Ambulance

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

TTM

Rockertand skriver:

Som de andre også skriver; Nej, det kan man (heldigvis) ikke.

Ambulancer er ikke en taxa-ordning, men kan jo ikke bare lade folk ligge og dø rundt omkring, fordi der er kvinder i fødsel med langt til sygehuset.

(Okay, skal jeg være helt ærlig, så blev jeg faktisk harm over, at du overhovedet kunne finde på at overveje, om det var en mulighed, men nu har du jo også fået det klarlagt).

Kan godt følge dig, men min svigerinde ringede 112, og heldigvis! Hun fødte i ambulancen.....

TS; start med og snak med FG, nu ved jeg ikke om det er første gang du skal føde, men ring ALTID til FG først, så vejleder de dig og hvad du skal og ikke skal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Rockertand

Secrets skriver:

Der er da ikke noget at blive harm over Man kan da godt være i tvivl om, hvordan det hele foregår, hvis nu det hele pludselig går stærkt, og man ikke selv kan transportere sig. Det sker jo hos nogen.

Tak for dit svar  Jeg synes faktisk, at det er i orden at blive lidt muggen over, at nogle folk (ikke generelt) tror, at vores velfærdssamfund bare kan (mis-)bruges efter eget behov...Kan da lige indskyde, at vi selv bor langt ude på landet med 40 minutters kørsel til nærmeste sygehus, og at jeg selv fødte på meget kort tid sidste gang (så ja, det skete for mig) - men vil da aldrig overveje at "bestille" en ambulance for at blive fragtet på sygehuset en anden gang - det må være helt op til fagpersoner at vurdere, om det er en nødvendighed.

Men for at vende tilbage til trådstarter - måske man kunne lave en aftale med en god ven eller nabo om at køre - eller kender nogle med 2 biler, hvor man kunne låne den ene et par dage, mens bilen bliver lavet? Alternativet er jo så ellers taxa.

Anmeld

4. februar 2011

Rockertand

TykkeTrunteMor skriver:

Kan godt følge dig, men min svigerinde ringede 112, og heldigvis! Hun fødte i ambulancen.....

TS; start med og snak med FG, nu ved jeg ikke om det er første gang du skal føde, men ring ALTID til FG først, så vejleder de dig og hvad du skal og ikke skal

Godt for din svigerinde, men det er næppe normen...

I øvrigt skal man (som du også skriver) aldrig ringe 112 i sådan en situation, men ringe til Fødegangen, de står for al kommunikation til ambulancen, hvis jordemoderen skønner, at der er behov for sådan én.

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Som de andre også skriver; Nej, det kan man (heldigvis) ikke.

Ambulancer er ikke en taxa-ordning, men kan jo ikke bare lade folk ligge og dø rundt omkring, fordi der er kvinder i fødsel med langt til sygehuset.

(Okay, skal jeg være helt ærlig, så blev jeg faktisk harm over, at du overhovedet kunne finde på at overveje, om det var en mulighed, men nu har du jo også fået det klarlagt).

Det var dog utroligt at du kunne blive så harm over det.
Det var et spørgsmål , ikke en større plan over at MISBRUGE VORES VELFÆRDSSAMFUND.

Jeg kan blive muggen over folk som stiller en op i en boks bare pga et spørgsmål.

Anmeld

4. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Fra eget valg; nej. 

Fra fg; ja - hvis de vuderer det er nødvendigt.

Havde selv en tværslægger i maven, så uanset hvad skulle jeg ringe efter falck. For der var aftalt tid for pks.

Anmeld

5. februar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

så må man punge ud, regner stærk med at få bilen hjem mandag, men det kunne jo lige ske i weekeden.

Ja. Håber bebsi bliver inde

Anmeld

5. februar 2011

samantha1986

Vi har en kammerat der kører ambulance, og jeg mener altså han har sagt at er vandet gået og du har veer kan du godt ringe efter en ambulance. De kører tit med kvinder der er ved at føde.

Anmeld

5. februar 2011

SD21

Jeg er ret sikker på at fostervandet skal være grønt, hvis de skal hente en. Sådan er det ihvertfald her

Anmeld

5. februar 2011

Charlotte Wberg

Som alle andre skriver er det FG der tager kontakten til ambulancen hvis det skønnes nødvendigt...

Jeg selv blev fragtet de sidste 5 kilometer i ambulance, pga kø bag traktor på landevejen mellem Slagelse og Næstved, der var større mængder af dis/tåge og den åndsvage kø, og vandet var lige gået og veerne stormede bare ind over mig... så min mand ringede til FG for at høre hvordan han skulle forholde sig, for han var "bange" for at vi ikke nåede det, da jeg råbte, skreg og brølede derud af mens jeg skød flitsbue hen over sæderne LoooL...

De sendte en ambulance med larm og blink og stod så klar ved døren og regnede egentlig med at vi kom med barnet i armene... men jeg holdt hende inde lige til jeg ramte fødestuens seng også gik der under 10 minutter så var hun ude...

Det er jo lidt det ærgelige ved at de lukker fødeafdelingerne hist og pist og slår dem sammen... tingene kan pludselig gå meegt hurtig...  og de havde lige akkurat lukket Slagelse

Håber da I når at få bilen hjem inden, selv om det ikke er nogen sikkerhed for at nå frem

Anmeld

7. februar 2011

samantha1986

Må hellere indrømme at jeg tog fejl. havde misforstået vores ven.

Som hovedregel skal man selv køre med mindre fødslen er i gang eller der er 2 min mellem veer. Vender barnet forkert skal man også med ambulance.

Og som hans kæreste sagde kan man se hovedet er det nok en god ide at ringe 112

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.