Frustrationer.. (meget langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

kiwilouise

jeg var taget på statsforvaltningen for længe siden... har selv været samme tur igennem med retssag. de kigger kun på barnets bedste så derfor er det vigtigt at du gemmer sms'er og alt andet der viser at du klarer opgaven bedre end din ex. jeg ville lade ham aflevere hende i skolen om mandagen så hendes lærer kan se hvor sjusket han er. endnu et bevis på at hun vil have det meget bedre hos dig... det er utroligt hårdt men i sidste ende så vil det komme din datter til gode. og det er vel det vigtigste

jeg må give mange af de andre ret i at betalingen burde gå igennem kommunen. det sparer dig for en masse kræfter

jeg håber du finder ud af det og så lige en kæmpe med på vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Anonym trådstarter

Ihhh, i får det til at lyde så let, og når jeg sidder og læser både hvad i har skrevet og hvad jeg selv har skrevet, ser jeg det pludselig i et helt andet lys de råd i kommer med er jo også de råd jeg selv ville give en anden men det er nogle gange bare svært når det er en selv om man har en hel masse følelser involveret..

men jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at gøre noget... det her funker i hvert fald ikke..

Tusind tak for jeres råd

Anmeld

6. februar 2011

Skouboe

Nu har jeg ikke selv bonusbørn, eller kender noget til de problemstillinger der eri den  forbindelse, men på mig lyder det som om du skal til at begynde at fokusere mere på hvad der er godt for din lille familie og ikke din ex-mands.

Anmeld

6. februar 2011

ekzunz

Anonym skriver:

Ihhh, i får det til at lyde så let, og når jeg sidder og læser både hvad i har skrevet og hvad jeg selv har skrevet, ser jeg det pludselig i et helt andet lys de råd i kommer med er jo også de råd jeg selv ville give en anden men det er nogle gange bare svært når det er en selv om man har en hel masse følelser involveret..

men jeg kan godt se at jeg bliver nødt til at gøre noget... det her funker i hvert fald ikke..

Tusind tak for jeres råd

Det er nemlig super godt at få fældet sine tanker ned engang imellem, så ser man pludselig tingene i et helt andet lys.

Jeg håber for din og din datters skyld at du har held med at få ændret samværet.

Måske du kan skrive en mail til din eks hvor du fortæller ham, hvordan jeres datter reagerer på de mange skift og megen uro. Giv ham et konkret forslag til ændret samvær, hvor hun har hver anden weekend hos dig, og så det antal dage hos ham som du føler vil være bedst for jeres datter. Det kan være hun så skal hjem til ham fra torsdag til søndag hver anden uge - så har han stadig samme antal dage. Men, et skriftligt forslag i en god tone, med vægten lagt på jeres datters trivsel. Hvis han så er helt afvisende, så må du prøve at se om statsforvaltningen er enige med dig, og så har du jo skriftligt bevis på at du har forsøgt og at han ikke er samarbejdsvillig.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

11. marts 2011

kimfrit

Jeg er lidt sent ude, i know, men hvis din datter er over 7 år gammel, så må hun faktisk godt selv tage stilling til hvem hun vil bo hos.

Selvfølgelig har din x mand også stadig krav på at se hende, men det ville være meget mindre end det han har nu, måske kun et par weekender og feirer om året. Men synes bestemt du skulle skrive et brev til statsforvaltningen, så dig og din datter kan få nogle dejlige dage og weekender sammen.

Anmeld

12. marts 2011

Anonym trådstarter

lige en lille update til jer der var så søde at give mig gode råd

jeg gik yderligere nogle dage og tumlede med problemerne og fandt ud af at det der faktisk var det største problem for min lille pige, var at hun aldrig havde fri sammen med mig, det var hverdag og skemalagte dage og ingen tid til sjov og spontanitet, så jeg mandede mig gevaldigt op og ringede til min ex, hvor jeg forklarede hvordan tingene forholdte sig og at jeg gerne ville have vores datter ved mig hver anden weekend, og desuden ville jeg gerne have hende hjem søndag aften istedet for mandag morgen og at han så i stedet kunne have hende fra ons-tors de uger hvor han ikke skulle have hende i weekenden, og til min store overraskelse sagde han bare ok så det var jo succes

derudover spurgte jeg o han havde styr på at bruge forældreintra, han svarede jaja og siden har jeg ikke informeret ham om hvad der står derinde, det må han selv læse sig til..

med hensyn til mobil er det også blevet bedre, jeg har snakket med min datter om at jeg syntes hun skal skrive godmorgen og godnat til mig, også måske nøjes med at skrive hvis der er sket noget meget spændende eller fx ringe og det fungerer fint hendes far skriver dog ofte til hende i hverdagen og spørger hvad hun laver (min. 3 gange om dagen) men hun svarer sjældent..

så alt i alt er der meget mere ro på og min datter er meget mere glad nu, hun har stadig tisse-uheld når hun skal til sin far, men det har også hjulpet at vi nu får hende hjem søndag, så hun kan nå at stresse ned inden hun skal i skole mandag morgen

det eneste der endnu ikke er styr på er børnepengene, jeg har endnu engang mindet ham om at de steg den 1-1 men han har ikke fået det ændret, nu har jeg besluttet at give ham en måned mere, ellers beder jeg kommunen gå ind og styre det

og en stor tak til alle jer der har hjulpet med gode råd 

Anmeld

12. marts 2011

Sof

Sikke en dejlig update 

Godt at høre at de vigtigste ting fungere og så tag en snak med ham omkring de penge og så måske om at det skal køre igennem kommunen.

Jeg tog den snak med min svoger og fik den lagt sådan at det så ud til at være til hans fordel at det blev gjort sådan og han kunne godt se mine synspunkter, så det kører den vej.

Jeg får også børnepengene af kommunen selvom vi ellers ikke har det store med statsamtet at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.