Mangler gode råd
Ja, jeg er bare helt lost, og har gået længe og tumlet med en masse ting i forbindelse med min datter, ting som jeg håber i måske har nogle nye input og ideer til, for lige nu er det hele bare en stor gang rod oppe i min hjerne, og nu er det også begyndt at gå ud over min nattesøvn
Problemet er min X og vores fælles datter, jeg gik fra ham for 4 år siden og i starten fungerede det okay og vi blev enige om fælles forældremyndighed og vi aftalte selv hvordan det skulle være ift samvær, uden kontakt til Statsamtet.
Men det funker bare ikke og det har det ikke gjort længe.. jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre.. så
HERE GOES:...
Problemstilling 1.
min X overfører jo børnepenge til min konto hver måned, men hvert år 1.jan. stiger beløbet jo en lille smule, men han får bare ikke ændret det, så jeg må mange gange minde ham om at de er steget, og jeg føler mig skisme så smålig, for det er jo ikke ret meget det stiger..Men det irriterer mig bare så meget.. nogle ideer til hvordan jeg løser den??
Problemstilling 2.
Vores datter går i 1.kl og på skolen har de forældre-intra, dvs vi får ingen sedler med hjem, men alle informationer om ture, møder og andre vigtige info, både fra skole og SFO kommer på intra, supersmart efter min mening, men min X gider ikke bruge det, men forventer at jeg holder ham updated på hvad der sker og hvornår der er møder, ture osv..
Bonusinfo: han deltager meget sjældent i aktiviteter på skole/sfo selv om jeg har informeret ham. Da vi var sammen deltog han Aldrig..
Mit spørgsmål: kan jeg tillade mig at blive så tvær at jeg ikke fortæller ham om møder osv?? han har jo muligheden for selv at læse det, men gider bare ikke.. og helt ærlig, er ret træt af at være "mor" for ham
Problemstilling 3.
Vores datter er en stille og lidt genert pige, og hun har haft det svært med at finde veninder, det er hun meget ked af, men hun er slem til bare at begrave sig i en bog, det har jeg self. talt med hendes lærer om og de sørger for at hun har legeaftaler i alle frikvarterer, og herhjemme har hun legeaftaler så ofte som muligt, desværre bliver det som regel kun 1, max 2 gange i løbet af ugen, da jeg syntes det er svært at få det til at hænge sammen med, job, fritidsaktiviteter mm.
Og så ville weekenderne jo være oplagte til legeaftaler.. problemet er bare at hun er ved sin far hver weekend, og der er de ialt 5 børn, så hendes far mener ikke at det er nødvendigt med legeaftaler, da der jo er mange børn i forvejen..
jojo, men det hjælper jo ikke på hendes sociale liv i klassen
ideer til hvordan jeg forklarer ham alvoren i det her, og at hans datter faktisk bliver betragtet som lidt af en nørd og outsider og at hun faktisk er rigtig meget ked af det i perioder??
Problemstilling 4.
Jeg havde egentlig en ide om at min datter først skulle have mobil når hun blev 10, det var også der min søn fik sin første, og det var også noget som jeg havde snakket igennem med min datters far, men sørme om hun så ikke kom hjem med en ny mobil efter jul, og han sagde bare, "kan du ikke lige lære hende at bruge den?" øh jojo da, men herhjemme er der altså regler, hun må kun have den her i hjemmet og hun får den ikke med i seng om aftenen. hun bruger den nærmest ikke, til gengæld skriver hendes far min. 4-5 gange i løbet af dagen og spørger hende hvad hun laver.. og jeg føler det lidt som en kontrol.. heldigvis har hun sjældent tid/lyst til at svare
problemet er så når det bliver weekend, så tager hun mobilen med hjem til sin far og fredag eftermiddag begynder hendes sms´er at tikke ind til mig, hvad laver du mor, jeg savner dig, jeg keder mig, hvad laver min storebror osv... hun sender mig mellem 50 og 100 sms´er på sådan en weekend
og jeg har flere gange måtte ringe til hende efter 22.00 for at sige at nu skulle hun stoppe med at skrive og lægge sig til at sove..self. sagt kærligt
(der er tikket 7 sms´er ind fra hende, mens jeg har skrevet dette indlæg)
ved sørme ikke hvad jeg skal gøre, jeg får jo så ondt indeni når hun skriver til mig at hun savner mig og bare vil hjem, self. er det rart at hun savner mig, men hun burde jo have travlt med at lege og hygge sammen med sin far og hans familie i stedet for at spamme mig med sms´er... Åhhhh frustration
Problemstilling 5.
Vores ordning nu er at min X henter vores datter fredag efter skole, og så henter jeg mandag morgen på hans bopæl, hver uge.. og det er øv, har jo et barn mere som skal op og i skole mandag morgen og det bliver sørme lidt stressfyldt når der oveni skal presses en ½ times kørsel ind i morgenens program.
Derudover er min X aldrig hjemme når jeg henter, da han møder meget tidligt, (så tænker at jeg ligesågodt kunne hente søndag aften efter spisetid) så er det hans nye kæreste der er der, men min datter virker bare slet ikke som om hun kan lide hende, Hun sender mig den første sms en halv time inden hun skal hentes og spørger om jeg snart kommer og når jeg så kommer er hun som regel i både overtøj og støvler og så skal hun bare ud, hun vil ikke engang sige farvel
så kører vi hjem og så kan jeg ellers bruge 20 min. inden skoletid, på at hun skal vaskes i hovedet og hænder, få friseret hendes hår, nogle gange skifte tøj, fordi det er hullet eller for småt, ofte skal der lige skrives en besked til læren om at hun ikke har fået lavet lektier og nogle gange har hun heller ikke fået morgenmad
Jeg ville så gerne have hende hver anden weekend, og hente hende søndag aften, de weekender hun er ved ham, men det vil hendes far kun gå med til, hvis han så får en 7-7 ordning i stedet, og det kan jeg ikke gå med til, når jeg ved at hun vil ligne L*** den uge hun er ved ham 
men problemet er lidt (meget) at jeg ikke rigtigt føler at jeg har noget at forhandle med, det vil jo kun formindske hans mængde af samvær
men jeg vil jo bare det allebedste for min lille pige
Jeg håber meget at der er nogle af jer derude, (hvis der ellers er nogle der har læst med hele vejen
) som har nogle løsningsforslag, måske ikke til alle mine spørgsmål, men bare til nogle af dem, alt hjælp vil blive modtaget med kyshånd, for lige nu føles det som om det hele er gået i hårdknude og jeg kan fra min position ikke se løsningen 
Knus og kram - Den frustrerede, ulykkelige mor