Har du haft en SA og/eller en MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Sof

Carina1977 skriver:

Åhh nej ikke også dig  så er vi i samme båd.....jeg fik jo det samme at vide idag. jeg skal dog scannes igen om 1 uge, og så regner jeg med en udskrabning derefter.

kæmpe kram til dig

Jow desværre, jeg var bare så langt henne at der ikke var nogen tvivl, hvilket jeg var glad for sådan så udskrabningen kan overståes hurtigst muligt, for synes det værste er at vide at min lille baby ligger død inde i min mave, jeg kan slet ikke bære det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Jeg ved, at der har været lignende debatter før, hvor der har været spurgt til en af delene, men jeg vil gerne se en sammenligning.. Jo mere man hører om SA'er og MA'er, jo mere frygt får man jo.. Især når der er så længe til lægecheck osv. Derfor er jeg interesseret i at se, hvor mange der har oplevet en SA i forhold til en MA. Har du oplevet begge, krydser du self. bare af i begge felter. Og stem venligst kun, hvis du har været gravid, således at du ikke stemmer, at du ikke har haft nogle af delen, hvis du ikke har været gravid, for det giver jo lidt sig selv

I må meget gerne uddybe, og det er muligt at svare som anonym.

Begge dele.
Et hav af SP og 3 MA'er

Anmeld

3. februar 2011

Carina1977

Sof skriver:

Jow desværre, jeg var bare så langt henne at der ikke var nogen tvivl, hvilket jeg var glad for sådan så udskrabningen kan overståes hurtigst muligt, for synes det værste er at vide at min lille baby ligger død inde i min mave, jeg kan slet ikke bære det. 

Ja det er forfærdeligt  jeg har jo også stadig graviditets-symptomer, så jeg føler mig gravid. Men jeg ved jo godt at det er slut. Jeg skulle være 9+5 idag, men fostret var kun på størrelse med et omkring 6 uger max. Der har aldrig været hjerteslag her, så det er sket relativt tidligt. Jeg skal scannes, men jeg ser det lidt som at give falske forhåbninger, for jeg ved jo udemærket godt at jeg skulle være længere henne end 6 uger.

Det må være forfærdeligt for dig at først se hjertet slå, og derefter finde ud af at hjertet ikke længere slår.

Nu vil man bare gerne have det overstået hurtigst muligt.

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Secrets skriver:

Det gør mig virkelig ondt!!

Tak, men lad vær med at tænk over de ting nu. De giver ikke andet end unødige bekymringer. Glæd dig i stedet og se på de positive ting i stedet for de negative 

Anmeld

3. februar 2011

M.O.A.R.

Min første graviditet endte i SA 2 dage efter vi fandt ud af jeg var gravid..

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

Jeg tror omkring 7. uge, men jeg er ikke sikker. Jeg mener at det max koster 1000 kr. men jeg er ikke sikker.

Jeg har det bedre nu, men har også efterhånden grædt for et helt år.

Jeg sender dig virkelig de varmeste tanker!! Det gør mig så ondt på dine vejne, at du ikke tror det!

Jeg har fundet et sted, hvor jeg kan få tryghedsscanning til 200 kroner.. Min mor har givet os en 3d/4d scanning med dvd og det, når vi når så langt, og man får rabat som studerende. Har så lige set de har en pakkeløsning, hvor man får tryghedsscanning + 3d/4d scanning for 1300 kroner, hvoraf min mor giver de 1100.. Går ud fra man får pengene tilbage for 3d scanningen, hvis man mister :/ Men det er en god klinik hun har fået anbefalet af sin fys, så prøver lige at ringe i morgen..

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Carina1977 skriver:

Ja det er forfærdeligt  jeg har jo også stadig graviditets-symptomer, så jeg føler mig gravid. Men jeg ved jo godt at det er slut. Jeg skulle være 9+5 idag, men fostret var kun på størrelse med et omkring 6 uger max. Der har aldrig været hjerteslag her, så det er sket relativt tidligt. Jeg skal scannes, men jeg ser det lidt som at give falske forhåbninger, for jeg ved jo udemærket godt at jeg skulle være længere henne end 6 uger.

Det må være forfærdeligt for dig at først se hjertet slå, og derefter finde ud af at hjertet ikke længere slår.

Nu vil man bare gerne have det overstået hurtigst muligt.

Jeg har så heldigvis ingen symptomer og har ikke haft det i en uges tid, omkring den tid hvor fosteret faktisk er gået til grunde, mærkede lige en serie bobler og så forsvandt mine symptomer i løbet af de næste par dage. 

Ja, det var ret uvirkeligt at der ikke var liv når nu der var sidst, men det værste var at scanningen i dag var for min datters skyld fordi hun skulle se bebsen og så endte det på den her måde. Jeg har så ondt af hende og det gjorde det bare så meget hårdere at se hende ked også 

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

tinasmor skriver:

Kære Secrets

Lad endelig være med at gå for meget op i hvor mange der har fået MA eller SA da det kun vil forværre din frygt.

Jeg har desværre haft begge dele (i uge 7 og uge 14) . Man tror jo aldrig at man er en af de uheldige og heldigvis går det jo godt i 3 ud af 4 gange nogle gange er gravid.

Tænk på hvis man havde 75 procent chance for at vinde i lotto, det ville man jo sige var rigtig gode ods. Jeg er sikker på, at din graviditet bliver rigtig god og uden komplikationer.

Åh, jamen jeg ved du har ret. Og som min mor sagde, giver det jo ikke et realistisk billede af alle gravide, for det er jo et ekstremt begrænset udsnit af danske gravide kvinder, som lige har profil på baby.dk.. Men jeg er bare så nervøs, at jeg kan få lyst til at græde over det. Jeg frygter mest en MA. En SA opdager man jo som regel ved smerter og at man bløder, men en MA er jo en lumsk lille fætter.. Så nu har jeg besluttet at få en tryghedsscanning... 

Anmeld

3. februar 2011

Sof

Secrets skriver:

Jeg sender dig virkelig de varmeste tanker!! Det gør mig så ondt på dine vejne, at du ikke tror det!

Jeg har fundet et sted, hvor jeg kan få tryghedsscanning til 200 kroner.. Min mor har givet os en 3d/4d scanning med dvd og det, når vi når så langt, og man får rabat som studerende. Har så lige set de har en pakkeløsning, hvor man får tryghedsscanning + 3d/4d scanning for 1300 kroner, hvoraf min mor giver de 1100.. Går ud fra man får pengene tilbage for 3d scanningen, hvis man mister :/ Men det er en god klinik hun har fået anbefalet af sin fys, så prøver lige at ringe i morgen..

Vores scanning i dag var en betalt scanning der skulle koste 500kr, men hun ville ikke have vi betalte når nu det var så skidte nyheder, men jeg tror bestemt at du får pengene tilbage for 3D/4D scanning hvis det skulle være 

Anmeld

3. februar 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Vores scanning i dag var en betalt scanning der skulle koste 500kr, men hun ville ikke have vi betalte når nu det var så skidte nyheder, men jeg tror bestemt at du får pengene tilbage for 3D/4D scanning hvis det skulle være 

Det var pænt gjort, når i har måtte igennem noget så frygteligt! Var også lige begyndt at følge dine billeder og det, så det gør mig virkelig ondt, virkelig!

Jeg tror jeg prøver at ringe til dem i morgen og spørge hvordan og hvorledes..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.