Lang tid om at få tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.263 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

spj

Hej piger

Er der nogen af jeres børn der først har fået tænder sent? Jeg spørg fordi min datter er 9 måneder og stadigvæk ikke har fået nogen tænder. Jeg har det fint med, at hun ikke har fået nogen endnu da jeg stadigvæk ammer hende 2 gange om dagen. Det betyder ikke noget for hende, at hun ikke har fået nogen tænder. Hun spiser fint rigtig mad også rugbrødsmader og andet. Min mor arbejder hos en tandlæge og hun siger, at det kun er fint hun ikke har fået tænder endnu og at jo længere der gå jo bedre fordi så får hun også de blivende tænder senere.
Den eneste grund til, at jeg går og tænker over det er, at min datter har en kusine der er 6 uger yngre og hun har lige fået den 5. tand. Så hele min svigerfamilie kan jo ikke forstå, at min datter ikke har fået nogen endnu. Hver gang vi er sammen spørg de om hun har fået tænder og siger at kusinen jo har tænder. Det gør mig faktisk lidt ked af det, for den måde de siger det på lyder det bare som om min datter er bagud. Jeg fik selv min første tand sent, så det har hun jo nok arvet.

Tak fordi du læste med og undskyld det blev lidt langt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

HelleBelle

min venindes pige var over 22 måneder da hun endelig fik en tand.... så vær tålmodig de skal nok komme.

Anmeld

3. februar 2011

Koen.

Lærke bliver 10 mdr. den 11 feb. og hun har heller ingen tænder, det skal nok komme.. engang

Anmeld

3. februar 2011

spj

HelleBelle skriver:

min venindes pige var over 22 måneder da hun endelig fik en tand.... så vær tålmodig de skal nok komme.

Tak, det er godt at høre at hun ikke er bagud

Anmeld

3. februar 2011

spj

lillespurv20 skriver:

Lærke bliver 10 mdr. den 11 feb. og hun har heller ingen tænder, det skal nok komme.. engang

Man har i hvert fald aldrig hørt om nogen der ikke fik tænder. Det gør mig heller ikke noget, det er bare de bemærkninger der hele tiden kommer fra svigerfamilien.

Anmeld

3. februar 2011

Bellinda89

spj skriver:

Hej piger

Er der nogen af jeres børn der først har fået tænder sent? Jeg spørg fordi min datter er 9 måneder og stadigvæk ikke har fået nogen tænder. Jeg har det fint med, at hun ikke har fået nogen endnu da jeg stadigvæk ammer hende 2 gange om dagen. Det betyder ikke noget for hende, at hun ikke har fået nogen tænder. Hun spiser fint rigtig mad også rugbrødsmader og andet. Min mor arbejder hos en tandlæge og hun siger, at det kun er fint hun ikke har fået tænder endnu og at jo længere der gå jo bedre fordi så får hun også de blivende tænder senere.
Den eneste grund til, at jeg går og tænker over det er, at min datter har en kusine der er 6 uger yngre og hun har lige fået den 5. tand. Så hele min svigerfamilie kan jo ikke forstå, at min datter ikke har fået nogen endnu. Hver gang vi er sammen spørg de om hun har fået tænder og siger at kusinen jo har tænder. Det gør mig faktisk lidt ked af det, for den måde de siger det på lyder det bare som om min datter er bagud. Jeg fik selv min første tand sent, så det har hun jo nok arvet.

Min datter begyndte først at få tænder da hun var 9 mdr (:

& derefter gik det så også stærkt med at tænderne kom frem

Anmeld

3. februar 2011

Koen.

spj skriver:

Man har i hvert fald aldrig hørt om nogen der ikke fik tænder. Det gør mig heller ikke noget, det er bare de bemærkninger der hele tiden kommer fra svigerfamilien.

vi får desværre os en del kommentare, men jeg tænker bare at så længe de tygger fint med gummerne går det jo nok, og man kan alligevel ikke gøre noget for at det går hurtigere

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

spj skriver:

Hej piger

Nogle børn er over et år før de får den første.
Det er genetisk bestemt, og som sådan skal du da kun glæde dig over det.
Både dine babser og troldens tænder er beskyttet så meget længere
De skal nok komme når tiden er inde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

spj

SussieThyssen skriver:

Nogle børn er over et år før de får den første.
Det er genetisk bestemt, og som sådan skal du da kun glæde dig over det.
Både dine babser og troldens tænder er beskyttet så meget længere
De skal nok komme når tiden er inde.

Kærligst
Sussie

Jeg er også meget glad for, at hun ikke kan bide mig og synes også det er dejligt, at vi ikke skal kæmpe med tandbørstningen. Det må gerne vente. De får det altis bare til at lyde som om der er noget galt med hende og når jeg siger at det er meget bedre jo senere de får dem siger de at det passer ikke. Men det er dejligt at høre hun ikke er den eneste der ikke har nogen tænder.

Anmeld

3. februar 2011

spj

lillespurv20 skriver:

vi får desværre os en del kommentare, men jeg tænker bare at så længe de tygger fint med gummerne går det jo nok, og man kan alligevel ikke gøre noget for at det går hurtigere

Ja, det tænker jeg også. Så længe hun følger med og kan spise det samme som andre på den alder er det jo fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.