Fik oprettet børneopsparing i dag :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

*Sofie*

I dag var jeg nede i banken og tale med min skønne rådgiver om en børneopsparing til Malou. Det sku jeg ha gjort for 1½ år siden...men ja, bedre sent end aldrig. Nu har jeg i hvert fald ikk dårlig samvittighed mer
Jeg har valgt at indbetale 150 kr hver måned. Min far spæder så til med 100 kr, så vi kommer op på max.-beløbet. Det er jo fantastisk
Jeg læste i min tidligere tråd at en del af jer har lavet en ekstra-konto til konfirmation, kørekort osv. Det synes jeg er en super god idé, så sårn en konto har Malou også fået. I min bank hedder det en børneplus konto, og der har jeg så valgt at indbetale 75 kr om måneden. Jeg har altid samlet småpenge fra min pung i en pose, og gået ned med den i banken når den blev tung nok. Fremover vil de penge også blive sat ind på Malous pluskonto.
I forbindelse med at jeg oprettede de her to konti i dag, fik jeg en sød sparebøsse med hjem til Malou. Hun synes den var ret spændende, og da jeg gav hende nogle mønter, viste hun præcis hva hun sku gøre med dem  Vildt nok, sys jeg. Jeg har aldrig vist hende, at de ska proppes igennem spræjken. Men det havde damen da bare helt styr på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

SussieThyssen

*Sofie* skriver:

I dag var jeg nede i banken og tale med min skønne rådgiver om en børneopsparing til Malou. Det sku jeg ha gjort for 1½ år siden...men ja, bedre sent end aldrig. Nu har jeg i hvert fald ikk dårlig samvittighed mer
Jeg har valgt at indbetale 150 kr hver måned. Min far spæder så til med 100 kr, så vi kommer op på max.-beløbet. Det er jo fantastisk
Jeg læste i min tidligere tråd at en del af jer har lavet en ekstra-konto til konfirmation, kørekort osv. Det synes jeg er en super god idé, så sårn en konto har Malou også fået. I min bank hedder det en børneplus konto, og der har jeg så valgt at indbetale 75 kr om måneden. Jeg har altid samlet småpenge fra min pung i en pose, og gået ned med den i banken når den blev tung nok. Fremover vil de penge også blive sat ind på Malous pluskonto.
I forbindelse med at jeg oprettede de her to konti i dag, fik jeg en sød sparebøsse med hjem til Malou. Hun synes den var ret spændende, og da jeg gav hende nogle mønter, viste hun præcis hva hun sku gøre med dem  Vildt nok, sys jeg. Jeg har aldrig vist hende, at de ska proppes igennem spræjken. Men det havde damen da bare helt styr på  

Ja..så har du da også sikret dit barn godt
det bliver rart med konfirmationspengene, og også rart for hende med en lille start kapital når hun bliver gammel nok til at få dem udbetalt.
Hvad satte du så som udbetalingsår??

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. februar 2011

*Sofie*

SussieThyssen skriver:

Ja..så har du da også sikret dit barn godt
det bliver rart med konfirmationspengene, og også rart for hende med en lille start kapital når hun bliver gammel nok til at få dem udbetalt.
Hvad satte du så som udbetalingsår??

Kærligst
Sussie

Ja, det er sq helt rart at der er styr på det nu
Børneopsparingen får hun først når hun blir 21. Synes det er for tidligt som 18 årig.
Og pluskontoen blir åbnet første gang, når hun blir 14. Hun ska sikkert konfirmeres inden, da hun har fødselsdag sidst i maj, men det blir ikk noget problem, forsikrede min rådgiver mig om  Så blir den lukket, og åbnet igen når hun ska ha kørekort.

Anmeld

4. februar 2011

SussieThyssen

*Sofie* skriver:

Ja, det er sq helt rart at der er styr på det nu
Børneopsparingen får hun først når hun blir 21. Synes det er for tidligt som 18 årig.
Og pluskontoen blir åbnet første gang, når hun blir 14. Hun ska sikkert konfirmeres inden, da hun har fødselsdag sidst i maj, men det blir ikk noget problem, forsikrede min rådgiver mig om  Så blir den lukket, og åbnet igen når hun ska ha kørekort.

