Ambulance

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.254 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Anonym trådstarter

Kan man ringe 112 og blive hentet af ambulancen ?
Ja spørg så dumt da vi bor på landet og vores bil er på værksted og jeg bare venter på baby kommer ud , når som helst hvor som helst ?
Eller skal man diske en taxa op?

Det syghus ligger nemlig 50km herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Koen.

Anonym skriver:

Ja spørg så dumt da vi bor på landet og vores bil er på værksted og jeg bare venter på baby kommer ud , når som helst hvor som helst ?

hvis ikke det er livsvigtigt hedder det vist taxa

Anmeld

4. februar 2011

Majbriteriksen

Anonym skriver:

Det er kun hvis fødegangen/jordemoderen skønner at der er fare for baby. Feks at baby ikke står fast med hovedet og vandet går. Ellers er det på egen regning.

Har du ikke nogen som kan køre jer?

Anmeld

4. februar 2011

Pige2009

lillespurv20 skriver:

hvis ikke det er livsvigtigt hedder det vist taxa

Nemlig

Anmeld

4. februar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Nemlig

så må man punge ud, regner stærk med at få bilen hjem mandag, men det kunne jo lige ske i weekeden.

Anmeld

4. februar 2011

CecilieLaugesen

Man kan blive medlem af noget hvor falck kan hentet en hvis man har det nummer

Anmeld

4. februar 2011

Lolli

nd Har også hørt noget om at man kan ringe til falck og så betale for at de kører, hvis altså man ikke er medlem. Det kan jo være det er billigere end taxa.

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

altså man må aldrig selv ringe 112, men man skal altid ringe til FG. dette skal også ske hvis baby ikke sidder fast.

men ring til FG og så kan du jo forklare din situation når du er i den og så skal de nok hjælpe dig med et svar

Anmeld

4. februar 2011

Rockertand

Som de andre også skriver; Nej, det kan man (heldigvis) ikke.

Ambulancer er ikke en taxa-ordning, men kan jo ikke bare lade folk ligge og dø rundt omkring, fordi der er kvinder i fødsel med langt til sygehuset.

(Okay, skal jeg være helt ærlig, så blev jeg faktisk harm over, at du overhovedet kunne finde på at overveje, om det var en mulighed, men nu har du jo også fået det klarlagt).

Anmeld

4. februar 2011

Frøken J.

Rockertand skriver:

Som de andre også skriver; Nej, det kan man (heldigvis) ikke.

Ambulancer er ikke en taxa-ordning, men kan jo ikke bare lade folk ligge og dø rundt omkring, fordi der er kvinder i fødsel med langt til sygehuset.

(Okay, skal jeg være helt ærlig, så blev jeg faktisk harm over, at du overhovedet kunne finde på at overveje, om det var en mulighed, men nu har du jo også fået det klarlagt).

Der er da ikke noget at blive harm over Man kan da godt være i tvivl om, hvordan det hele foregår, hvis nu det hele pludselig går stærkt, og man ikke selv kan transportere sig. Det sker jo hos nogen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.