Har du haft en SA og/eller en MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Carina1977

Sof skriver:

Jeg har så heldigvis ingen symptomer og har ikke haft det i en uges tid, omkring den tid hvor fosteret faktisk er gået til grunde, mærkede lige en serie bobler og så forsvandt mine symptomer i løbet af de næste par dage. 

Ja, det var ret uvirkeligt at der ikke var liv når nu der var sidst, men det værste var at scanningen i dag var for min datters skyld fordi hun skulle se bebsen og så endte det på den her måde. Jeg har så ondt af hende og det gjorde det bare så meget hårdere at se hende ked også 

Åhhh jeg kan sagtens følge dig i det. Jeg måtte jo også fortælle min søn det (han er 10 år) og han græd konstant i en halv time, så en pause og så gråd igen. Hans følelser er et rod lige nu....og har flere gange siddet og sagt "hvorfor" mens han græder.

Det er næsten det hårdeste ved det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

tinasmor

Åh, jamen jeg ved du har ret. Og som min mor sagde, giver det jo ikke et realistisk billede af alle gravide, for det er jo et ekstremt begrænset udsnit af danske gravide kvinder, som lige har profil på baby.dk.. Men jeg er bare så nervøs, at jeg kan få lyst til at græde over det. Jeg frygter mest en MA. En SA opdager man jo som regel ved smerter og at man bløder, men en MA er jo en lumsk lille fætter.. Så nu har jeg besluttet at få en tryghedsscanning... 

God ide. Min kæreste sagde ved første gravidtet det samme som din mor, nemlig at det jo er så begrænset del af graivde som er her inde og samtidig så er det fordi man jo ser alle de tråde om det. Men tænk samtid hvis alle hvor der IKKE skete noget med skrev en tråd f.eks: Sund og rask baby. Så ville der jo være i tusindvis.

Tryghedsscanning kan klart anbefales hvis man er nervøs. De 500 kr er godt givet ud.

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

tinasmor skriver:

God ide. Min kæreste sagde ved første gravidtet det samme som dig, nemlig at det jo er så begrænset del af graivde som er her inde og samtidig så er det fordi man jo ser alle de tråde om det. Men tænk samtid hvis alle hvor der IKKE skete noget med skrev en tråd f.eks: Sund og rask baby. Så ville der jo være i tusindvis.

Tryghedsscanning kan klart anbefales hvis man er nervøs. De 500 kr er godt givet ud.

Det er faktisk en ret god pointe! Der er nok større tendens til at fortælle, når det IKKE går godt! Jeg ringer til den scanningsklinik i morgen, for jeg kan få scanningen for 200. 100 fra kæresten, 100 fra mig. Det er vidst til at overkomme for at blive lidt mere rolig!

Anmeld

3. februar 2011

Carina1977

Secrets skriver:

Jeg sender dig virkelig de varmeste tanker!! Det gør mig så ondt på dine vejne, at du ikke tror det!

Jeg har fundet et sted, hvor jeg kan få tryghedsscanning til 200 kroner.. Min mor har givet os en 3d/4d scanning med dvd og det, når vi når så langt, og man får rabat som studerende. Har så lige set de har en pakkeløsning, hvor man får tryghedsscanning + 3d/4d scanning for 1300 kroner, hvoraf min mor giver de 1100.. Går ud fra man får pengene tilbage for 3d scanningen, hvis man mister :/ Men det er en god klinik hun har fået anbefalet af sin fys, så prøver lige at ringe i morgen..

Jeg er sikker på at alt er som det skal være hos dig

Nu er det vist heller ikke så tit man får en MA i forhold til en SA. Men jeg synes det lyder godt at du vil scannes....det giver også en eller anden form for ro, når man ser at alt er som det skal være. Jeg fornemmer også at du er blevet ret nervøs omkring SA/MA. Det kan jo ikke undgåes at man bliver det, når man hører om andre herinde, hvor det er gået galt.

Heldigvis ender en graviditet somregel godt.

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Carina1977 skriver:

Åhhh jeg kan sagtens følge dig i det. Jeg måtte jo også fortælle min søn det (han er 10 år) og han græd konstant i en halv time, så en pause og så gråd igen. Hans følelser er et rod lige nu....og har flere gange siddet og sagt "hvorfor" mens han græder.

Det er næsten det hårdeste ved det hele.

Silje var også ked og jeg måtte ligge og nusse hende i søvn, hvilket jeg ellers aldrig behøver, men tror det hårdeste for hende var at manden og jeg blev så kede af det! Men hun skal heldigvis på Oslo cruise med sin far i morgen og hele hans familie og så håber jeg at hun kan få det lidt væk og får en god weekend 

Anmeld

3. februar 2011

DitteMarie

Hvad er MA?

Anmeld

3. februar 2011

Carina1977

Sof skriver:

Silje var også ked og jeg måtte ligge og nusse hende i søvn, hvilket jeg ellers aldrig behøver, men tror det hårdeste for hende var at manden og jeg blev så kede af det! Men hun skal heldigvis på Oslo cruise med sin far i morgen og hele hans familie og så håber jeg at hun kan få det lidt væk og får en god weekend 

Det tror jeg også hjælper. Min søn tager også til Thailand i 14 dage, sammen med sin far på lørdag. tror det er godt de kommer ud og oplever noget, og får det lidt på afstand.

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

Banditte skriver:

Hvad er MA?

Missed abortion.. Hvor fosteret går til, men ikke bliver udstødt som ved en SA. De fleste opdager det ikke, før de scannes og ser, at der ikke er noget hjerteblink

Anmeld

3. februar 2011

Carina1977

Banditte skriver:

Hvad er MA?

MA= missed abortion. En graviditet der er gået til grunde, uden at kroppen har udstødt fostret.

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Secrets skriver:

Det var pænt gjort, når i har måtte igennem noget så frygteligt! Var også lige begyndt at følge dine billeder og det, så det gør mig virkelig ondt, virkelig!

Jeg tror jeg prøver at ringe til dem i morgen og spørge hvordan og hvorledes..

Ja, hun var utrolig sød. Jeg nåede ikke engang at takke eller sige farvel fordi jeg græd så meget og som det første ringede til min læge som ringede direkte videre til Rigshospitalet og sørgede for en tid til os en halv time efter, så det var dejligt at det også gik så strækt så vi kunne få en afklaring, men ja, ring til dem og hør. Det skader jo ingenting. Men derudover, så må du lvoe ikke at tænke så meget på SA og MA, for det gør intet godt for dig!  Du er nødt til at stole på at alt går godt og hvis ikke så tage det til den tid, men lov mig ikke at bekymre dig for meget, det vil du fortryde. Du skal glæde dig og nyde det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.