Mit Barn vil ikk spise :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

Cris

Hvorfor tror du, at han er sulten? For jeg har lagt mærke til, at nogle gange er ren træthed og ikke sult, de er ked af det om aftenen og natten. Alle børn har sådan nogle perioder, du skal vente lidt. Hvis han kan spise lidt frugt og yogurt (A-38 med lidt sukker i har mindre sukker end en Danonino og smager godt) og hans vælling, så skulle han være ok. Begge mine børn har haft perioder, hvor de nægtede at spise... Der er ikke andet end at prøve igen og igen. Her har aldrig virket rugbrød, aldrig. Men hjemmelavet pizza, lækker suppe, frugtmos (bare frugt, ikke kogt, og så en tur med blenderen) ost osv osv... De skal blive tilbudt igen og igen, men man ved aldrig, hvornår de får lyst til det. Nogle gange babier i den alder skal begynde at tabe sig, for at kunne gå senere. Det har jeg fået at vide, at når de er for tunge kan ikke rigtigt bevæge sig... Så jeg tror, at du skal bare vente og se med tiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Anonym trådstarter

frk Jensen skriver:

Det kan jo være at hun bare skal have noget der mætter bedre til natten... og så stopper natteroderiet...

Ja Må snakke med Lægen igen på Mandag og snakke med dem igen..  

Anmeld

4. februar 2011

Mormilla

Anonym skriver:

Nej for der er Folk herinde der kan gætte det er mig, hvis jeg skriver Køn, og det er ikke noget alle skal vide  

Ja har snakket med SP og det, og det kan snart ikke være sundere end det er nu, det er jo kun yoghurt og kiks og juice der ikke er sundt  

Nå okay..

Men det er jo ikke en kost som fylder i maven... Måske en stor flaske vælling inden senge tid kunne hjælpe på sulten.

Anmeld

4. februar 2011

frk Jensen

Anonym skriver:

Ja Må snakke med Lægen igen på Mandag og snakke med dem igen..  

Hvad skal lægen gøre ved det??

din læge kan kun vejlede dig lige som din sp... de kommer med råd, men hvad der egentlig virker på dit barn, er dig som mor der ved bedst...

prøv nogle sunde alternativer... lav maden spændende...

Anmeld

4. februar 2011

SHERO

Elias har haft en del perioder hvor han har nægtet at spise, de første par gange var det pga tænder, så han ville ikke ha noget der kunne tygges, efterfølgende var det fordi jeg var stoppet med amningen, så der ville han kun i dagplejen.

Synes du skal se tiden lidt an, tilbyde nogen lidt sundere alternativer og så ellers bare en masse væske, han/hun skal nok spise når h*n blir sulten nok...

Anmeld

4. februar 2011

Lilac

omkring børn og spisning er det enormt vigtigt at der absolut ikke gøres et stort nummer ud af det - hvis forældrene går og er ængstelige og hele tiden går op i hvor lidt der bliver spist bliver det værre. Et barn er enomrt følsomt overfor stemninger og vil med det samme opfatte hvis der er stor fokus på maden. Lag mad foran ham/hende - lad ham/hende selv sidde og fedte med grøden hvis han/hun kan det og selv sidde med kiksen. Lad være med at sidde og vogte på hvad der bliver spist, men vær ligeglad. Hvis du er nervøs og skidt tilpas omkring spisning, vil barnet spise mindre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.