Fra 2 til 1 lur om dagen, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

merle2010

Lulle. skriver:

Tror også Milan bliver SÅ træt af alle de nye indtryk. Han har et meget godt sovehjerte, ligesom hans forældre. Hehe. men mon ikke han bare falder omkuld om aftenen
Han er 9 måneder når han starter. Så han er samme alder som din datter

synes de er så små når de starter det er bare ikke sjovt... men det går faktisk rigtig godt med min datter. hun bliver bare så glad når jeg kommer efter hende men ænser ikke når jeg går hun var så træt idag så blev lagt kl 18.. hvor den plejer at være syv-halv otte.. så de får da oplevet noget de små størrelser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Brams

Ja nu starter min bassemand jo snart i vuggestue (LÆS: Om 18 dage)
Lige nu ser dagen sådan her ud m. mad og søvn

Kl.8 Vi står op og får morgenmad

Kl.10 Får lille flaske og sover første lur ca. 1-2 timer

Kl.12 Vi står op og får frokost

Kl.15 Flaske og så ind og puttes til middagslur, her sover han 2-3 timer.

Kl. 18 Vi spiser aftensmad

Kl.20 Bliver puttet og sover til næste morgen.

Ja nu tænker jeg så lidt om jeg skal begynde at lave hans rytme om, eller om jeg bare skal la ham ændre den selv når han starter i vuggestue. I vuggestuen, sover de først efter frokost, som er ved en 12 tiden, og det er jo der han vågner normalt.

Hmm, hvad gjorde i da de små startede? Og skal han kun have en lur nu om dagen?

Knus Louise

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er, men da Lærke startede i DP var hun 11 mdr. og sov stadig 2 lure om dagen. Det gjorde hun også da hun startede op i DP for at give hende en så blid start som muligt (og fordi de bliver så trætte af alt det nye).

Hjemme sover hun kun 1 lur og har gjort det siden hun var ca. 1 år. I DP tror jeg stadig at hun en gang imellem sover 2 gange, hvis DP kan mærke at hun er meget træt om formiddagen. Synes det fungerer rigtig godt og super dejligt at DP vil tage hensyn

Jeg synes du skal se hvordan det går og har han stadig brug for at sove 2 gange både i VS og hjemme, så gør det indtil han selv er klar til kun at sove 1 gang

Anmeld

3. februar 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Lulle. skriver:

Okay, så han ændrede selv rytmen, til at kun sove en gang om dagen? Tror også at det måske går stærkt, at de selv hurtig får rytmen ændrede.

ja det gjorde han.

tror ikke du skal tænke så meget over det, i vuggestuen er det om formiddagen der er flest aktiviteter, så han skal nok hurtigt begynde at flytte sin lur så det passer ham.

Anmeld

3. februar 2011

twinboys

Ca. som 1årig

Anmeld

3. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her stoppede de begge med, at sove 2 gange ca. 2 mdr. efter, at de startede i vs. I starten var det bare nogen gange og lige så stille og roligt blev det til 1 gang. De begyndte, da de var henholdsvis 11 mdr. og 10 mdr.

Anmeld

3. februar 2011

Majbriteriksen

Vores mindste mand herhjemme har været i dp siden 10 mdr alderen og er nu snart 17 mdr. Han sover stadig 2 gange, men står også op kl. 530 hver dag. Han kan simpelhen ikke trækkes til middag-det har været forsøgt med det resultat at han lagde sig til at sove midt på gulvet den ene dag og dagen efter sov han op af dagplejemoderen.

Håber det kan ændres nu her-der skal jeg starte i aftenvagt og så vil vi prøve at "lære" ungerne glæden ved at sove længe (er bange for at det er umuligt) Hvis han nu sov til 730 hver dag, så tror jeg ikke han behøvede formiddagsluren.

Anmeld

4. februar 2011

AWO

Majbriteriksen skriver:

Vores mindste mand herhjemme har været i dp siden 10 mdr alderen og er nu snart 17 mdr. Han sover stadig 2 gange, men står også op kl. 530 hver dag. Han kan simpelhen ikke trækkes til middag-det har været forsøgt med det resultat at han lagde sig til at sove midt på gulvet den ene dag og dagen efter sov han op af dagplejemoderen.

Håber det kan ændres nu her-der skal jeg starte i aftenvagt og så vil vi prøve at "lære" ungerne glæden ved at sove længe (er bange for at det er umuligt) Hvis han nu sov til 730 hver dag, så tror jeg ikke han behøvede formiddagsluren.

Nej, hvor herligt!!!  Så har han da godt nok været træt, det lille myr...

Anmeld

4. februar 2011

AWO

Hej søde

Har du prøvet at snakke med vuggestuen om deres rutiner?

I Elinas kommende VG fik jeg at vide, at de små bare fik frokost, når de vågnede - i hvert fald så længe de stadig sov om formiddagen.

Anmeld

4. februar 2011

Majbriteriksen

Anke skriver:

Nej, hvor herligt!!!  Så har han da godt nok været træt, det lille myr...

Ja det tror jeg på. Han havde lagt sig midt på gulvet med rumpen i vejret og hovedet på hænderne. Hun havde derefter fundet et tæppe og lagt over ham og han havde sovet 3 kvarter selvom de andre børn havde kørt med biler osv. omkring ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.