Mettemus skriver:
Jeg tror det tog ca. 3-4 dage men er lidt i tvivl om hvornår det startede, fordi han har lidt bøvl med maven og derfor tit er lidt pylret om aftenen. Jeg havde læst noget om tigerspring herinde, googlede det og var slet ikke i tvivl - den udvikling der sker ved første tigerspring var i hvert fald hos os meget tydelig. Han er meget mere opmærksom nu og man kan se, at han kan se mere nu. Desuden græder han med tårer og smiler mere - jalt sammen en del af beskrivelsen for det første tigerspring. Jeg tror min sundshedsplejerske kalder det for et apetitspring. Hun siger at det passer med at baby har taget omkring et kilo på, og det er nok heller ikke helt ved siden af
Ok, her synes jeg at det tog en hel uge
.
I den der kloge bog "wonder weeks" / "vidunderlige uger" har jeg læst at babyers fordøjelsessystem også ændrer sig når de er ca 1 mdr og det kan godt give lidt problemer med maven. Samtidigt skulle deres sanse jo, som du skriver, blive mere aktive, så babyen lige pludseligt skal forholde sig til en masse nye indtryk - og det er en kombination yaf det, der gør at de bliver mere pylrede.
Her har Sofia for det meste kunnet trøstes af brystet, men har ikke hele tiden villet tage det, så vi har haft nogle meget uvandte og trættende skrigesceancer, hvor hun bare virkede utrøstelig og fars store stærke arme og dybe stemme var det der virkede. Bare ærgerligt at han var på arbejde næsten hele dagen
Jeg synes det ser ud som om at hun begyndte at fokuserer mere i den periode og være mere vågen... men det kan jo også være at det bare var fordi hendes lille mave drillede hende
I går havde jeg så en helt fantastisk rolig og meget træt baby, der sov og spiste det meste af dagen... og det lader til at fortsætte i dag... så måske tigersprnget er overstået for denne gang
. Det kan vi da håde på
Anmeld