Vuggestue :O Passer de nu godt på hende :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Loa

Jeg var helt vildt cool med min datter skal starte i vuggestue 10 dage før hun bliver 8 måneder, jeg tænkte "det er da ikke så tidligt igen" og hun er jo så hamrende aktiv at SP sagde hun ville have godt af nye udfordringer.... Men da jeg så var nede og besøge vuggestuen, fik jeg pludselig nogle bange tanker.... Hun er den yngste på stuen, alle de andre kan gå, og hun er kun lige ved at lære at kravle (håber/satser på hun får det på plads inden hun starter) 

Og så var det jeg tænkte, kan de nu passe godt nok på hende? Altså sørge for de andre børn ikke maser hende/sætter sig på hende/river hende (Ja hvad sådan nogle børn nu kan finde på......) Hvis hun nu ikke når at lære at kravle inden, kan jeg så risikere hun sidder alene i et hjørne og der er en der sætter sig på hende, eller bliver lidt voldsom....

Jeg ved godt børn ikke er onde af natur, og jeg er normalt langt fra en hønemor, men kunne nu godt bruge et opmuntrende ord eller to....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

Ryberg

Jeg tænkte akkurat det samme da Lasse startede i DP, han kunne heller ikke kravle.. ville han så bare ligge for at ligge?

Men børn er søde, og Lasse får MASSER af opmærksomhed fra de andre børn, de finder legetøj til ham, finder hans sut til ham osv.

Måske man skal huske at tænke i den retning? For børn hjælper jo også hinanden

Heldigvis er Lasse begyndt at møve sig rundt nu.. så nu har hun fået nok at se til derovre.. haha

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

børn er faktisk utroligt hjælpsomme..

min erfaring fra vuggestuer er at de mobile børn. hjælper de ikke mobile.. ja de ser dem nærmest som en hel lille baby man skal passe på. er lidt sødt-

Anmeld

4. februar 2011

Ryberg

Maja88 skriver:

min erfaring fra vuggestuer er at de mobile børn. hjælper de ikke mobile.. ja de ser dem nærmest som en hel lille baby man skal passe på. er lidt sødt-

Anmeld

4. februar 2011

Loa

KittyGirl skriver:

Jeg tænkte akkurat det samme da Lasse startede i DP, han kunne heller ikke kravle.. ville han så bare ligge for at ligge?

Men børn er søde, og Lasse får MASSER af opmærksomhed fra de andre børn, de finder legetøj til ham, finder hans sut til ham osv.

Måske man skal huske at tænke i den retning? For børn hjælper jo også hinanden

Heldigvis er Lasse begyndt at møve sig rundt nu.. så nu har hun fået nok at se til derovre.. haha

Nårh det var dejligt at høre  

Mine første tanker var bare børn der satte sig på hende eller puttede en pude over hende (ja ved ikke lige hvor det kom fra) 

Men håber du har ret, og de vil syntes det er hyggeligt med en lille størrelse

Anmeld

4. februar 2011

Kay

Loa skriver:

Jeg var helt vildt cool med min datter skal starte i vuggestue 10 dage før hun bliver 8 måneder, jeg tænkte "det er da ikke så tidligt igen" og hun er jo så hamrende aktiv at SP sagde hun ville have godt af nye udfordringer.... Men da jeg så var nede og besøge vuggestuen, fik jeg pludselig nogle bange tanker.... Hun er den yngste på stuen, alle de andre kan gå, og hun er kun lige ved at lære at kravle (håber/satser på hun får det på plads inden hun starter) 

Og så var det jeg tænkte, kan de nu passe godt nok på hende? Altså sørge for de andre børn ikke maser hende/sætter sig på hende/river hende (Ja hvad sådan nogle børn nu kan finde på......) Hvis hun nu ikke når at lære at kravle inden, kan jeg så risikere hun sidder alene i et hjørne og der er en der sætter sig på hende, eller bliver lidt voldsom.... .dk/Uploads/StoredImages/1/12396.png" alt="" />

Jeg ved godt børn ikke er onde af natur, og jeg er normalt langt fra en hønemor, men kunne nu godt bruge et opmuntrende ord eller to.... .dk/Uploads/StoredImages/1/12367.gif" alt="" /> 

tillykke med starten... og håber den god

hun er bestemt ikke det første barn der stater uden at kunne gå, eller kravle... jeg har arbejdet i en vukkestue... og der havde vi altid et ekstre øje på dem der ikke kunne gå eller kravle... da de jo ikke kan "flygte" fra de andre... og jeg har aldrig oplevet det som et problem... tilgengæld får de der ikke kan gå tit ekstre opmærksomhed, fordi mange har ekste fokus på at det er noget de skal lære

held og lykke.dk/Uploads/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Anmeld

4. februar 2011

Loa

Maja88 skriver:

Nårh 

Det håber jeg bliver aktuelt hos os så

Anmeld

4. februar 2011

Ryberg

Loa skriver:

Nårh det var dejligt at høre  

Mine første tanker var bare børn der satte sig på hende eller puttede en pude over hende (ja ved ikke lige hvor det kom fra) 

Men håber du har ret, og de vil syntes det er hyggeligt med en lille størrelse

Det tror jeg ikke de gør... det er først i folkeskolen de begynder på sådan noget

Hun vil intet mangle, og hun vil blive pusse nusset af, af de andre børn...

Ja det kan da forekomme at børn tager legetøj fra hinanden, eller et andet barn kommer til ved et uheld at falde over et andet barn... Men sådanne ting er jo ikke onde?

Uge nr.2 i Lasses dagpleje havde han fået sin finger i klemme under opvaskemaskinen og revet et stykke hud af sin finger.. jeg skældte min dagpleje mor ud indeni mig, for hun skulle altså passe på min dreng!!! Men ærligt.. det kan jo ske herhjemme også

Godt jeg kun skældte hende ud indeni mig

Anmeld

4. februar 2011

Maja88

Loa skriver:

Nårh 

Det håber jeg bliver aktuelt hos os så

ja og som en anden skriver. så har man som pædagog altid lige et ekstra øje på de børn som ikke selv kommer rundt.

Anmeld

4. februar 2011

Loa

Kay skriver:

tillykke med starten... og håber den god

hun er bestemt ikke det første barn der stater uden at kunne gå, eller kravle... jeg har arbejdet i en vukkestue... og der havde vi altid et ekstre øje på dem der ikke kunne gå eller kravle... da de jo ikke kan "flygte" fra de andre... og jeg har aldrig oplevet det som et problem... tilgengæld får de der ikke kan gå tit ekstre opmærksomhed, fordi mange har ekste fokus på at det er noget de skal lære

held og lykke.dk/Uploads/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Har nemlig også selv arbejdet i en vuggestue, men der havde vi altid et par stykker der var helt små, syntes jeg... Her var de nærmest først vant til at børnene startede når de var 10-11 måneder 

Så blev lidt overrasket over at alle børnene bare kunne gå og tonsede rundt.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.