var dog minimalt, hvad der rent faktisk kom indenbors, da det hele stort set væltede ud af munden igen, da hun lukkede den... hehe!!
Hun har et par gange formået at synke en lille smule grød, men hold da op... tåæmodigheden længe leve, for det meste af det, havner i hagesmækken... hihi!!!
Hun gider ikke så længe af gangen, men det er nu heller ikke så vigtigt... det vigtigste er jo, at hun vænner sig stille og roligt til det nye FÆNOMEN.. haha!!!
Nårh.. men mit spørgsmål er så...
Hvor længe gav I jeres barn grød, før I fornemmede, at det rent faktisk kom ned i mavsen?
Hvordan kunne I se, at nu havde bebs styr på mundmotorikken?
Og hvornår kunne i mærke, at jeres barn virkede mere mæt???
Min pige er nu et ½ år.. så vi startede også for de der to måneder siden ca da hun var 4 måneder..
De første to uge var udelukkende smagsprøver..
Fik anbefalet af SP at køre først en uge KUN med en slags, så der fik hun risgrød.. Så ugen efter kørte vi med hirsegrød.
Hun syntes ligesom din det var meget interessant men det ryger også ud igen
hehe.
Efter de to uger hvor det også efterhånden gik lidt bedre med at styre mund og tunge satte vi det op til to måltider.. (men stadig små) så hun fik grød til middag og mos til aften.
Ca. da hun var 5 måneder begyndte hun gerne og ville ha mere end smagsprøver.. Og begyndte også at blive mere mæt af det.
Vi har dog nu for ca 2 uger siden (da hun var 5½ måned) taget det ene måltid fra da det hele blev lidt forjaget med den sidste flaske osv også.. Men nu får hun mellem middag og aften på et tidspunkt, en stor portion ( dvs nok normal portion nu ) af blandet grød med lidt frugtmos i. Det glider bare nemmest ned i mavsen på den lille frøken 
Og så har vi så også fjernet 1 flaske.. hun fik før 5 flasker, nu kun 4. Og hun virker mæt nok.. Plus hun sover stadig igennem fra ca kl 22 til 8-9 stk. Har hun gjort siden hun var en måned ca - herligt