Amning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.066 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Diana...

Hej med jer. 

Nu havde jeg sørme lige lidt tid ved computeren igen wee. he he. 2 syge børn er altså noget møg  

Når men ville faktisk lige høre hvor mange gange om dagen i ammer ca. og hvor lang tid? 

Håber i alle har det godt og nyder jeres små bebser og at vi snart skal have en masse flere fødsler. 

Knus Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

blomst84

Diana... skriver:

Hej med jer. 

Nu havde jeg sørme lige lidt tid ved computeren igen wee. he he. 2 syge børn er altså noget møg  

Når men ville faktisk lige høre hvor mange gange om dagen i ammer ca. og hvor lang tid? 

Håber i alle har det godt og nyder jeres små bebser og at vi snart skal have en masse flere fødsler. 

Knus Diana

Hej Diana håber i er ved at være raske alle sammen... Jeg ammer en 7-10 gange i døgnet og det er alt fra 20 min til halvanden time, om natten 20 minutter inden hun sover igen. Jeg døjer stadig med brystbetændelse, så hun skal helst sutte alt ud hver gang så det kan godt være lidt en kamp. Knus Sabrina

Anmeld

6. februar 2011

Diana...

blomst84 skriver:

Hej Diana håber i er ved at være raske alle sammen... Jeg ammer en 7-10 gange i døgnet og det er alt fra 20 min til halvanden time, om natten 20 minutter inden hun sover igen. Jeg døjer stadig med brystbetændelse, så hun skal helst sutte alt ud hver gang så det kan godt være lidt en kamp. Knus Sabrina

Åhh det var mange gange. Ej øv altså at du stadig kæmper med det  

Du bruger ikke en pumpe til hjælp med at få det hele ud? 

Knus

Anmeld

6. februar 2011

PeruBaby

Her svinger det meget med amningen. Jeg forsøger at amme så meget jeg kan, så lille Sofia kan blive en lille "fed basse", og det lader til at virke relativt godt - hun har taget næsten 1kg på i løbet af den første måned.

Jeg skyder også på at hun bliver ammet 8-10 gange i døgnet, men nogle gange, er det bare ren hyggesutning. Der kan være hun bare lige vil ligge og sutte i 10 min - så det tror jeg mest er for at fylde hendes tryghedsbehov...  Men så kan der også gå 1 - 1 1/2 timer med aminig; specielt om morgenen og lige inden hun skal i seng om aftenen. I løbet af natten spiser hun gerne 2-3 gange, så det bliver ikke til meget sammenhængende søvn for os (hvis der går 3t imellem et par af amningerne er vi overlykkelige)

Håber snart i får bugt med sygdommen!

KH Chris

Anmeld

6. februar 2011

Mettemus

Hej hej,

Jeg synes det svinger noget med antallet af amninger. Dem der er mest præcise/konstante er om natten. Her spiser han ca. 40 min kl 24, kl 3 og kl 7. Så står vi rigtigt op kl 10 hvor han spiser en time ca. Resten af dagen svinger meget. Han har lige taget et tigerspring hvor jeg syntes han spiste HELE tiden, men ellers passer det nok med en 4-5 gange i løbet af dagen - flest gange om aftenen hvor han vist mest hygger med det

Igen - god bedring!

Anmeld

8. februar 2011

AA10

her er det vil også en 8-10 gange og det svinger fra 20 min til en time og derover  jo tak hun er vidunderlig  rigtig god bedring med dine små

Anmeld

8. februar 2011

blomst84

Diana... skriver:

Åhh det var mange gange. Ej øv altså at du stadig kæmper med det  

Du bruger ikke en pumpe til hjælp med at få det hele ud? 

Knus

Har brugt en pumpe nogle gange, er bare lidt for doven til det men nu virker det endelig som om jeg er sluppet af med betændelsen (7-9-13) så nu er det på med tykke trøjer og uld ammeindlæg

Anmeld

9. februar 2011

PeruBaby

Mettemus skriver:

Hej hej,

Jeg synes det svinger noget med antallet af amninger. Dem der er mest præcise/konstante er om natten. Her spiser han ca. 40 min kl 24, kl 3 og kl 7. Så står vi rigtigt op kl 10 hvor han spiser en time ca. Resten af dagen svinger meget. Han har lige taget et tigerspring hvor jeg syntes han spiste HELE tiden, men ellers passer det nok med en 4-5 gange i løbet af dagen - flest gange om aftenen hvor han vist mest hygger med det

Igen - god bedring!