Ahhh..ok.
Smart med at konfi-konto bliver til kørekorts-konto
Hmmm..hvad så hvis hun flytter hjemmefra som 18-årig..hvad skal hun så starte på?
Jeg har nemlig valgt udbetaling til de bliver 18 år af samme årsag...altså til flytning og studier.
Er bare lidt nysgerrig..håber det er ok..synes det er interessant at høre om forskellige meninger og holdninger

Anmeld

4. februar 2011

BellaCiinea

Super idé, lyder til der bare er styr på det =)

Når jeg får barn, ryger der 150kr. ind på en børneopsparing om måneden

Jeg får selv min børneopsparing her den 23. marts (fylder 21 år)

og synes faktisk at det er godt at jeg ikke fik den da jeg fyldte 18. Ikke nok med at der er kommet renter på, så den er blevet lidt større, men jeg er også blevet mere økonomisk og voksen  

Og så fik jeg også selv 6000kr. udbetalt da jeg var 17-18 år, da jeg gik på SSH og fik elevløn

Anmeld

4. februar 2011

*Sofie*

SussieThyssen skriver:

Ahhh..ok.
Smart med at konfi-konto bliver til kørekorts-konto
Hmmm..hvad så hvis hun flytter hjemmefra som 18-årig..hvad skal hun så starte på?
Jeg har nemlig valgt udbetaling til de bliver 18 år af samme årsag...altså til flytning og studier.
Er bare lidt nysgerrig..håber det er ok..synes det er interessant at høre om forskellige meninger og holdninger

Regner ikk med at hun flytter hjemmefra så tidligt
Hvis hun gør, så må vi finde på et eller andet. Ka godt være jeg lige ska ha snakket med min rådgiver om det. For den mulighed har jeg slet ikk skænket en tanke.
Jeg synes det er meget tidligt som 18 årig at få adgang til så mange penge. Hun må jo helt selv bestemme hvad hun vil bruge dem til. Jeg kan råde hende til at gøre det rigtige...men jeg kan jo ikk tvinge hende.
Jeg har bare hørt fra så mange, der fik deres børneopsparing udbetalt som 18 årige, at de har fyret deres pengene af på ingenting. Og det vil jeg for alt i verden ungå at Malou gør.

Anmeld

4. februar 2011

*Sofie*

Ciinea skriver:

Super idé, lyder til der bare er styr på det =)

Når jeg får barn, ryger der 150kr. ind på en børneopsparing om måneden

Jeg får selv min børneopsparing her den 23. marts (fylder 21 år)

og synes faktisk at det er godt at jeg ikke fik den da jeg fyldte 18. Ikke nok med at der er kommet renter på, så den er blevet lidt større, men jeg er også blevet mere økonomisk og voksen  

Og så fik jeg også selv 6000kr. udbetalt da jeg var 17-18 år, da jeg gik på SSH og fik elevløn

Ja, der sker jo et eller andet fra man er 18 til man blir 21.
Synes det var så naturligt at hun først ska ha penge udbetalt når hun blir 21

Men det er da dejligt for dig at du får udbetalt din børneopsparing lige om lidt nærmest. hmm...Hva ska du så bruge pengene til?

Jeg havde selv ikk nogen børneopsparing.

Anmeld

4. februar 2011

BellaCiinea

*Sofie* skriver:

Ja, der sker jo et eller andet fra man er 18 til man blir 21.
Synes det var så naturligt at hun først ska ha penge udbetalt når hun blir 21

Men det er da dejligt for dig at du får udbetalt din børneopsparing lige om lidt nærmest. hmm...Hva ska du så bruge pengene til?

Jeg havde selv ikk nogen børneopsparing.

Jamen min forlovede og jeg skal ha nogle nye møbler, da vi lige er flyttet fra 42kvm til 64kvm, og der er sådan lidt tomt =D 

Og så ryger resten ind på en opsparingskonto

Anmeld

4. februar 2011

BellaCiinea

Skal lige siges at jeg flyttede hjemmefra 3 uger efter jeg var fyldt 18

Anmeld

4. februar 2011

*Sofie*

Ciinea skriver:

Jamen min forlovede og jeg skal ha nogle nye møbler, da vi lige er flyttet fra 42kvm til 64kvm, og der er sådan lidt tomt =D 

Og så ryger resten ind på en opsparingskonto

Lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.