Lang tid om at få tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2011

Kamulla

Noah var tandløs til han var 11mdr... og så kom de alle bare ventende.. og ja det er sundest hvis de får dem senere frem for før

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

SussieThyssen

spj skriver:

Jeg er også meget glad for, at hun ikke kan bide mig og synes også det er dejligt, at vi ikke skal kæmpe med tandbørstningen. Det må gerne vente. De får det altis bare til at lyde som om der er noget galt med hende og når jeg siger at det er meget bedre jo senere de får dem siger de at det passer ikke. Men det er dejligt at høre hun ikke er den eneste der ikke har nogen tænder.

Ja, glæd dig..mine 3 fik deres første tænder, da de var 4 mdr
Den ene præsterede endda at få 6 tænder på 5 uger..det var et marreridt for det lille pus

Anmeld

3. februar 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Hej piger

Er der nogen af jeres børn der først har fået tænder sent? Jeg spørg fordi min datter er 9 måneder og stadigvæk ikke har fået nogen tænder. Jeg har det fint med, at hun ikke har fået nogen endnu da jeg stadigvæk ammer hende 2 gange om dagen. Det betyder ikke noget for hende, at hun ikke har fået nogen tænder. Hun spiser fint rigtig mad også rugbrødsmader og andet. Min mor arbejder hos en tandlæge og hun siger, at det kun er fint hun ikke har fået tænder endnu og at jo længere der gå jo bedre fordi så får hun også de blivende tænder senere.
Den eneste grund til, at jeg går og tænker over det er, at min datter har en kusine der er 6 uger yngre og hun har lige fået den 5. tand. Så hele min svigerfamilie kan jo ikke forstå, at min datter ikke har fået nogen endnu. Hver gang vi er sammen spørg de om hun har fået tænder og siger at kusinen jo har tænder. Det gør mig faktisk lidt ked af det, for den måde de siger det på lyder det bare som om min datter er bagud. Jeg fik selv min første tand sent, så det har hun jo nok arvet.

Tak fordi du læste med og undskyld det blev lidt langt.

Først og fremmest: Din datter er ikke unormal/bagud/whatever bare fordi hun ikke har fået tænder endnu!  De skal nok komme, så det skal du ikke bekymre dig om, og hey - se det fra den positive side - du ammer stadig og slipper for tænder der bider sig fat i dine brystvorter. Jeg ville nødigt amme min datter der pt. har 2 fortænder i undermunden

Anmeld

3. februar 2011

Mi

Mine store piger var over et år før de fik deres første tand, så din datter er bestemt ganske normal

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.