Det er skægt du skriver det Sofia er jo født samme dag og har hele den sidste uge været meget mere pyldret - altså på den der næsten utrøstelige måde, hvor hverken bryst, ny ble, skønsang fra mor, vuggen i armene tec. var det helt rigtige. Men jeres er stoppet skriver du!? Jeg bliver helt i tvivl om Sofia evt. har bøvl med maven, selvom hun ellers laver "fin" bæ 1-2 gange daglige (ja, undskyld det bliver lidt detaljeret)...

Hvordan har det været hjemme hos jer, og hvor længe tog det  inden det gik over?

KH Chris

Anmeld

9. februar 2011

Mettemus

PeruBaby skriver:

Det er skægt du skriver det Sofia er jo født samme dag og har hele den sidste uge været meget mere pyldret - altså på den der næsten utrøstelige måde, hvor hverken bryst, ny ble, skønsang fra mor, vuggen i armene tec. var det helt rigtige. Men jeres er stoppet skriver du!? Jeg bliver helt i tvivl om Sofia evt. har bøvl med maven, selvom hun ellers laver "fin" bæ 1-2 gange daglige (ja, undskyld det bliver lidt detaljeret)...

Hvordan har det været hjemme hos jer, og hvor længe tog det  inden det gik over?

KH Chris

Jeg tror det tog ca. 3-4 dage men er lidt i tvivl om hvornår det startede, fordi han har lidt bøvl med maven og derfor tit er lidt pylret om aftenen. Jeg havde læst noget om tigerspring herinde, googlede det og var slet ikke i tvivl - den udvikling der sker ved første tigerspring var i hvert fald hos os meget tydelig. Han er meget mere opmærksom nu og man kan se, at han kan se mere nu. Desuden græder han med tårer og smiler mere - jalt sammen en del af beskrivelsen for det første tigerspring. Jeg tror min sundshedsplejerske kalder det for et apetitspring. Hun siger at det passer med at baby har taget omkring et kilo på, og det er nok heller ikke helt ved siden af

Anmeld

10. februar 2011

PeruBaby

Mettemus skriver:

Jeg tror det tog ca. 3-4 dage men er lidt i tvivl om hvornår det startede, fordi han har lidt bøvl med maven og derfor tit er lidt pylret om aftenen. Jeg havde læst noget om tigerspring herinde, googlede det og var slet ikke i tvivl - den udvikling der sker ved første tigerspring var i hvert fald hos os meget tydelig. Han er meget mere opmærksom nu og man kan se, at han kan se mere nu. Desuden græder han med tårer og smiler mere - jalt sammen en del af beskrivelsen for det første tigerspring. Jeg tror min sundshedsplejerske kalder det for et apetitspring. Hun siger at det passer med at baby har taget omkring et kilo på, og det er nok heller ikke helt ved siden af

Ok, her synes jeg at det tog en hel uge.

I den der kloge bog "wonder weeks" / "vidunderlige uger" har jeg læst at babyers fordøjelsessystem også ændrer sig når de er ca 1 mdr og det kan godt give lidt problemer med maven. Samtidigt skulle deres sanse jo, som du skriver, blive mere aktive, så babyen lige pludseligt skal forholde sig til en masse nye indtryk - og det er en kombination yaf det, der gør at de bliver mere pylrede.

Her har Sofia for det meste kunnet trøstes af brystet, men har ikke hele tiden villet tage det, så vi har haft nogle meget uvandte og trættende skrigesceancer, hvor hun bare virkede utrøstelig og fars store stærke arme og dybe stemme var det der virkede. Bare ærgerligt at han var på arbejde næsten hele dagen 

Jeg synes det ser ud som om at hun begyndte at fokuserer mere i den periode og være mere vågen... men det kan jo også være at det bare var fordi hendes lille mave drillede hende 

I går havde jeg så en helt fantastisk rolig og meget træt baby, der sov og spiste det meste af dagen... og det lader til at fortsætte i dag... så måske tigersprnget er overstået for denne gang. Det kan vi da håde på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.