Lammeskind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.403 visninger
17 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Sitrani

Hej tøser.. 

Jeg har fået 2 lammeskind af min mor, som hun brugte meget til mig, da jeg selv var baby.. Jeg har godt nok kun baby i maven endnu, men kom bare til at tænke på et rygte jeg har hørt.. Kan lammeskind være årsag til vuggedød pga. overophedning og allergi? Min mor snakker meget positivt om det, og siger, at det er godt til både at varme og afkøle barnet, da det er naturligt, afhængigt af vejret og temperaturen...

Hvad siger I?

Hilsen Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Bondepigen

STN skriver:

Hej tøser.. 

Jeg har fået 2 lammeskind af min mor, som hun brugte meget til mig, da jeg selv var baby.. Jeg har godt nok kun baby i maven endnu, men kom bare til at tænke på et rygte jeg har hørt.. Kan lammeskind være årsag til vuggedød pga. overophedning og allergi? Min mor snakker meget positivt om det, og siger, at det er godt til både at varme og afkøle barnet, da det er naturligt, afhængigt af vejret og temperaturen...

Hvad siger I?

Hilsen Sille

Jeg ville ikke bruge det, netop af de grunde du selv nævner. Jeg ville ikke løbe den risiko.

Anmeld

3. februar 2011

BabyThilde

Vi bruger et lameskind i barnevognen/klapvognen når vi er ude at gå tur, ellers bruger vi det slet ikke... synes bare det er lunere for hende at ligge på når nu der har været så koldt, og der har hverken været allergiske reaktioner eller noget

Anmeld

3. februar 2011

Christine

Jeg tør ikke bruge det, af de grunde du nævner. Og så suger det garanteret en hel masse ekstra støv til sig, ved ikke om det er der sammenhængen med allergi er. Hvis jeg skulle bruge det ville jeg vente til barnet er ældre og sidder i klapvogn (+6 måneder). Ellers forestiller jeg mig at man måske kan have det mellem madrassen og lagen i barnevognen, men kun udenfor ellers bliver det nok for varmt. ved ikke.. har bare hørt SP'er fraråde det så jeg tør ikke selv

Anmeld

3. februar 2011

Mig med maven

Vi brugte det fra starten af i barnevognen, og nu i klapvognen. UDEN problemer!

Anmeld

3. februar 2011

Davidsen87

Vi bruger det, og eeeelsker det  Jeg ligge bare lagnet over lamme skindet og vasker det når jeg vasker senggetøj

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

bondepigen skriver:

Jeg ville ikke bruge det, netop af de grunde du selv nævner. Jeg ville ikke løbe den risiko.

Enig, det er under mistanke for de ting du siger.

I Norge havde de brugt lammeskind (for flere år siden) til Neonetal børn. Efter flere tragiske dødsfald mellem de bitte børn, fandt de små hår fra tæpperne i børnenes lunger (i obduktionerne) selvfølgelig er de mere udsatte de små for tidlig fødte, men selvfølgelig udnødvendigt at skrive, at tæpperne aldrig blev brugt mere på hospitalet.

Anmeld

3. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
bondepigen skriver:

Lige mine ord

Anmeld

3. februar 2011

kitra

Jeg anede ikke at det kunne medføre vuggedød. Jeg bruger da lammeskind i barnevognen til min datter og havde da også tænkt mig at gøre det til den næste. Jeg synes det gør at hun ligger lunt og godt og så er jeg sikker på det ikke trækker nedefra

Anmeld

3. februar 2011

Ox.

STN skriver:

Hej tøser.. 

Hvad siger I?

Hilsen Sille

Min SP og JM sagde at det var 120% nogo at bruge lammeskind netop pga vuggedød, allergi osv, så det gjorde jeg ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.