PeruBaby skriver:
Ok, her synes jeg at det tog en hel uge
.
I den der kloge bog "wonder weeks" / "vidunderlige uger" har jeg læst at babyers fordøjelsessystem også ændrer sig når de er ca 1 mdr og det kan godt give lidt problemer med maven. Samtidigt skulle deres sanse jo, som du skriver, blive mere aktive, så babyen lige pludseligt skal forholde sig til en masse nye indtryk - og det er en kombination yaf det, der gør at de bliver mere pylrede.
Her har Sofia for det meste kunnet trøstes af brystet, men har ikke hele tiden villet tage det, så vi har haft nogle meget uvandte og trættende skrigesceancer, hvor hun bare virkede utrøstelig og fars store stærke arme og dybe stemme var det der virkede. Bare ærgerligt at han var på arbejde næsten hele dagen
Jeg synes det ser ud som om at hun begyndte at fokuserer mere i den periode og være mere vågen... men det kan jo også være at det bare var fordi hendes lille mave drillede hende
I går havde jeg så en helt fantastisk rolig og meget træt baby, der sov og spiste det meste af dagen... og det lader til at fortsætte i dag... så måske tigersprnget er overstået for denne gang
. Det kan vi da håde på
Det lyder bare SÅ meget som her - altså både med skrigture og så den trætte, trætte lille baby efter springet. Hvor dejligt at far kan trøste, det må da smelte et (meget træt) moderhjerte?
Så har vi så haft et par dage nu hvor alt de nye indtryk har overstimuleret den lille fyr, så han slet ikke har kunent falde til ro igen. Han har ikke grædt, men har bare IKKE villet sove. Den anden aften var han fx vågen fra 17.30 til 01.30 - han burde jo være træt?!? Det var hans mor i hvert fald
Anmeld