Overtro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

DK

Jeg redte vores vugge og lift inden, og Bimmeren kom ud trygt og godt og i perfekt form! (godt nok gik jeg over tid og missede hjemmefødslen, men det tror jeg ikke man kan bebrejde den redte vugge)

Da jeg skulle føde hjemme, så blev liften/vuggen jo nødt til at være KLAR så jeg ikke efter fødslen skulle til at rede seng!

Derudover så skal du som minimum (overtro eller ej) pakke madras og andre sager ud af plastikken, så tingene kan "dampe" af med alt det kemikalie-halløj der er i plastikken og kan være i sådan en ny madras. Du kender godt den der lidt skarpe "ny-duft" som sådan nogle ting kan have -det skal væk! Så ud og have tingene luftet godt igennem inden babyen skal sove på det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Jeg har redt vuggen i soveværelset, og jeg har fået en altanvogn hjem der står på altanen allerede nu. Vi har også bestilt en kombivogn med lift, og vi henter den en gang i næste uge regner jeg med - så ja, vi får det hele hjem inden jeg føder, jeg synes det er rart der er styr på det, og må indrømme jeg ikke helt er inde i alt det der overtro

Ih jeg kunne også tænke mig at det hele bare var klappet og klart herhjemme - men sengen kom i hvert fald til att være rart og klar og mormor får stadig lov at hente barnevogn

Anmeld

4. februar 2011

AnneBJ

DK skriver:

Jeg redte vores vugge og lift inden, og Bimmeren kom ud trygt og godt og i perfekt form! (godt nok gik jeg over tid og missede hjemmefødslen, men det tror jeg ikke man kan bebrejde den redte vugge)

Da jeg skulle føde hjemme, så blev liften/vuggen jo nødt til at være KLAR så jeg ikke efter fødslen skulle til at rede seng!

Derudover så skal du som minimum (overtro eller ej) pakke madras og andre sager ud af plastikken, så tingene kan "dampe" af med alt det kemikalie-halløj der er i plastikken og kan være i sådan en ny madras. Du kender godt den der lidt skarpe "ny-duft" som sådan nogle ting kan have -det skal væk! Så ud og have tingene luftet godt igennem inden babyen skal sove på det!

Arh ja, det stinker jo ... det skal pakkes ud noget før jeg regnede med så! Tak for tippet

Såfremt alt går vel (og det gør det jo) så vil jeg jo gerne bare hjem så hurtigt som muligt, og så gider jeg ærlig talt heller ikke stå og rede seng osv. når vi kommer hjem. Liftmadrassen tager det jo ikke mange minutter at lægge et lagen på, når betræk på dynen osv.er klar  

Anmeld

8. februar 2011

AA10

her er der ingen overtro.. Jeg er muslim så jeg tror ikke på den slags.. nu kom min datter før til verden en beregnet og underligt nok dagen før hun kom ringede manden fra forretningen var kommet så den hentede min mor da hun var født vuggen blev samlet da hun kom hjem.. men er sikker på hvis hun var født til tiden havde det nok været klart min mand og jeg lader det være op til Allah (swt)

Anmeld

8. februar 2011

Svane83

Ih søde Anne - sikke noget med den vinduespudsning.

Jeg har ikke redt vuggen endnu, jeg har lagt et lagen i, men dynen ligger bare nøgen oppe i. Det samme gælder Liften, for jeg ved faktisk ikke rigtig hvor meget jeg skal bruge den, har købt en drømmepose/voksipose også og den tror jeg at jeg skal bruge i starten.

Tremmesengen har jeg heller ikke rigtig gjort noget ved endnu, mest fordi lillepigen jo skal sove i sin vugge inde hos os i starten så jeg synes måske det er lidt længe den skal stå redt ellers.... hmmm

Nå men ingen af delene er altså på baggrund af overtro, bare overvejelser om hvornår jeg skal bruge det ene og det andet. nå ja og barnevognen den har stået hjemme siden jeg var i uge 14 - sådan noget pjat det overtro

Anmeld

8. februar 2011

Angelspot

Sofia skriver:

Jeg har redt vuggen i soveværelset, og jeg har fået en altanvogn hjem der står på altanen allerede nu. Vi har også bestilt en kombivogn med lift, og vi henter den en gang i næste uge regner jeg med - så ja, vi får det hele hjem inden jeg føder, jeg synes det er rart der er styr på det, og må indrømme jeg ikke helt er inde i alt det der overtro

Er det en alm barnevogn eller sådan en speciel ude barnevogn? For jeg har nemlig købt en alm brugt barnevogn som også skal stå på vores altan, men har fået at vide, at så længe det er fugtigt i vejret og tø/frost, så er det ikke så godt for barnevognen at stå ude hele tiden, da fugten kan danne svamp i det alm træ den er lavet af. Er det noget du har hørt om? Den står i vores kælder endnu og så havde jeg tænkt mig at tage selve kassen ind, ikke stellet, når baby var færdig med at sove. Men det kan være det ikke er nødvendigt??

Anmeld

9. februar 2011

Sofia

Angelspot skriver:

Er det en alm barnevogn eller sådan en speciel ude barnevogn? For jeg har nemlig købt en alm brugt barnevogn som også skal stå på vores altan, men har fået at vide, at så længe det er fugtigt i vejret og tø/frost, så er det ikke så godt for barnevognen at stå ude hele tiden, da fugten kan danne svamp i det alm træ den er lavet af. Er det noget du har hørt om? Den står i vores kælder endnu og så havde jeg tænkt mig at tage selve kassen ind, ikke stellet, når baby var færdig med at sove. Men det kan være det ikke er nødvendigt??

Vi har også købt en almindelig brugt barnevogn til altanen, det er en ældre Odder model. Jeg har taget barnevognskassen ind, pga. al den regn og storm vi har haft nu her. Men hvis det er godt vejr, altså ikke regner og sner, så tror jeg ikke vi kommer til at tage kassen ind efter hver "sovetur", men jeg ved det ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.