Lammeskind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

http://www.sst.dk/publ/publ2001/folderen/FOLDER.HTML

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn sover på lammeskind - se det sidste afsnit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

MariaJ

tinasmor skriver:

Enig, det er under mistanke for de ting du siger.

I Norge havde de brugt lammeskind (for flere år siden) til Neonetal børn. Efter flere tragiske dødsfald mellem de bitte børn, fandt de små hår fra tæpperne i børnenes lunger (i obduktionerne) selvfølgelig er de mere udsatte de små for tidlig fødte, men selvfølgelig udnødvendigt at skrive, at tæpperne aldrig blev brugt mere på hospitalet.

I Norge er de nu stadig almindelige at bruge (i hvert fald for børn født til tiden).

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

MariaJ skriver:

I Norge er de nu stadig almindelige at bruge (i hvert fald for børn født til tiden).

Det var fordi de var blevet brugt i kuvøserne hvor de for tidlig fødte lå.

Anmeld

3. februar 2011

Sitrani

MariaJ skriver:

hmmm.. har læst hvad I har skrevet, og jeg er selv født meget for tidligt... jeg lå også på de lammeskind, da jeg lå i kuvøse den første tid, og min mor brugte det også efter jeg kom hjem fra sygehuset.... og jeg overlevede.... tror måske det er med lammeskind, som alle andre ting folk fraråder eller ikke fraråder - der er ting der taler for, og ting der taler imod... altså jeg mener, det kan da godt være, at de har fundet de små lammehår i børnenes lunger, men var det det de ligefrem døde af? Synes det er svært at vurdere.... tror bare jeg spørg min jordemoder eller sundhedsplejerske..... 

Anmeld

3. februar 2011

MariaJ

STN skriver:

hmmm.. har læst hvad I har skrevet, og jeg er selv født meget for tidligt... jeg lå også på de lammeskind, da jeg lå i kuvøse den første tid, og min mor brugte det også efter jeg kom hjem fra sygehuset.... og jeg overlevede.... tror måske det er med lammeskind, som alle andre ting folk fraråder eller ikke fraråder - der er ting der taler for, og ting der taler imod... altså jeg mener, det kan da godt være, at de har fundet de små lammehår i børnenes lunger, men var det det de ligefrem døde af? Synes det er svært at vurdere.... tror bare jeg spørg min jordemoder eller sundhedsplejerske..... 

Ja. I Norge anbefaler sundhedsplejerskerne lammeskind, og i Danmark fraråder man dem. Jeg tror bare man må gøre op med sig selv hvad man synes. Jeg turde dog ikke at bruge lammeskind til min datter fordi jeg alligevel var for påvirket af de danske advarsler.

Anmeld

3. februar 2011

morethanperfect

Vi bruger det når han bare ligger og hygger .. Han sover ikke på det , me leger og putter

Anmeld

3. februar 2011

Ox.

STN skriver:

Nok en god idé, men jeg gjorde det bare ikke når det var noget så voldsomt som vuggedød osv. og min JM og SP var begge meget imod man brugte det

Men det er nok forskelligt fra person til person hvad de mener

Anmeld

3. februar 2011

Bette81

Jeg har købt en lammeskindspose fra Gudrun og Gudrun til vores kommende. Jeg har læst mange forskellige vurderinger af lammeskind. Det der med at børn bliver overophedede af at ligge på lammeskind synes jeg bare slet ikke er logisk. De har da så travlt med at fortælle at Voksi poser er så smarte, fordi de er lavet i uld, som tempererer børnenes krop. I min verden burde lammeskind da have samme funktion!Jeg synes i hvert fald lammeskind er lækkert, hvis man bare lufter det og ellers tænker sig om, så tror jeg på det er dejligt for de små. Så jeg stemmer for! Har iøvrigt haft en fætter og kusine som begge har lagt på lammeskind da de var små, og de fejler bestemt ikke noget idag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.