Fra 2 til 1 lur om dagen, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.703 visninger
19 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

elluL

Ja nu starter min bassemand jo snart i vuggestue (LÆS: Om 18 dage)
Lige nu ser dagen sådan her ud m. mad og søvn

Kl.8 Vi står op og får morgenmad

Kl.10 Får lille flaske og sover første lur ca. 1-2 timer

Kl.12 Vi står op og får frokost

Kl.15 Flaske og så ind og puttes til middagslur, her sover han 2-3 timer.

Kl. 18 Vi spiser aftensmad

Kl.20 Bliver puttet og sover til næste morgen.

Ja nu tænker jeg så lidt om jeg skal begynde at lave hans rytme om, eller om jeg bare skal la ham ændre den selv når han starter i vuggestue. I vuggestuen, sover de først efter frokost, som er ved en 12 tiden, og det er jo der han vågner normalt.

Hmm, hvad gjorde i da de små startede? Og skal han kun have en lur nu om dagen?

Knus Louise
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

SHERO

Elias gikl fra at sove 2 gange om dagen af 1 time, til han startede i DP, han var meget lettere at holde vågen når der skete en masse end herhjemme hvor tempoet ikke er så højt, der gik ikke mere end en uge fra han statede fuldtid til det kørte, og nu sover han 2½ time fra klokken 12, og er glad til han blir puttet klokken 19... og det er selvom han altid vågner kl. 05.30

Du kan altid begyndte så småt, men jeg opgav, for kunne ikke holde ham vågen, og det gik meeeget nemt og smertefuld efter han kom i DP.. 

(han var 11 mdr)

Anmeld

3. februar 2011

maria_wlt

Lulle. skriver:

Ja nu starter min bassemand jo snart i vuggestue (LÆS: Om 18 dage)
Lige nu ser dagen sådan her ud m. mad og søvn

Kl.8 Vi står op og får morgenmad

Kl.10 Får lille flaske og sover første lur ca. 1-2 timer

Kl.12 Vi står op og får frokost

Kl.15 Flaske og så ind og puttes til middagslur, her sover han 2-3 timer.

Kl. 18 Vi spiser aftensmad

Kl.20 Bliver puttet og sover til næste morgen.

Ja nu tænker jeg så lidt om jeg skal begynde at lave hans rytme om, eller om jeg bare skal la ham ændre den selv når han starter i vuggestue. I vuggestuen, sover de først efter frokost, som er ved en 12 tiden, og det er jo der han vågner normalt.

Hmm, hvad gjorde i da de små startede? Og skal han kun have en lur nu om dagen?

Knus Louise

Tristan har været i dagpleje i 3 mdr nu, og han sover stadig 2 gange dernede. 

Han er oppe kl 5.45, nede ved DP kl 6.30 og kommer ud og sover kl 7-7.30. Der sover han til kl 9. Så går de ud og leger eller hvad de nu skal og så kommer han ud igen efter frokost ved ca 13 tiden. Han vågner først kl 15.30 hvor jeg så henter ham.. 

Han kommer i seng kl 20.30 herhjemme uden problemer..

Anmeld

3. februar 2011

merle2010

min datter er lige startet i vuggestue(hun er 8 mdr).. hun sover 2 gange i vuggestuen.. en gang om formiddagen og en om eftermiddagen. hun bliver simpelthen så træt af alle de indtryk man får i vuggestuen, så hun kan ikke holde sig vågen.. men i hendes vuggestue, bliver de puttet når de er trætte...

så de følger jo bare deres egen rytme.. hvor gammel er din søn??

Anmeld

3. februar 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min søn sov 2 gange da han startede i vuggestue. og efter noget tid ændrede han selv rytmen, da begyndte at være mere frisk om morgen/formiddagen.

nu er han snart 3 år og er lige stoppet med at sove til middag

Anmeld

3. februar 2011

elluL

Tullen85 skriver:

Elias gikl fra at sove 2 gange om dagen af 1 time, til han startede i DP, han var meget lettere at holde vågen når der skete en masse end herhjemme hvor tempoet ikke er så højt, der gik ikke mere end en uge fra han statede fuldtid til det kørte, og nu sover han 2½ time fra klokken 12, og er glad til han blir puttet klokken 19... og det er selvom han altid vågner kl. 05.30

Du kan altid begyndte så småt, men jeg opgav, for kunne ikke holde ham vågen, og det gik meeeget nemt og smertefuld efter han kom i DP.. 

(han var 11 mdr)

Ja tænker også det samme, ang når han starter og der sker noget omkring ham. Men samtidig bliver han jo også mere træt, af alle de nye indtryk :-)
Men han kommer først til at blive afleveret kl.9 hver dag, da han først vågner kl.8 og farmand møder sent. Så ku godt være jeg sku prøve først at ligge ham efter frokost. Og ellers så ændre det sig nok hurtigt når han starter ja. Hov, glemte helt at skrive han er 9 måneder når han starter

Anmeld

3. februar 2011

elluL

maria_wt skriver:

Tristan har været i dagpleje i 3 mdr nu, og han sover stadig 2 gange dernede. 

Han er oppe kl 5.45, nede ved DP kl 6.30 og kommer ud og sover kl 7-7.30. Der sover han til kl 9. Så går de ud og leger eller hvad de nu skal og så kommer han ud igen efter frokost ved ca 13 tiden. Han vågner først kl 15.30 hvor jeg så henter ham.. 

Han kommer i seng kl 20.30 herhjemme uden problemer..

Okay, men han er jo så også en del tidligere oppe end Milan er.
Han kommer nemlig til at først blive afleveret kl.9, da farmand møder sent. Så kan da godt være det hele kommer til at passe fint. Jeg synes bare det er kommet så tæt på nu. 18 dage, kan slet ikke forstår hvor tiden er blevet af. Han er 9 måneder når han starter.

Anmeld

3. februar 2011

elluL

merle2010 skriver:

min datter er lige startet i vuggestue(hun er 8 mdr).. hun sover 2 gange i vuggestuen.. en gang om formiddagen og en om eftermiddagen. hun bliver simpelthen så træt af alle de indtryk man får i vuggestuen, så hun kan ikke holde sig vågen.. men i hendes vuggestue, bliver de puttet når de er trætte...

så de følger jo bare deres egen rytme.. hvor gammel er din søn??

Tror også Milan bliver SÅ træt af alle de nye indtryk. Han har et meget godt sovehjerte, ligesom hans forældre. Hehe. men mon ikke han bare falder omkuld om aftenen
Han er 9 måneder når han starter. Så han er samme alder som din datter

Anmeld

3. februar 2011

elluL

hannetheis skriver:

min søn sov 2 gange da han startede i vuggestue. og efter noget tid ændrede han selv rytmen, da begyndte at være mere frisk om morgen/formiddagen.

nu er han snart 3 år og er lige stoppet med at sove til middag

Okay, så han ændrede selv rytmen, til at kun sove en gang om dagen? Tror også at det måske går stærkt, at de selv hurtig får rytmen ændrede.

Anmeld

3. februar 2011

Nemesis

hahaha ja det er SÅ forskelligt.

Den helt store han sov 2 gange indtil han var 2,5 og sov til middag indtil han var 4.

Jonas sov 2 gange om dagen indtil han var 18 mdr og derefter 1 gang indtil han var knap 3 år

Sara stoppede allerede inden vuggestuen med at sove 2 gange. Hun er nu 13 mdr og sover 2½ time til middag.

Sååååå det kommer når det kommer.
Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.