*Sofie* skriver:
Regner ikk med at hun flytter hjemmefra så tidligt 
Hvis hun gør, så må vi finde på et eller andet. Ka godt være jeg lige ska ha snakket med min rådgiver om det. For den mulighed har jeg slet ikk skænket en tanke.
Jeg synes det er meget tidligt som 18 årig at få adgang til så mange penge. Hun må jo helt selv bestemme hvad hun vil bruge dem til. Jeg kan råde hende til at gøre det rigtige...men jeg kan jo ikk tvinge hende.
Jeg har bare hørt fra så mange, der fik deres børneopsparing udbetalt som 18 årige, at de har fyret deres pengene af på ingenting. Og det vil jeg for alt i verden ungå at Malou gør.
Tjaaa..mine flyttede hjemmefra som 18-årige..både mine egne 2 piger (Den yngste manglede rent faktisk 3 mdr til at blive 18) og mine plejebørn.
Det er jo et spørgsmål om hvordan man opdrager dem..også mht penge.
Ingen af mine har brugt deres penge på pjat, men har brugt dem netop til at købe ting til deres lille nye hjem, samt til fx kørekort og hjælp til studier.
Det er de vokset op med, at sådan skal det være.
Nu har jeg kun Nickolai på 13 tilbage, han bliver en temmelig holden ung mand, for der kommer også en ret stor arv til udbetaling når han bliver 18, men ligesom med min den yngste datter, sørgede vi for at placere dem fornuftigt, sådan at de ikke bare kunne hæves uden det gav bagslag i form af rentetab.
Han vil kunne hæve af dem, men som sagt ikke uden at tabe penge på det i form af gode renter.
Derudover så er de også opdraget til at passe deres egne pengesager fra en ung alder, og det har de klaret flot. De er nogle værre små pugere og gode økonomer, så det er jo dejligt. 
Jeg var selv 18 år da jeg flyttede hjemmefra, og synes da ikke det er spor for tidligt..de skal jo ud og flyve i livet selv.
Og som Bill Cosby siger:
"Mennesket er det eneste dyr, der tillader deres unger at komme hjem igen!"
Mors dør står altid åben, hvis vingerne ikke helt kan bære 
Anmeld